Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Bounty
#199925
Hoi allemaal,

Ik wil vragen of hier ook alternatieve middelen voor zijn zoals bach bloesem.

Het gaat om een jonge hond (Amerikaanse bulldog), die heel dominant is naar andere honden, vooral teefjes.

Een gedragstherapeute kan haar niet helpen, omdat het volgens haar in haar karakter zit. Ze wil er niet aan beginnen.

Gisteren heeft ze een andere hond aangevallen en die hond heeft nu twee gaten in haar nek. Die hond woont ook in het zelfde huis en is een teefje.

Groetjes Bounty
Door Sjakie
#199928
Misschien is het een idee om eens naar een GOEDE gedragstherapeut te gaan :-\ Wat een onzin zeg, het zit in haar karakter dus help ik maar niet en geef ik lekker ook geen advies........ Wat een beunhazen heb je toch op de wereld.
Door Lizzy
#199945
De nieuwe URL die direct naar het forum gaat is: http://www.hondengedragsforum.nl

In mijn ogen is het totaal zinloos om alleen bach bloesems voor te schrijven en verder niet aan haar gedrag te werken. En een goede gedragstherapeut moet jou zeker kunnen adviseren dus vraag inderdaad zo snel mogelijk advies op het hondengedragsforum!

Groetjes en succes, Lizzy
Door Bounty
#199997
Ik ga het zo snel mogelijk doorgeven.
De gedragstherapeute waar zij het over had stond nogal hoog aangeschreven. Ik weet niet wie het is.

De jonge hond waar het om gaat is 10 maanden oud.

Groetjes Bounty
Door Truus
#200004
Dan is hij lekker in de pubertijd ! Het is nu inderdaad een goede zaak om heel snel hulp te krijgen.
Hebben ze een p.c.? Dan kun je de link naar het Yallaforum doorgeven ;)
Succes en wel goed van je, dat je er op uit gaat om informatie in te winnen.
Door Bounty
#200046
Ja ik hoop echt dat het opgelost kan worden.
De pup is ook fel tegen haar kind.

Herplaatsen is niet echt een oplossing,..

Ik heb in ieder geval de link door gegeven ;D
Truus schreef: Dan is hij lekker in de pubertijd ! Het is nu inderdaad een goede zaak om heel snel hulp te krijgen.
Hebben ze een p.c.? Dan kun je de link naar het Yallaforum doorgeven ;)
Succes en wel goed van je, dat je er op uit gaat om informatie in te winnen.
Door Indy
#200070
Bounty schreef: Ja ik hoop echt dat het opgelost kan worden.
De pup is ook fel tegen haar kind.

Herplaatsen is niet echt een oplossing,..

Ik heb in ieder geval de link door gegeven ;D

Ik wil me niet bemoeien met je topic, maar wilde toch graag 1 dingetje zeggen;
Volgens mij is de hond waar je het over hebt niet fel tegen het kindje, ze is alleen bang dat als er in huis iets gebeurd het kindje ertussen komt te zitten..
Is wel een verschil toch ;)
Door Bounty
#200088
Hoi Indy,

Fel was misschien niet het juiste woord, maar ik had gelezen dat ze een keer had gehapt naar haar kind toen hij van de glijbaan ofzo afging. ;)

Maar je hebt verder gelijk!
Indy schreef:

Ik wil me niet bemoeien met je topic, maar wilde toch graag 1 dingetje zeggen;
Volgens mij is de hond waar je het over hebt niet fel tegen het kindje, ze is alleen bang dat als er in huis iets gebeurd het kindje ertussen komt te zitten..
Is wel een verschil toch ;)
Door bullbass
#200107
Hallo allemaal het gaat dus om mijn teefje. Dit is dus al heel lang aan de gang en het ging dus de laatste 2 maanden best wel goed dus ik was zeer te spreken tot gisteren ze heeft me oudere teef weer aangevallen en ook letterlijk het vel van haar huid afgescheurd en twee hele grote diepe gaten erbij waar je alles in der nek zag zitten. Der vel kon zo omhoog getrokken worden en zit nu met strakverband om der nek heen in de hoop dat het weer vast gaat zitten zonder ontstekingen. DAt andere teefje is een franse basset en is al 13 jaar oud en dat is nou zo zielig het is totaal geen partij. Voor me zoontje was ze te wild en hapte heel veel naar het gezicht enzo maar dat is totaal omgeslagen en hij mag alles met der en ze is heel zorgzaam en lief voor hem omdat ze nu weet dat hij hoger is dan haar. Natuurlijk is het een hond en moet je dat in de gaten houden. Maar Isis is dan zo aggressief dominant en daar wil ik het liefst wat aan doen natuurlijk. We zitten op cursus en alles. De therapaut heb ik lang mee aan de lijn gehangen en in het verleden heb ik ook les van hem gehad met me andere AB die ook raar gedrag vertoonde niet in dit soort gedrag dan maar daar heeft hij me heel goed mee geholpen. Dus het is echt geen beunhaas. Ik ga effe jullie tips langs en kijken of ik er wat aan heb. Ik heb van alles met haar gedaan van begin af aan overal mee naar toe cursussen shows etc. etc. dus ja daar kan het ook niet aan liggen. Op cursus zeiden ze ook al dat het deels in haar karakter zit en als dat er eenmaal inzit dan is het er moeilijk uithalen.
Door Sjakie
#200109
Beste Bullbas,

