Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ille
#2001674
Vandaag de uitslag gekregen van het bloedonderzoek van onze Duitse herder.
Eosinofielen zijn verhoogd maar ook verhoogde waarden van ureum en kreatinine. En 1 levertest verhoogde waarden.
Hij krijgt 1 kg naturis compleet per dag met wat rijst, pasta of wat brood maar blijft te mager. We hebben eerst geprobeerd met enkel naturis compleet maar kregen er geen kilo bij. Brokken verdraagt hij niet goed. Dan heeft hij tot 5 keer ontlasting per dag. Met de naturis is zijn ontlasting goed.We hebben hem zo'n 2 weken geleden ontwormd met drontal.Nu las ik ergens op het forum dat als ze rauw eten ureum kan verhoogd zijn, maar hoeveel verhoogd dan? En kan de verhoging van kreatinine ook te wijten zijn aan de rauwe voeding? Of toch een nierprobleem?
We moeten nog een staal ontlasting binnenbrengen om te laten onderzoeken.

Groetjes Ille
Laatst gewijzigd door ille op vr 29 apr 2011, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2002030
Heb je de getallen van de waarden? Ik denk dat de dierenartsen die hier ook op het forum zitten, je dan wel kunnen zeggen of dit onder de rauwvoer verhoging past of dat er meer aan de hand zou kunnen zijn.
Door ille
#2002069
Heb de waarden gekregen over de telefoon en als ik goed genoteerd heb zijn het deze resultaten
ureum  64  en moet (max?)51
kreatinine 110 en moet (max?)100
witte bloedcellen 17600 en moet( max) 16000
eosinofielen verhoogd
Laatst gewijzigd door ille op za 30 apr 2011, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2002070
Ik denk dat Dorothea en Tannetje(hitam) er wel wat zinnigs over kunnen zeggen.
Door Veerle-scrappyToo
#2002184
Ik volg even mee uit interesse. Mocht er ooit een bloedonderzoek nodig zijn bij mijn woefen is het denk ik wel handig om aan mijn Da door te kunnen spelen aangezien zij niet echt bekend is met rauwvoeren.
Door ille
#2002326
Heb even de waarden aangepast
17600 is waarschijnlijk aantal witte bloedcellen en eosinofielen waren verhoogd maar heb ik geen waarde van
Door Lizzy
#2003464
ille schreef: Heb de waarden gekregen over de telefoon en als ik goed genoteerd heb zijn het deze resultaten
ureum  64  en moet (max?)51
kreatinine 110 en moet (max?)100
witte bloedcellen 17600 en moet( max) 16000
eosinofielen verhoogd
Ik vind UREA en CREA nou niet echt super verhoogd. Dit zou voor mij geen directe reden tot paniek zijn. Wel tot alertheid want je ziet verhoogde waardes bij honden die rauw/vers eten maar die geen koolhydraat eten. En jouw hond krijgt dus nog wel koolhydraat. Het is zeker iets wat ik opnieuw zou laten testen.

Een verhoogde witte bloedcellen kan op een ontsteking duiden. Een verhoogde EO op allergieen of parasitaire besmettingen.

Welke lever waardes waren verhoogd en hoe hoog waren die?

Wat zegt jouw DA hierover?

Ik vind KVV + al die koolhydraten echt helemaal 10 keer niks om te eten te geven. En brokken natuurlijk helemaal niet. Wat je in mijn ogen zou moeten doen? Stoppen met die koolhydraat-zooi en een merk gaan voeren waar hij beter op gewicht bij blijft of zelf gaan samenstellen. En meer eten gaan geven. Maar niet aanvullen met voor de hond ongezonde voedingsmiddelen zoals pasta en brood. Maar goed, dat is ter zijde.
Door ille
#2004113
De dierenarts vermoedt een ovegevoeligheid(voedselallergie?).
Ze sprak ook over eosinofiele gastritis en zou dit graag uitsluiten. Ze wil ook binnen enkele weken opnieuw bloed nemen om de nierfunctie te controleren. Aan de hand van wat er op medisch gebied mis is, zal dan een voedingsplan opgestart worden.
Zeppos is wel een moeilijke eter. Schrokken is er bij hem niet bij. Enkele hapjes, even rondwandelen. Nog wat hapjes ....We hebben al verschillende brokken geprobeerd met slechte resultaten. Van Kvv hebben we ook al Duck geprobeerd maar daar haalde hij na een tijdje zijn neus voor op en weigerde het nog te eten. Naturis compleet eet hij ook niet altijd gretig en vooral al niet als er geen brood of pasta bijzit. Dus meer geven van enkel de Naturis zou niet veel uihalen vermits hij zeker niet meer er wil van eten, eerder minder. we geven nog altijd 3 maaltijden per dag om zeker te zijn dat hij voldoende voeding binnenkrijgt.
De dierenarts zei dus ook dat we naar een voeding zullen moeten zoeken waar hij uit een kleine hoeveelheid al zijn voedingsstoffen en energie haalt.
De vraag is natuurlijk ook wel of zijn slechte eetlust misschien te maken heeft met zijn toestand. Misschien voelt hij zich echt niet lekker en laat hij daarom makkelijk zijn eten staan.

