Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Oesje72
#2000524
Het is me gelukt hoor! ik heb 25 kilo paardenvlees (snippers) in heeeeeel veeel kleinere zakjes verpakt en weer in de diepvries gedaan.  :o

Ik was helemaal blij toen onze allereerste bestelling versvlees kwam, alles netjes per kilo verpakt, niks aan het handje. Maar die 25 kilo paardenvlees was 1 grote homp diepgevroren pakket. Eigenlijk wist ik het van te voren wel, maar als je de doos dan in je handen gedrukt krijgt, dan slik je toch wel een beetje. ::)
het heeft dus ook even geduurd voordat ik er stukken vlees af kon krijgen. Het ging nogal een beetje onhandig. Bloed dat door de doos begon te lekken, te weinig diepvrieszakjes om het in te doen, met een witte broek aan gaan lopen stuntelen, erg koude handen krijgen, een hele blije hond die om je heen staat te springen en al dit soort beginners-dingetjes.  :biggrin2:
Maar het is me dus gelukt, ik heb er 2 dagen over gedaan, maar in de diepvries zitten nu allemaal mooie pakketjes verpakte paardenvlees!

Ook had ik kippennekken besteld (die waren wel per kilo verpakt gelukkig) en die heeft hij ondertussen ook al mogen proeven; in het begin keek hij me echt met vragende ogen aan, hij wist ff niet wat hij er mee aan moest. Uiteraard deed hij vrijwel automatisch zijn bek open en begon er op te kauwen maar hij vond het toch wel gek dat ik het (voor de zekerheid) vast bleef houden. Na een paar aanmoedigingetjes is het helemaal goed gekomen en begon hij best blij te kwispelen toen ik er nog 1 pakte en nog 1 en nog 1 hahahha
De volgende morgen had hij een heel klein beetje gespuugd en daar vond ik een stukje bot tussen maar dat zal wel los lopen denk ik zo.

Volgens mij gaan we dit erg leuk vinden!  ;D
Door malimaniac
#2000537
Barfen is ook leuk  ;D.
Ja ik ken het had hier ook 25 kg paardenvlees. Wilde het zo snel mogelijk verpakken met het gevolg dat mijn vingers er haast af vroren.
Iza vind het ook altijd helemaal geweldig als ik ga portioneren. Ze mag dan namelijk van alles een stukje proeven  :).
Door Lonaa
#2000538
Beginnersdingen?

Ik sta nog steeds te stuntelen met verpakken.  :biggrin2: Krijg nog steeds kouwe jatten, ben alitjd aan het prutsen, en ik barf al ruim anderhalf jaar.  :biggrin2:
Door Anthraciet
#2000542
Welkom in de wereld van Barf! :biggrin2:

Hier ook nog regelmatig lekkende dozen, die ik dan stom genoeg op de vrieskist gezet had waardoor het langs alle kanten (lees: voornamelijk de achterkant!) er vanaf loopt :-X
En toch zoveel mogelijk tegelijk willen verpakken waardoor je dus ijsklompen hebt ipv vingers, maar op een gegeven moment voel je de kou niet meer (tot je je vinger tussen de vrieskist-deur krijgt :o)

Maar je moet toch een hobby hebben? Lekker kliederen met hompen vlees, wat wil een mens (en vooral hond en kat) nog meer? 8)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2000548
Ik heb nooit geen koude handen....Ik heb op de diepvries altijd een paar handschoenen liggen voor als ik in het bevroren spul wil rommelen.
En bij het portioneren van half bevroren spul trek ik dun gebreide handschoenen aan, met daarover heen van die plastic wegwerp schilders handschoenen :biggrin2:

En de dozen laat ik ontdooien in de badkamer onder de douche, na de tijd kan ik dan zo even het lekvocht wegspoelen. :D
Door Oesje72
#2000597
:D Dus als ik het goed lees, blijft mijn gestuntel wel bestaan???  :-\ hmmm ach, nouja, wat maakt het ook uit!
Ik weet nu dat ik de doos niet op de vriezer moet zetten want dan loopt het er aan alle kanten af.  ;D
Dat ik een afvalzak op de werkbank moet leggen voordat de doos erop komt en dat ik een bak met warm water neer moet zetten om mijn vingers zo af en toe te ontdooien......  :biggrin2:

Wat we wel niet allemaal over hebben voor onze honden! (daar komt ook nog  bij dat ik een enorme paarden-fan ben, dat ik het zelf NIET eet maar dat ik er helemaal geen probleem mee heb om het aan mijn hond te voeren)

