Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#2000375
Hai, Nina is al een week of twee/drie mank aan rechtervoorpoot. Volgens DA moeten rust en pijnstilling verbetering brengen (het ging vorige week ook beter, maar een heftige zwempartij met veel rennen en springen, was duidelijk nog te veel van het goede).
Het manken is niet heel ernstig, meer ontzien van de poot. Maar niet zodanig dat ze niet heel graag zou willen rennen (wat we nu dus voorkomen).

Afijn, ik wil voor pijnstilling graag Traumeel gebruiken. Mijn vragen daarover zijn:
- Is dit alleen een pijnstiller of bevat het nog meer werkingen? - waar kun je dit het beste/snelste krijgen? - hoeveel mag een hond van 11 kg innemen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Door Esther Q
#2000390
Je zet traumeel het beste in direct na een blessure, maar je kunt het ook nu nog wel gebruiken. Weet je wat het manklopen heeft veroorzaakt en waar het precies zit? Wij hebben hier vorig jaar een hond gehad die licht mank liep, iets aan zijn pols. Hij heeft niet meer meegelopen die winter (het gaat om een sledehond). Aan het eind van de winter nog eens geprobeerd, 4 maanden nadien, maar hij kliep nog steeds wat mank. Afgelopen herfst hebben we hem pas weer ingezet in de training, dus 9 a 10 maanden nadat we zijn blessure hadden opgemerkt. Toen was het over en hij heeft heel de winter zonder problemen weer meegelopen. Soms duurt het gewoon heel lang, zeker als het een peesblessure is.

Je kunt traumeel iig meestal kopen in een natuurwinkel. Ik gebruik pilletjes. Ik zou voor jouw hond een halve tablet 3x daags geven.
Door Ellen Els en Nina
#2000397
Bedankt.

Bij Nina zit het probleem ook in de pols. De eerste keer dat we het zagen was nadat ze van de bank was gesprongen, maar ik weet niet zeker of het toen ook is ontstaan  :( .
We hebben nu van de DA Previcox (hoop dat ik het goed schrijf, want zit nu op mn werk) gekregen 1,5 tablet per dag. Ik geef liever wat homeopatisch maar ben niet zo bekend met geneesmiddelen.

We sporten regelmatig met de honden (behendigheid, steppen, zwemmen, speuren). Maar nu dus  met Nina (even?) niet. Haar andere hobby is eten  ;D. Maar nu ze minder beweging krijgt moeten we dat ook in beperken want ze heeft aanleg om snel wat dikker te worden.
Door Esther Q
#2000557
Wat is dan de reden voor die previcox? Heeft ze een zwelling, of iets anders dat wijst op ontsteking? Persoonlijk zou ik geen pijnstilling geven en erg gezond is het niet. Meer kans dat ze haar pols gaat overbelasten. Tenzij ze echt vergaat van de pijn en er geen herstel optreedt, dan vind ik het een ander verhaal.
Door Ellen Els en Nina
#2000706
Esther Q schreef: Wat is dan de reden voor die previcox? Heeft ze een zwelling, of iets anders dat wijst op ontsteking? Persoonlijk zou ik geen pijnstilling geven en erg gezond is het niet. Meer kans dat ze haar pols gaat overbelasten. Tenzij ze echt vergaat van de pijn en er geen herstel optreedt, dan vind ik het een ander verhaal.
Er is geen sprake van zwelling, wel tikje verhoging, dus mogelijk ontsteking. En wanneer spreek je van geen herstel? Het duurt nu al 3 weken. Ze krijgt een lage dosis (ze weegt ruim 11 kg ( ;), inmiddels richting 12) en krijgt dosis voor honden tot 10 kg.
DA had het ook over "ondersteunen bij opruimen afvalstoffen" (?..eh of zoiets?); vooralsnog gelukkig bijwerkingen.

Maar omdat ik me ook niet helemaal lekker voel bij dit medicijn is mijn vraag Traumeel ontstaan. Esther Q jij schrijft dat het eigenlijk al te laat is daarvoor, dat we dat meteen hadden moeten gebruiken.
Heeft het nu dan nog wel of geen zin om Traumeel te gaan gebruiken en te stoppen met die Previcox?
Door Esther Q
#2000721
Ik heb geen ervaring met previcox, maar ik geef geen pijnstilling bij blessures. In mijn beleving heeft de natuurlijke onvertroebelde pijngrens een werking bij genezing. Als er geen sprake meer is van herstel, dan vind ik pijnstilling wel een functie hebben, maar dat is hier nog niet aan de orde. Drie weken is niet lang als het gaat om peesblessures. Het kan natuurlijk ook een spier zijn, maar dat geneest vaak sneller, tenzij er echt scheuring heeft plaatsgevonden. Het kan ook in het gewricht zitten, dan hangt het af van wat er precies mis is wat je kunt doen. Ik zou de traumeel wel geven, je hebt de eerste periode gemist, maar het kan nog steeds ondersteunend werken. En verder veel geduld hebben.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door