Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1999734
:-[  :-[  :-[  :-[ ik kan mezelf wel voor de kop slaan...
Onze viervoeters krijgen hier altijd frontline in hun nek als vlooienbestrijding.  Nu merkte ik op dat pupper toch een vlo op zich had ondanks de frontline  >:( Ik ben dan vlooienshampoo gaan halen en heb de pup er mee gewassen en Nena  :-[
Nena heeft zo al last van allergie en dus jeuk.  Ze heeft een dikke vacht en lang haar en ik wou echt zeker zijn dat er geen op haar geen enkele zat want ze is ook allergisch voor vlooien ( bloedonderzoek wees dat uit).  Met een klein hartje dus gewassen en kijk...vandaag staat ze VOL van de uitslag op haar buik, liezen,borstkas  :'(
De jeuk is blijkbaar toch dragelijk want als ik zie hoe erg de uitslag is dan vind ik dat ze weinig krabt.
Nu wil ik mezelf zo hard voor de kop slaan maar daar help ik haar niet mee natuurlijk.  Vraag is dus: wat kan ik doen om haar te helpen.  Zou iets moeten zijn dat best wel wat vloeibaar is want met haar lange haar is een zalfje smeren geen mogelijkheid.  Zou aloë vera iets zijn? OF is er een mengeling van dingen die ik zou kunnen oplossen in bvb een soort olie ( tea tree, lavendel, jojobaolie, zilverwater,...) en dan kan verstuiven op haar?
Roepen jullie maar, ik weet niet wat wijsheid is nu en wat goed is want tot nu hielp ik haar altijd met propolistinctuur ( maar dat prikt wel), propoliszalf of zilverwater bij wondjes,...
Laatst gewijzigd door Veerle-scrappyToo op wo 27 apr 2011, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1999830
De puur producten kan ik hier in de buurt niet zomaar meteen aankopen,dat wordt bestellen... Andere middelen moet ik vast en zeker zonder problemen in de natuurwinkel of bij de apotheker kunnen verkrijgen.
#2000007
Ik kan niet anders denken dan dat het van de shampoo voortkomt die blijkbaar te aggressief was voor haar huid.  De uitslag is gewoon véél te véél om van één vlo voort te komen.
Gisteren had ze hélemaal niets.  Ik weet trouwens niet of ze zelfs vlooien had.  Mocht in haar vacht ( Duitse herder)  één enkele vlo zitten dan zou die echt niet zo simpel te vinden zijn. Ze begint nog maar met ruiven ( verharen van winter naar zomervacht).  Maar omdat er bij pupper wel één gevonden werd ondanks het gebruik van frontline wou ik zeker voor onzeker nemen.  Net omdat we weten dat ze allergisch is voor vlooien.  En fronline heeft blijkbaar gefaald dit keer aangezien er eentje bij pupper zat.
Door Lizzy
#2000008
Het zal dan inderdaad de shampoo wel zijn. Ik vrees dat je daar niet zo heel veel aan doet. Als je dicht bij de zee woont, zou je haar daar in kunnen laten zwemmen. Of anders afsponzen met dode-zeezout, opgelost in water. Moet je er wel zeker van zijn dat het pure dode-zeezout is, zonder toevoegingen. En dan daar misschien wat druppels tea tree aan toevoegen.
#2000010
Ik woon niet dicht bij de zee, dat is één.  Twee: is dat ze vorig jaar met uitslag is thuisgekomen van een dagje zee...Blijkbaar ook niet zo een gezonde omgeving voor haar  :-\  Ze was niet in de duinen geweest, enkel strand en water...

Ik vind dit zo rot  >:(
Door nienk
#2000034
oei, vervelend. ik dacht ook gelijk aan dode zee zout oplossing sprayen of sponzen. vreemd dat ze uitslag kreeg van een dagje aan het strand, zoutwater heeft doorgaans een heel goed effect op jeuk huid e.d. ik denk dat ik het alsnog zou proberen, mocht ze er op reageren zet je haar gewoon gelijk onder de douche. lijkt me waarschijnlijker dat de jeuk van toen aan zee komt door iets in het water (zo schoon is de noordzee niet). maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

aan puur jeuk heb je denk ik niet zoveel, dat moet immers een beetje inwerken, wat een tijdje kan duren.

een ander idee, ik had zelf ook vaak veel uitslag en jeuk (nu ik weet waar ik allergisch voor ben stukken minder), en dan hielp het altijd onwijs om een beetje talkpoeder er op te doen. geen idee of dat misschien ook bij honden helpt? en of je het bij nena met de lange vacht er tussen krijgt...

succes!
#2000090
Ik had ook aan talkpoeder gedacht maar kan dat geen kwaad als ze dan toch zou likken? En dan denk ik aan het inslikken...

