Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1997423
Hoi allemaal,

Eind vorig jaar is bij 1 van onze honden E.P.I vastgesteld. Ondertussen is hij weer op gewicht en nu stabiel. Hij krijgt 750gr Carnibest Pancreas, verdeeld over 3 maaltijden per dag. Een aardige hoeveelheid, maar hij heeft het echt nodig. Het is een actieve border collie reu van 20kg. In de ochtend krijgt hij 1 vitamine b-12 pil en in de avond nu nog 1 Tryplase pil (enzymen-poeder). 

We willen graag naar 2 maaltijden per dag en hopen uiteindelijk de poeder en/of Carnibest wat af te kunnen bouwen. De prijzen van zijn dieet liegen er niet om  :o Maar hij is het uiteraard waard  ;)
Ik zou hem heel graag zo nu en dan wat Barf producten willen laten eten, maar hij is erg gevoelig voor veranderingen... Een kippennekje met poeder krijgt hij zo heel af en toe, de vertering ervan wisselt. We hebben nu een paar rolletjes andere kvv gekocht, zodat hij toch wat anders eet en léért eten. Ja hij is ook nog eens erg "mutsig" qua eten, de kippennekjes in zijn geheel hebben lang geduurd  ::)

Ik lees veel over verse Pancreas, kan iemand mij daar wat meer over vertellen? Hoe werkt dit?

We worstelen voornamelijk erg met voedsel-beloningen!  :( Een simpel "voertje" pakken om te trainen zit er met E.P.I niet meer in, voor ons (trainen véél) is dat toch wel 1 van de lastigste punten. Sinds kort een droogmachine aangeschaft, maar ook daarvoor geldt, het is weer een verandering.

Kortom, ondanks dat "we" "stabiel zijn", zijn we nog wel zoekende en kunnen natuurlijk alle tips en adviezen goed gebruiken! Alles is welkom  :) De zoekmachine heb ik uiteraard al geraadpleegt. En wie weet heeft iemand anders nog iets aan onze ervaringen. 
#1997905
Hi Lizzy, die link heb ik inderdaad doorgelezen. Zeker een duidelijk stuk voor mensen die nog niet bekend met E.P.I zijn. Ik vond alleen dat er verder niet heel veel over de verse pancreas en voeding (op de poeder na) in stond. Het linkje onderaan over de verse pancreas werkt bij mij ook niet meer.
Uiteraard bedankt voor het plaatsen van de link!  :) 
#1998131
Dhjali schreef: Hoi allemaal,

Eind vorig jaar is bij 1 van onze honden E.P.I vastgesteld. Ondertussen is hij weer op gewicht en nu stabiel. Hij krijgt 750gr Carnibest Pancreas, verdeeld over 3 maaltijden per dag. Een aardige hoeveelheid, maar hij heeft het echt nodig. Het is een actieve border collie reu van 20kg. In de ochtend krijgt hij 1 vitamine b-12 pil en in de avond nu nog 1 Tryplase pil (enzymen-poeder).   

We willen graag naar 2 maaltijden per dag en hopen uiteindelijk de poeder en/of Carnibest wat af te kunnen bouwen. De prijzen van zijn dieet liegen er niet om  :o Maar hij is het uiteraard waard  ;)
Ik zou hem heel graag zo nu en dan wat Barf producten willen laten eten, maar hij is erg gevoelig voor veranderingen... Een kippennekje met poeder krijgt hij zo heel af en toe, de vertering ervan wisselt. We hebben nu een paar rolletjes andere kvv gekocht, zodat hij toch wat anders eet en léért eten. Ja hij is ook nog eens erg "mutsig" qua eten, de kippennekjes in zijn geheel hebben lang geduurd  ::)

Ik lees veel over verse Pancreas, kan iemand mij daar wat meer over vertellen? Hoe werkt dit?

We worstelen voornamelijk erg met voedsel-beloningen!  :( Een simpel "voertje" pakken om te trainen zit er met E.P.I niet meer in, voor ons (trainen véél) is dat toch wel 1 van de lastigste punten. Sinds kort een droogmachine aangeschaft, maar ook daarvoor geldt, het is weer een verandering.

Kortom, ondanks dat "we" "stabiel zijn", zijn we nog wel zoekende en kunnen natuurlijk alle tips en adviezen goed gebruiken! Alles is welkom  :) De zoekmachine heb ik uiteraard al geraadpleegt. En wie weet heeft iemand anders nog iets aan onze ervaringen. 
Ik gaf Jopie verse pancreas en was daar erg over te spreken en Jopie ook :)
Jopie kreeg 2x per dag te eten en zij kon alleen tegen de vleescompleet van smuldier,daar ging dan de verse pancreas door.
Jopie kreeg bijna 1200gr smuldier.
Per maaltijd van 600gr ging ongeveer 150 gr verse pancreas maar er zijn ook tijden geweest dat ze meer of minder nodig had.
En ja de tussendoortjes zijn een probleem maar eigenlijk voor ons dan want op het moment dat Jopie EPI had kregen ze hier niks meer tussendoor,ook de andere niet.
Het is voor elke EPI hond anders waar de ene tegen kan daar kan de andere niet tegen.
#1998312
Dank je wel voor het plaatsen van jou ervaring, heel erg fijn! We bouwen nu voorzichtig op naar 2 maaltijden per dag. De hoeveelheid van 2 maaltijden per dag kon hij in eerste instantie niet aan, vandaar naar 3 maaltijden per dag gegaan.
Echte tussendoortjes gewoon "voor het lekkere" krijgen ze hier bijna niet. Het zijn vooral de situaties waarbij echt getraind wordt en we voedselbeloningen willen gebruiken die lastig zijn. Het is een echte sport/werkhond, vandaar het vele trainen. Maar iets simpels zoals een trucje shapen wordt ineens veel lastiger wanneer je een E.P.I hond hebt en geen voer mag gebruiken. Een spelletje als beloning is niet altijd even praktisch/haalbaar.

Die verse pancreas was bij jullie in ieder geval een succes, dat is fijn om te horen! At Jopie het gemakkelijk? Ik ben erg benieuwd of het hier gegeten zal worden  ::)
#2002648
signmodel schreef: als je die panreas geeft, geef je daar dan ook nog orgaan bij? hoe bereken je dit dan in je % ?

ik heb job nu ook op een halve worst carnibest extra bij zn barf gezet en hij gaat er erg goed op, maar ben een echte barfer dus ben vanzelfsprekend geen kvv fan.
Ik zie de pancreas dus echt als een "medicijn"
Zou je het gaan meeberekenen dan krijgen ze van de andere organen bijna niks binnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door