Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#2001152
Julie is een tekenmagneet. Ze heeft er soms wel VIER :o :o :o boven haar oog tegelijkertijd.
Rover en Annak hebben nauwelijks last van teken (of ik zie ze gewoon niet :-[) dus ik doe nooit aan preventie maar bij Julie is het niet meer normaal.

Wat een dier- en milieuvriendelijk middel hier tegen?
Door Irish
#2003527
Zie het ook ja :-[
En jammer dat het niet op katten mag worden gebruikt.
Volgens mij zijn het vaak kattenvlooien wat de honden krijgen.
Door Mevroi Kruim
#2003586
Klopt, zijn eigenlijk altijd kattenvlooien. Maar die krijgen ze dus ook gewoon via de omgeving of andere honden. Dus heeft het altijd zin je honden te behandelen als ze er last van hebben.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf weinig tot geen effect zie van al dit soort middeltjes. Dus als het zoals nu bar en boos is met de teken gaat er toch gif op de honden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2003856
hmm
Na weer meer dan minimaal 10 teken per hond per wandeling of zelfs hier in de tuin te hebben gevonden, - en waardoor krabben en bijten op die plekken bij Kaio een hotspot opgeleverd had waar ik in de pus nog meerdere teken moest verwijderen - heb ik toch weer de scalibor banden  :-X genomen.
Ik heb zelf wel eens citroen gras/ geranium en tea tree olie gemengd. Dat deed wel iets hoor.  Alleen zo nu als de teken zo heftig en veel zijn als nu met heftige gevolgen heb ik toch even naar het gif gegrepen. Het liefst doe ik dat ook niet, maar de gevolgen zijn in dit geval erger.
Trouwens bij het kammen van de honden liepen er soms ook meerdere mijn arm omhoog  :-X
Door Parelridder
#2004099
Mijn ervaring is dat deze onaantrekkelijk-maak-middelen niet afdoende werken als er veel teken zijn / een hond of mens erg in trek is. Ik heb hier in april ook weer de Scaliborbanden omgehangen. Hier ben ik met veel tegenzin vorig jaar aan begonnen, van voorjaar tot najaar. Het is me achteraf erg mee gevallen, want het werkt ontzettend goed. De voordelen wegen hier dus wel op tegen de nadelen (gif). Na 2 weken continu dragen, ga ik over op 12/24 uur. Dat heb ik vorig jaar geprobeerd en bleek mijn honden nog steeds voldoende bescherming te geven. Da's makkelijk, dan krijgen ze toch minder gif op hun lijf, hangt dat ding niet om als ze samen aan het keten zijn en komen ze ook nooit per abuis met de band om in het water (wat niet slecht is voor de band, maar wel voor de visjes).
Door Esther Q
#2004115
Hé Parelridder, wat idee, om de band de helft van de tijd om te laten! Ga ik hier ook eens doen. Dus jij doet hem overdag af als ik het goed begrijp?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2007102
oo dat is misschien wel een goed idee dan.
Ik heb bij Maci nl lichte irritatie op zijn hals bemerkt. Dus heeft hij hem nu niet meer om. Maar misschien als hij maar 12/24 omheeft krijgt hij die irritaite niet.
Door flodder en dwarrel
#2007139
Rovanna schreef: Damk je Ellen. Heb jij ervarong met (een van) beiden?
ik gebruik beiden

de ene op de honden en die van de hondenshop spuit ik op mijn schoenen teken vinden mij nml ook erg lekker :P
Door Elvira
#2013543
Ik zie dat het maar 4-8 uur werkt, dat betekent dat je elke dag moet behandelen. Mijn honden vinden de etherische olien echt helemaal niets, ze gaan net zo lang wrijven en rollen totdat ze de geur kwijt zijn. Ze hebben ook nog steeds teken (Silverlinde). Ik heb nu iets met gif gekocht (tegen mijn principe, maar er zitten hier zo veel teken).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door