Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2001251
hallo

ik twijfel een beetje wat te doen. Bob is al de hele week nie zo lekker. beetje verkouden wat sloom en af en toe last van reversed sneezing. nu heb ik hem enchinea gegeven voor extra weerstand en rust gehouden. maar het lijkt wel of het niet echt verbeterd. hij heeft vandaag nog meer last van dat reversed sneezing en ik heb het idee dat zijn snot wat geler begint te worden. was heel de week wit.

Lijk net of ik een kleuter heb af en toe loop ik er weer achteraan met mn zakdoek om zn neus af te vegen.

maar goed wat nu doen. toch maar even naar de dierenarts? of zijn er nog andere dingen die ik kan doen? zijn temp is trouwens 37,5

groetjes Carola
Laatst gewijzigd door lolpugz op za 30 apr 2011, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#2001252
lolpugz schreef: hallo

ik twijfel een beetje wat te doen. Bob is al de hele week nie zo lekker. beetje verkouden wat sloom en af en toe last van reversed sneezing. nu heb ik hem enchinea gegeven voor extra weerstand en rust gehouden. maar het lijkt wel of het niet echt verbeterd. hij heeft vandaag nog meer last van dat reversed sneezing en ik heb het idee dat zijn snot wat geler begint te worden. was heel de week wit.

Lijk net of ik een kleuter heb af en toe loop ik er weer achteraan met mn zakdoek om zn neus af te vegen.

maar goed wat nu doen. toch maar even naar de dierenarts? of zijn er nog andere dingen die ik kan doen? zijn temp is trouwens 37,5

groetjes Carola
last van de enorme hoeveelheden pollen ?
Door lolpugz
#2001256
nee het is denk ik wel echt een virusje die andere twee hebben er ook last van alleen die zijn al weer klaar ermee

hij heeft vanmorgen ook wat overgegeven alleen wat gal en vannacht heeft hij ook wat gekotst
Laatst gewijzigd door lolpugz op vr 29 apr 2011, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2001279
ach jakkes, dat is sowieso vervelend en met zo'n snuitje als die van jou al helemaal. aangezien de andere er ook last van hebben zou je inderdaad zeggen dat het een virusje is. aangezien het al een week duurt en erger lijkt te worden, zou ik denk ik even je DA bellen, als het een virusje is wat heerst in de buurt heeft hij vast meer honden in de praktijk gehad die er last van hadden.
Door smulpaap
#2001315
Ik zou in elk geval de temp in de gaten blijven houden en de kleur van het snot /slijm . Wat ik nog weleens lees van eigenaren met kortsnuitjes is dat ze de hond wat Bisolvon geven in deze situatie . Dat lost de slijmen wat op waarvan ze last krijgen en soms voorkomt het erger en blijft je dus een anti-biotica kuur bespaard . Het beste kan je dan de kinder Bisolvon geven .
Mijn beide Bullen zijn bijna nooit snotterig en dergelijke , ik heb het eens eenmaal voor Amber gebruikt maar het werkte wel , naast de Echina -Force . Maar zodra je groenig slijm gaat zien dan zou ik toch de longen even laten beluisteren hoor .
Door lolpugz
#2001322
bisolvon ga ik hem geven zn snot is nog wit en moet eerlijk zeggen hij lijkt ineens een stuk opgeknapt is vrolijker loopt weer met zn staart te wiebelen dus denk niet dat het nodig is om nog naar de DA te gaan eigenlijk
Door lolpugz
#2001382
het ging toch ineens weer wat minder. weer revers sneezing duurde echt lang en bleef maar gaan leek moeite te hebben met ademen werd weer stiller en snottiger. dus toch maar even naar de DA. zeker omdat het ook weer wat warmer werd en hij dus zichtbaar meer last had. hij heeft een prikje gehad en een kuurtje.

kreegnog wel een compliment dat hij er zo mooi uitzag  :biggrin2: dus ik helemaal blij met mn showmopsie

de DA zei wel dat als hij dat reversd sneezing heeft ik het beter kan negeren. maar hij doet het niet uit aandacht (hij doet dit soms wel dus vandaar dat ik het verschil wel weet. en ik ben bang dat als ik niet zn neus dichthou hij er dan gewoon in blijft. wat zouden jullie doen. het negeren of toch zn neus dicht?

groetjes Carola
Door lolpugz
#2002132
Bob lijkt zich steeds minder goed te voelen. hij heeft ook echt zo'n zielige ik ben ziek uitdrukking. geeft veel slijm over en wil niet eten net weer zijn temp gemeten dit was nu 38,1 kheb echt eenbeetje met hem te doen. loop de hele tijd met tissues achter hem aan om zn neus af te vegen. en nu zit ik dus te twijfelen wat ik morgen moet doen. ik moet naar een doop en Bob gaat naar mn ouders maar wil hem eigenlijk niet daar achterlaten als hij zich zo voelt.  :-\
#2002142
dus hij is al een week ziekjes en het wordt nog steeds erger? kan je niet vandaag nog met hem naar de dierenarts? wellicht kan hij die bob wat geven dat hij zich snel weer wat beter voelt, ik zou denken dat een week en dan  niet over het ergste heen zijn wel lang is voor een gewoon virusje. (ook al heeft Reus nog nooit zoiets gehad)

hoe gaat het met de andere?
#2002163
hij heeft een ab kuurtje gekregen gister en ook gelijk een prikje daarvoor. eten en drinken doet tie nie echt dat maakt het exta sneu. dus ga zo nog maar eens proberen of tie wil eten het is ongeveer woensdag begonnen bij hem denk ik toen kwam zn eerste snottebel uit zn neus in iedergeval sindsdien krijgt hij echineaforca voor kinderen.

met de andere gaat het gelukkig helemaal prima odie heb nergens last van gehad en de kleine heeft wel wat ekucht maar is helemaal over.
#2002181
net toch nogmaals zijn eten voorgezet en hij heeft het toch maar opgegeten. pfff ben ik nou gewoon te overbezorgd of is het een aansteller nu maar hopen dat tie alles binnenhoud. er zat wat bisolvon door zijn eten tegen het slijm dus moet nu toch wel iets beter gaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door