Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bones
#2001557
Hallo allemaal, ik zal mezelf eerst weer even voorstellen (ben al lang niet geweest) :biggrin2:
Mijn naam is Emma, samen met mijn vriend en 2 honden woon ik in Heerenveen. De oudste is Rambo, 8 jaar, kruising JR en dan hebben we Bones een Cane Corso van 4 jaar. Ik heb een poos Barf gevoerd aan de honden, maar door omstandigheden overgestapt op KVV. Ik voer voornamelijk smuldier maar af en toe haal ik ook eens wat anders.

De reden dat ik hier weer ben is Bones. Hij heeft al een aantal weken last van kale plekken op zijn hoofd, volgens de da was het in 1e instantie exceem (?) daar een zalfje voor meegekregen, maar werd niet beter. Na een tip van iemand heb ik hem af en toe wat karnemelk gegeven, dat leek te helpen de grootste kale plek is weg. Maar nu krijgt hij onder zijn kin allemaal rode 'puistjes', daarbij heeft hij ook zo goed als chronische oorontsteking. Dit laatste kan toeval zijn natuurlijk. Vandaag in elk geval weer naar de da geweest, die heeft getest op mijt maar dat is het in elk geval niet.
Ik vervang nu in elk geval al zijn rvs etens- en drinkbak al voor iets van glas of steen maar is het misschien verstanding om een eliminatie dieet te doen?
En waar begin ik dan?
Alvast bedankt!
Door nienk
#2001567
ik zou eerder zeggen dat als je denkt dat het een allergie is, dat het dan seizoensgebonden is. sinds een aantal weken staat er natuurlijk van alles in bloei en daar kunnen ook honden last van hebben. oorontsteking past ook beter bij atopische klachten dan voedingsgerelateerde, volgens mij. allergieën voor grassen zijn goed te testen, helaas is aan de symptomen weinig te doen. ik zou je aanraden naar een holistisch dierenarts te gaan, te vragen wat hij er van vind. een reguliere da zal bij dat soort jeuk klachten namelijk meestal maar 2 dingen doen: je hyppoallergenen brok mee geven, en prednison. das beide rommel. en er zijn een hoop homeopatische middeltjes.
Door Ieke-Meike
#2003525
Heb even gebruik gemaakt van de links die hier werden genoemd, maar in Overijssel zit welgeteld 1 homeopatisch dierenarts. En laten we die nou net al gebeld hebben. Ze had geen tijd in haar agenda voor het behandelen van een allergie :S
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2003602
Ieke-Meike schreef: Heb even gebruik gemaakt van de links die hier werden genoemd, maar in Overijssel zit welgeteld 1 homeopatisch dierenarts. En laten we die nou net al gebeld hebben. Ze had geen tijd in haar agenda voor het behandelen van een allergie :S
Vanaf Almelo ben je in een goed uur bij Tannetje, prima te doen vind ik zelf! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door