Wellicht zie je iets over het hoofd en is het "probleem" kleiner dan je denkt. Vragen als: had het iets te maken met een botje, speeltje of iets van dien aard, had het te maken met voer, heeft het te maken met een verkeerde manier van corrigeren door jou (mn van belang bij ranghogere danwel ranglagere in de roedel) komen bij mij direct op. Vaak heb je het zelf niet eens in de gaten en ligt het eigenlijk niet aan de hond. Wat in ieder geval niet aan de hond ligt is dat de basset geen partij is...... Heel sneu voor de basset, maarja dat had je je dan maar eerder moeten bedenken.

Let wel: Een hond gebruikt nou eenmaal zijn tanden om iets duidelijk te maken. Vaak is er niet eens sprake van "probleemgedrag" maar meer van onwetendheid van de baas.

Ik vind het gewoon te makkelijk om het gelijk "probleemgedrag" te noemen omdat dit toch een ras betreft waar men over het algemeen zo tegen aan kijkt. Mijn bull-terrier heeft ook eens mijn teckel te pakken gehad (en echt goed ook kan ik je verzekeren) maar dat had te maken met een bot en het feit dat mijn teckel weigerde zich gewonnen te geven. Het had voor mij heel gemakkelijk geweest om te zeggen dat het dan aan mijn bull-terrier lag, maar alles behalve dat..... IK had beter op moeten letten en mijn teckel had zich over moeten geven...... De bull deed gewoon wat heel normaal is bij honden, helaas was hij geen partij voor mijn teckeltje :-\

Nogmaals, ik zou gewoon eens op zoek gaan naar een gedragstherapeut die ervaring heeft met dit soort rassen, dat scheelt vaak. (hoewel iedere gedragstherapeut opgeleid wordt voor ieder ras)

Succes,
Johan
Door bullbass
#200136
Sorry john dit ging niet om een botje ofzo. daar ben ik me allemaal van bewust. Nu op dit moment ging het erom omdat me man op tessa der pootje stond en tessa begon te piepen en Isis vlamde er gelijk op daar gaat het om. Ik ben me heel bewust van dit ras en dus ook heel bewust wat er in een roedel afspeelt. Dus geen botjes of speeltjes als alle honden bij elkaar zitten want dat gaat niet. Maar je heb verschil tussen corrigeren of een hond maar in stukken te scheuren omdat mevrouw piept omdat ze pijn heeft en voor de rest niks deed. En nog wel meer van dit soort grappen. Ze is niet me eerste AB ze is mijn tweede want ik heb ook nog een reu van 3 jaar dus het is niet dat ik niet weet wat ik in huis heb en wat er allemaal aan de hand is en waar ik op moet letten
Door bullbass
#200140
Bounty schreef: Hoi Indy,

Fel was misschien niet het juiste woord, maar ik had gelezen dat ze een keer had gehapt naar haar kind toen hij van de glijbaan ofzo afging. ;)

Maar je hebt verder gelijk!

En inderdaad ik ben er als de dood voor dat Jay er tusse zit een keertje. Ik hou alles in de gaten vanuit al me ooghoeken kind honden katten enzo enzo.
Door Sjakie
#200143
Het is bijna onmogelijk om via een forum hierop een goed antwoord te krijgen. Alleen al omdat het krijgen van inzicht in de situatie niet kan.

Een goede gedragstherapeut kan je door middel van een intake en verdere begeleiding een heel eind op weg helpen, zoniet het probleem verhelpen.

Nogmaals,
Heel veel succes
Laatst gewijzigd door Sjakie op vr 05 nov 2004, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjakie
#200150
P.S.

Teven en reuen reageren vaak heel anders op elkaar dan teven onderling of reuen onderling.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door