Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#199976
Ik geef Wandor en Yindra allebei Duck compleet. Ze krijgen tegenwoordig wel eens een kuiken, een lamsrib of iets wat ik over heb, maar ik wil wel graag 1 of 2 dagen zelf samenstellen (in het weekend).

Heeft iemand ideeen voor me? Ik kan niet aan veel dingen komen hier in de buurt, geen kippennekken etc. Ik zou wel hele kippen kunnen halen in de supermarkt oid, of konijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#199990
Dan zou ik eerst aan konijn proberen te komen, want in Duck zit al kip. Of lamsribben met veel vlees eraan aangevuld met wat groente- of fruitmix en een ei. Sardientjes met hüttenkäse en een groentemix.
Een grote lap pens.. maarja, het is misschien ook wel eens leuk om te zien wat ze met een hele (of halve) kip doen ;).
Door Eef+Stippels
#200096
Dat vind ik ook, daarom heb ik net een hele kip gekocht. Daar geef ik ze morgen ieder de helft van. Lijkt me leuk om te zien, net als met de lamsribben, dat is ook zo'n geweldig gezicht! Helaas hadden ze dit keer geen konijn, vorige keer wel.

Ik heb verschillende varianten van duck, de ene keer neem ik pens, de andere keer uitmuntend of kip/lever.

Ik ben net bij een visboer geweest, die had helemaal geen hele vissen, alleen maar gefileerde of gerookte. Dus ik zoek nog even verder.

Ik heb wel lamsribben met veel vlees. Moet groente nou altijd gepureerd worden, volgens mij wel he?
Door Eef+Stippels
#200656
Ik heb nu ook vis gekocht. Sardienen hadden ze niet, die wilde ik eigenlijk. Ik heb 1 kabeljauw gekocht, om te proberen. Deze kostte 6,- per kg en ik heb 2 steenwijting (dacht ik) en deze was maar 5,- per 3 kg. Daar heb ik niet meer van gehaald, ik wist eigenlijk niet of dit goed te eten is voor honden (en voor mensen ook, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord).

Die kabeljauw was groot joh! Ik wist niet dat die beesten zo groot waren (bijna 2 kg!). Daarom heb ik er 1 genomen, die doe ik dan door de helft.

Maar goed, ze krijgen eerst vanavond ieders een halve kip, de vis geef ik denk ik volgende weekl.
Door Eef+Stippels
#200842
Wandor en Yindra hebben ieders vanavond een halve kip gehad. Ik had de vleugels wel ingeknipt met een snoeischaar.

Ze vonden het super! Het laatste stukje van het pootje heb ik even vastgehouden voor wandor, ik was bang dat hij die in 1 keer zou doorslikken, maar hij kauwde rustig verder, hij kraakte gewoon alle botjes, dus dat ging hartstikke goed. Bij yindra ook, die kauwde ook goed. We zijn allemaal heel tevreden! Het was een heel geslaagde maaltijd.
Door Truus
#200846
[quote="Evelyn"]
Wandor en Yindra hebben ieders vanavond een halve kip gehad. Ik had de vleugels wel ingeknipt met een snoeischaar.

Ze vonden het super! Het laatste stukje van het pootje heb ik even vastgehouden voor wandor, ik was bang dat hij die in 1 keer zou doorslikken, maar hij kauwde rustig verder, hij kraakte gewoon alle botjes, dus dat ging hartstikke goed. Bij yindra ook, die kauwde ook goed. We zijn allemaal heel tevreden! Het was een heel geslaagde maaltijd.
[/quote]
Dat was dus echt genieten om die twee zo te zien smikkelen he.
Jammer dat je geen foto's hebt ;)
Door Eef+Stippels
#201381
Wandor lust sowieso wel vis, hij heeft al een aantal keer haring gehad, maar dan schoongemaakte, zonder kop of graten.

Ik heb wel foto's gemaakt van het eten van de kip! Ze staan alleen nog niet op mijn computer, maar ik zal ze hier nog neerzetten hoor! Ik maak van elk "nieuw" voedsel dat ze krijgen foto's. Zo leuk om te zien hoe ze ontdekken hoe ze het moeten eten en hoe lekker het is!
Door Eef+Stippels
#201655
Stuur ik net deze foto's per email naar mijn schoonzus en haar vriend, krijg ik een mailtje terug:
" weet je wel dat kippenbotten ontzettend gevaarlijk zijn voor honden?"

Denken ze nou echt dat ik mijn honden iets geef dat gevaarlijk is? Pfffff ::)
Door Truus
#201666
De foto's van jouw kipverslinderende honden zijn prachtig! :D
Dat fabeltje over de kippenbotten geldt alleen als ze gekookt zijn maar dat weten de mensen niet...vandaar.
Door Eef+Stippels
#201678
[quote="Truus"]
De foto's van jouw kipverslinderende honden zijn prachtig! :D

[/quote]

Dank je! Wat een schatjes he?!!

[quote="Truus"]

Dat fabeltje over de kippenbotten geldt alleen als ze gekookt zijn maar dat weten de mensen niet...vandaar.


[/quote]

Ik heb ze daarover meteen ingelicht hoor ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door