Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1999524
[quote="Angelique"]
Dat gore plastic gaat hier zo de kliko in. Ik vind het echt wat veel gevraagd om dat spul 4 weken in plastic zakken op te slaan. Leuk voor je rattenkwekerij :-X
[/quote]
dat vindt ik ook, daarbij slaan ze hier nogal eens over....en er wonen een paar onverlaten van kids in de buurt die de zakken als bal gebruiken....
Door Red_Hunter
#1999658
[quote="Linda en Kiri"]
Zijn wel allemaal goede tips:-). Ga de zak in de vriezer ook maar toepassen. Want het meurt echt zo'n vuilnisemmer.
[/quote]

Dit wilde ik dus ook gaan schrijven, goede ideeën.
Ik woon nog steeds op een camping dus hier geen kliko, alleen maar mijn vuilnisbak in de chalet, dus kleine ruimte grote stank en ook nog warme ruimte.
Ik ga die zak in de vriezer maar uitproberen.
Had nu zelf al als alternatief, de zakjes bewaard in een afsluitbare plastic doosje en als mijn doosje vol is, legen in een pedaalemmerzak die ik goed afsluit en in de vuinisbak gooi. Gaat ook goed volgens mij.
Bedankt voor alle tips.

Groetjes Trudie
Door Lil
#1999675
In een plastic zakje in de vriezer en pas in de vuilnisbak als deze wordt opgehaald. Tegenwoordig duurt het me hier te lang (we betalen én per kg én per keer, dus mijn bak gaat niet vaak naar buiten) nu doe ik de zakjes even afspoelen onder de kraan en dan bij het plastic. Gaat tot nu toe goed. Als het echt heel warm is doe ik ze eventueel in een ander plastic zakje dat ik dichtbind.
Door Bien
#1999708
[quote="marjan23"]
Hier word plastic apart ingezameld en dus de vlees zakjes van de honden. Ik spoel de zakjes altijd even uit, doe ze in één zakje, knoop erin en in de verzamelzak.
Omdat het om de 4 weken word opgehaald breng ik ze zelf weg.
[/quote]

om de 4 weken???
waar woon je dan in vredesnaam...

waarschijnlijk heel mooi en afgelopen bedenk ik me nu...  :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1999712
[quote="vanaalst"]
en er wonen een paar onverlaten van kids in de buurt die de zakken als bal gebruiken....
[/quote]

Ow, die zou ik dan rustig zonder iets te zeggen met zo'n met maden gevulde penszak laten voetballen  ;D

Ik doe altijd de boterhamzakjes waar de porties in hebben gezeten en de zakken van de kilo's als ik geportioneerd heb (mn zipzakken komen bijna niet in directe aanraking met vlees en die herbruik ik gewoon) gewoon in de vuilbak. Hier geen kliko's, dus als mn zak vol is, gaat die gewoon in de klep. Ik heb weinig tot geen vieze dampen in de woonkamer waar de vuilbak staat, terwijl dat naast de eettafel is.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#1999725
Ik haal de verpakking van het vlees af als het nog bevroren is en doe het vlees in een luchtdichte bak. Het plastic van de verpakkingen gaat dan gewoon in de afvalbak binnen.
Als het plastic niet goed loslaat laat ik het iets ontdooien tot het er wel af kan en dan gaat de verpakking in een boterhamzakje, knoop erin en klaar.
Door Martine-Tom
#1999779
[quote="inni"]
(hand erin plastiek samenproppen 't zakje binnenste buiten draaien en een knoop erin*net als de poep van Berre trouwens, maar daar moet ik niet mee proppen ;)*)
[/quote] :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door marjan23
#1999783
[quote="Bien"]
om de 4 weken???
waar woon je dan in vredesnaam...

waarschijnlijk heel mooi en afgelopen bedenk ik me nu...  :D
[/quote]

Om de 4 weken ja ::) en de zakken breng ik weg in het dorp bij mijn schoonmoeder waar container staat, maar het niet apart ingezameld word :biggrin2:
Wat is afgelegen......woon in Bergeijk :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door nova
#2000063
[quote="Bien"]
om de 4 weken???
waar woon je dan in vredesnaam...

waarschijnlijk heel mooi en afgelopen bedenk ik me nu...  :D
[/quote]

Nee, Lil woont binnen de bebouwde kom in een prachtig deel van Limburg, net als ik ook.
We wonen niet  in dezelfde gemeente, maar we moeten wel op dezelfde manier inzamelen .

Als ik vlees uit de vriezer haal, dan doe ook ook meteen de verpakking eraf en  klop die dan ook uit,
ijsrestjes klop je nl. zo van het plastic. Daarna in de plastic-verzamel-zak.

De zak  hangt hier buiten, en ik heb zelfs met het mooie weer van de laatste 2 weken, geen stank- of vliegenoverlast gehad  rond de afvalzak.

Hier wordt 1x per 4 weken ingezameld vanaf de straatrand, tudsendoor mogen we plastic gratis aanbieden bij het  milieupark

Eerder bewaarde ik de natte barfverpakkingen in de vriezer, maar dat hoeft nu niet meer. :)
Door blanco
#2000337
nuttige tips allemaal, zat met hetzelfde probleem, had ook nog dat mijn honden alles deden om bij de vuilzakken te geraken, ik dacht dat ze veilig in de garage achter een poortje stonden... niet dus, poortje opengebroken, vuilzakken leeggehaald en de restjes barf helemaal schoongelikt. Ze was er zelfs ingeslaagd om hele stukken plastik in te slikken ... vuilzakken staan nu achter slot en de restjes barf gaan dus nu ook in een plastik zak  in de vriezer
Gebruikersavatar
Door nova
#2001923
[quote="blanco"]
nuttige tips allemaal, zat met hetzelfde probleem, had ook nog dat mijn honden alles deden om bij de vuilzakken te geraken, ik dacht dat ze veilig in de garage achter een poortje stonden... niet dus, poortje opengebroken, vuilzakken leeggehaald en de restjes barf helemaal schoongelikt. Ze was er zelfs ingeslaagd om hele stukken plastik in te slikken ... vuilzakken staan nu achter slot en de restjes barf gaan dus nu ook in een plastik zak  in de vriezer
[/quote]

Zo leer je wat je moet doen, maar ook wat je beter  níét kunt doen  ;D ;D
#2078148
Wij halen bij binnenkomst van de bestelling meteen het plastic van het vlees , en verdelen het dan over luchtdichte voorraadbakken ( tis eeen keer een dure uitgave maar dan heb je wat ) en het plastic wat er afkomt wordt omgespoeld en verdwijnt in de plastic afvalzak ( staat binnen ) .
De verpakkingen van de Duck gaat bij ons in een leeg drinkflesje ( bij ons bronwaterflesje van 500 ml ) door zo te doen heb je ook geen geurtjes ;)

Gr marco
Door claudiaB
#2079277
[quote="vanaalst"]
dat vindt ik ook, daarbij slaan ze hier nogal eens over....en er wonen een paar onverlaten van kids in de buurt die de zakken als bal gebruiken....
[/quote]

Hebben jullie geen kliko's?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door