Bedankt voor je antwoord.
Groetjes Hilde
Door Lizzy
#2004125
ille schreef: De dierenarts vermoedt een ovegevoeligheid(voedselallergie?).
Ze sprak ook over eosinofiele gastritis en zou dit graag uitsluiten. Ze wil ook binnen enkele weken opnieuw bloed nemen om de nierfunctie te controleren. Aan de hand van wat er op medisch gebied mis is, zal dan een voedingsplan opgestart worden.
Zeppos is wel een moeilijke eter. Schrokken is er bij hem niet bij. Enkele hapjes, even rondwandelen. Nog wat hapjes ....We hebben al verschillende brokken geprobeerd met slechte resultaten. Van Kvv hebben we ook al Duck geprobeerd maar daar haalde hij na een tijdje zijn neus voor op en weigerde het nog te eten. Naturis compleet eet hij ook niet altijd gretig en vooral al niet als er geen brood of pasta bijzit. Dus meer geven van enkel de Naturis zou niet veel uihalen vermits hij zeker niet meer er wil van eten, eerder minder. we geven nog altijd 3 maaltijden per dag om zeker te zijn dat hij voldoende voeding binnenkrijgt.
De dierenarts zei dus ook dat we naar een voeding zullen moeten zoeken waar hij uit een kleine hoeveelheid al zijn voedingsstoffen en energie haalt.
De vraag is natuurlijk ook wel of zijn slechte eetlust misschien te maken heeft met zijn toestand. Misschien voelt hij zich echt niet lekker en laat hij daarom makkelijk zijn eten staan.

Bedankt voor je antwoord.
Groetjes Hilde
Zijn slechte eetlust zou iets te maken kunnen hebben, denk ik, met eosinofiele gastritis/voedsel allergie. De nierwaarden zijn in mijn ogen niet hoog/slecht genoeg om een slechte eetlust te veroorzaken. Hoewel ik geen DA ben natuurlijk. Maar goed, zijn slechte eetlust kan ook gewoon zijn constitutie zijn. Lastig geval. Ik denk dat jouw DA inderdaad verder moet gaan zoeken.

In de tussentijd zou ik toch eens een heel ander merk proberen. Of zelf gaan samenstellen. Duck is net platgereden karton. Dat vinden veel honden (terecht) niet te vreten. Naturis ken ik niet maar misschien is het toch net een merk dat hij liever niet eet.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2004159
Lizzy schreef: Zijn slechte eetlust zou iets te maken kunnen hebben, denk ik, met eosinofiele gastritis/voedsel allergie. De nierwaarden zijn in mijn ogen niet hoog/slecht genoeg om een slechte eetlust te veroorzaken. Hoewel ik geen DA ben natuurlijk. Maar goed, zijn slechte eetlust kan ook gewoon zijn constitutie zijn. Lastig geval. Ik denk dat jouw DA inderdaad verder moet gaan zoeken.

In de tussentijd zou ik toch eens een heel ander merk proberen. Of zelf gaan samenstellen. Duck is net platgereden karton. Dat vinden veel honden (terecht) niet te vreten. Naturis ken ik niet maar misschien is het toch net een merk dat hij liever niet eet.
Ik heb een vreetzak thuis, die daadwerkelijk echt alles eet, maar naturis laat ze dus echt mooi staan.
Dat vindt ze niet te eten. Misschien anders toch een ander merk KVV proberen.
Door ille
#2004596
Hallo,

Heb al een eerste uitslag van de ontlasting. Dus toch een parasiet: Giardia.
Dus eerst dit behandelen en na een maand nog eens bloed trekken om de nieren te controleren.
Iedereen nog eens bedankt voor de reacties.

Groetjes Hilde
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door