Blij dat ik trouwens niet de enige ben die aan het stuntelen is.  ::)
Door marjan23
#2000598
Als ik bevroren spul heb doe ik van die winter handschoenen aan, plastic handschoen erover en en ik hoef mijn handen niet om de 5 minuten op te warmen onder de kraan.
Overigens doe ik die handschoenen ook aan als ik in de vriezer bezig ben :biggrin2:
Door jara
#2000742
Het gestuntel gaat wel goed komen  ;) het gesmeer blijft  ;D
Het is Vino iig goed bevallen zo te lezen.....Vino aan Barfen....het wordt steeds meer een huwelijkskandidaat voor Jara  :biggrin2:
Door Anthraciet
#2000745
Senta schreef: Ik doe hier niet aan, heb een hond dus bestel lekker losse kilo's, half dagje onder in de koelkast is het nog stijfbevroren maar kan je het al mooi in porties zagen. Gaan er ook geen nuttige vitamines verloren.
Met een kilo kan ik 5 weken voeren dus ik vind dit veel handiger en praktischer.
Met 1 kilo 5 weken voeren?
Wat voor hond heb je dan??

Bij mij gaat er 4 kilo per dag doorheen :biggrin2:

Handschoenen doe ik overigens niet aan, ik moet het wel kunnen voelen! 8)
Door smulpaap
#2000800
Je wordt er vanzelf steeds handiger in ... en het gesmeer ? Dat blijft  :biggrin2:  Ik doe als de boel verdeeld moet worden altijd een plastic schort aan en plastic handschoenen anders krijg je van die charmante smerige nagelriemen . Heel bloederig spul doe ik boven in de douche , daarna de sproeier er langs en weg bloed . Scheelt een hoop sop werk in de keuken
Door El budha
#2000829
Senta schreef: Ik heb een Amerikaanse bulldog van 45 kilo :biggrin2:
Heb zelf 2 honden van 45 kilo maar met 1 kilo 5 weken doen red ik echt niet.
Mijn hondjes eten samen op een spiervleesdag 1 kilo. Wij hebben 4 spiervleesdagen per week, ik kom op 2 kilo per week per hond.

Het kliederen doe ik trouwens ook nog steeds...lijk wel een slager als ik klaar ben met porties maken.
Door Roef & Hidde
#2000848
jara schreef: Het gestuntel gaat wel goed komen  ;) het gesmeer blijft  ;D
Het is Vino iig goed bevallen zo te lezen.....Vino aan Barfen....het wordt steeds meer een huwelijkskandidaat voor Jara  :biggrin2:
toevallig vino uit emmeloord?
Door miik
#2000880
Hier alweer 5 jaar aan het barfen.... en het geklieder wordt echt minder hoor !
Ik snij het vlees op dienbladen ipv een snijplank, dus dan druipt het vocht niet weg.
En ik maak geen porties meer per hond. Ik maak porties ongeveer even groot zodat het voor alle honden genoeg is en dat gaat in 1 zak. Dan maak ik ook nog een x-aantal kleine zakjes van zeg 200 gram. Soms als 1 van de honden veel getraind heeft hebben ze wat extra nodig en dan zijn die kleine zakjes wel handig.
Kwa gereedschap heb ik een scherp mes, een snoeischaar en een gewone schaar (die met grote regelmaat vervangen wordt voor een nieuwe).
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2000884
hier laat ik een grootverpakking spiervlees een halve dag ontdooien in de douchebak , waarna ik het met een electrische mes het nog redelijk bevroren vlees snij .
fijne hiervan dat ik de porties (170gram) in mooie blokjes snij zodat deze weer makkelijk (in een plastic zakje) te stapelen zijn in mn vriezer  :biggrin2: :biggrin2:
Door Oesje72
#2000895
jara schreef: het wordt steeds meer een huwelijkskandidaat voor Jara  :biggrin2:
Ja ja Jara; je weet het maar nooit! Binnenkort maar eens  een "veilige" date maken om te wandelen :biggrin2:
roefje schreef: toevallig vino uit emmeloord?
Ja, het gaat om "Emmelcity-Vino" .......  ::) "de lekkerste grijze muis uit Emmeloord!!!"

Dat van dat elektrische mes is misschien wel een heel goede tip, ik ga eens op zoek naar zo iets, want dan kan je het aansnijden als het nog bevroren is en niet als het bloed er al uitloopt. (op je tuin-tafel of op je werkbank in de garage)

En gelukkig hou ik wel van een kliederboel, dussssss  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door