De uitslag aan de zee zal volgens mij ook door "iets" in het water van de zee geweest zijn maar dat achterhalen is onmogelijk natuurlijk.  Toen ze het jaar ervoor als pup mee ging naar zee had ze daar niet echt problemen gehad, of toch niet zo zwaar dat het opviel en ik het me nog herrinner.

Goh...weer een les geleerd: haar huid is écht wel gevoelig. Niet dat we daar nog niet van overtuigd waren  :biggrin2: maar...
Gebruikersavatar
Door nova
#2001086
Veerle-scrappyToo schreef: Ik had ook aan talkpoeder gedacht maar kan dat geen kwaad als ze dan toch zou likken? En dan denk ik aan het inslikken...

De uitslag aan de zee zal volgens mij ook door "iets" in het water van de zee geweest zijn maar dat achterhalen is onmogelijk natuurlijk.  Toen ze het jaar ervoor als pup mee ging naar zee had ze daar niet echt problemen gehad, of toch niet zo zwaar dat het opviel en ik het me nog herrinner.

Goh...weer een les geleerd: haar huid is écht wel gevoelig. Niet dat we daar nog niet van overtuigd waren  :biggrin2: maar...
Talkpoeder zal niet veel helpen, hooguit menthol poeder.
Maarrrrrr, of jouw hond daar zo blij mee is  in zn neus??
En eraan likken is ook al geen goed idee  bij menthol poeder.


Hoe gaat t nu met de hond?
Door claudiaB
#2001160
De Silverlinde heeft een jeukstillende spray alhoewel ik moet zeggen dat het bij Chico niets deed.

Chico heeft ook altijd meer jeuk na een dagje strand.
Volgens de homeophate komt dat door het zout en zand wat in zijn vacht achter blijft.
Naspoelen met schoon water is een oplosiing voor hem.
Door Lil
#2001349
Zelfs mijn gezonde honden hebben jeuk na een dagje strand, hun huid en vacht zit dan onder het zand en het zout. Ik spoel ze heel goed af met lauw water en als ze droog zijn kam ik ze nog eens goed. Daarna lijken hun vachten wel herboren, zo mooi!
#2001380
Ik heb er momenteel nog niets aan durven doen, dode zeezout heb ik hier nog niet kunnen bemachtigen ( dochter is ziek van school afgehaald en die was zoo ziek dat ik haar niet alleen wou laten)
De uitslag is nog steeds dezelfde, jeuk valt echt héél goed mee als je ziet dat ze wel van op haar borstkas tot aan haar mie en tussen de poten vol staat van de uitslag  :'(  Ze krabt enkel een beetje onder haar oksels.
Ik heb hier een shampoo staan met teatree in maar ik durf haar niet opnieuw wassen...  Ik heb schrik om iets te doen dat het nog erger maakt.

Wat betreft de zee: Nena is afgespoeld toen we thuis kwamen vorige keer maar dat hield de uitslag toen blijkbaar niet tegen want ze had het de dag nadien toch zitten...
Door nienk
#2001546
uitslag en jeuk van het zout/zand is wel iets anders natuurlijk. als ik hele dag aan zee ben geweest heb ik ook kriebel aan mn kop.

vervelend dat het nog niet beter gaat! zijn de bultjes stukkig? Reus had een tijd geleden (voor elimineren e.d) zijn hele onderbuik (die toen ook nog echt kaal was) onder de gekke pukkeltjes, waar hij wel wat jeuk aan had. ik heb, omdat ik niets beter wist, toen al die pukkeltjes ruim in gesmeerd met rescue cream van Bach (hij vind dat vies, dus likt het niet op), kwam er op neer dat zn hele buikie ingesmeerd was, dat hielp wel, minder jeuk en omdat de huid daar zachter van wordt had ik ook het idee dat de pukkeltjes sneller genazen.

als ze geen jeuk heeft zou ik het gewoon nog even aan kijken denk ik. misschien kan je even een fotootje plaatsen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door