Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#1998967
Ik denk erover om Noa wat eenvoudiger vleesbot te gaan voeren . Ik merk de laatste tijd dat het haar steeds meer moeite en energie gaat kosten om bv fazant , hazenrug , ribjes etc te eten .
Haar vertering en ontlasting is nog wel steeds goed als ze dat gegeten heeft . Maar ze moet er natuurlijk wel plezier in blijven houden . We merken de laatste tijd echt dat ze  oud begint te worden . Bijna 10 jaar en dat is voor het ras ( Engelse Bulldog ) toch al aardig wat . Meer slapen , korter wandelen , eens een slaapdag .

Voorlopig blijft er wel voldoende afwisseling over voor Noa ..... parelhoen , konijnkarkas  , hazenborst met voorpootje , eendenrug , eendennekjes , biologische kipkarkasjes , en wilde eend .
En natuurlijk zo,n 8 a 10 soorten spiervlees ,plus orgaan . Ze krijgt verder Doils-Joint . En misschien zo nu en dan eens wat wildmix van Bandit ? Ik wil het uiteraard zolang mogelijk vol blijven houden omdat Noa het op Barf gewoon het beste doet . En anders zal het tzt de vleesmolen gaan worden denk ik .

Noa was natuurlijk al niet in top conditie toen we haar opnamen . Haar collega"" fokteefje"" werd drie weken na Noa ook herplaatst . Het teefje is na een  jaar al overleden , helemaal op .
Door hannabelgje
#1998969
Ik doe dat bij Frank ook, hij krijgt moeite met het eten van botten. Hij krijgt geen eendenruggen meer, geen zalmkoppen en geen kalkoen. . Hij krijgt eendennekken, konijnkarkas, hele jonge geitenribben, kippennekken en kipkarkas. Daar kan hij nog wel mee uit de voeten. Ook met strotten heeft hij moeite en met penslappen. Het lijkt alsof zijn vermogen om te knippen het niet meer doet.
Door Martine.
#1999366
Dat last van het knippen zoals Frank had mijn oude teef ook. Ze kreeg hardere en/of grotere botten zonder problemen stukgekauwd maar het lukte haar vervolgens niet om er hapklare stukjes af te knippen. Hierdoor inderdaad ook de laatste maanden dezelfde botten als Frank enkel zonder konijn.

Afwisseling is het probleem niet dus ik zou inderdaad gewoon het botwerk wat aanpassen. 
Door smulpaap
#1999405
Ja , dat zie ik dus bij Noa ook . En zeker met bv hazenrug en ribben is het toch uitkijken geblazen als dat niet zo goed meer gaat . En ongelukjes ... dat moeten we helemaal niet hebben op die leeftijd .

Met Milo (bijna 14 jaar ) gaat alles eigenlijk nog heel goed . Hij laat alleen de laatste tijd zijn konijnenkopje steeds vaker liggen . Daarvoor at hij ze altijd erg graag . Dus die ga ik bij hem ook maar schrappen .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1999470
Onze vorige oudste kreeg op het laatst ook de kipkarkassen niet meer weg. Nou ja, hij kreeg ze wel weg, maar deed er wel erg lang over :-\ Hij heeft de laatste maanden van zijn leven gemalen karkassen gegeten. Niks mis mee hoor, zeker niet als je verder variatie genoeg hebt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door