Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1999071
In plaats van steeds nieuwe topics te maken over Sally, nu 1 topic, waarbij ik de updates steeds geef.

Op dit moment zit er allemaal geen verbetering in. Sally begon een maand of 4 geleden kreupel te lopen. DA geweest, die kon niks zien (Sally liet zich ook niet aanraken)
3 weken geleden bij een andere DA gemaakt, waar rontgenfoto's gemaakt zijn. In de kom van de linkerschouder was wel 'iets' zichtbaar, maar het was vrij vaag wat dit zou zijn.
Rimadyl meegekregen en lijnrust.

Nu, 3 weken verder is de Rimadyl bijna op, doen we nog steeds rustig aan en dragen we d'r nog steeds van de trap, maar het mag allemaal niet baten. Ja, ze heeft minder pijn met een pijnstiller, maar we weten nog steeds niet wat het is, en het is echt nog niet over.
1 x de Rimadyl vergeten en ze is zo kreupel als wat.
De afgelopen week zag ik haar ook een paar keer heel erg kreupel lopen, maar dan 10 stappen ofzo, en dan weer over.
Ze lijkt ook slomer te worden en minder graag mee te gaan wandelen. Ik ben bang dat ze echt pijn heeft...

Vandaag heb ik Paul Groenestein gebeld, op aan raden van verschillende mensen, wat een vriendelijke man is dat aan de telefoon! Heb de situatie uitgelegd en we hebben erover gesproken.
Volgende week dinsdag, 3 mei, rijden we met Sally naar Sneek, in de hoop dat hij een goeie diagnose kan stellen, en we van daaruit echt iets kunnen gaan doen met Sally.
Laatst gewijzigd door Lonaa op do 26 mei 2011, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#1999260
Paul Groenestein is altijd zeer grondig en heeft veel ervaring. Ik hoop dat hij wat voor jullie meisje kan betekenen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1999277
Balen zeg, dag het nog steeds niet goed gaat! :(
Ik dacht eigenlijk dat het beter ging, aangezien je laatst foto's plaatste waarop ze in het bos rende?

Hopelijk kom je nu wat verder! :-*
Door Lonaa
#1999421
Sanyo schreef: Balen zeg, dag het nog steeds niet goed gaat! :(
Ik dacht eigenlijk dat het beter ging, aangezien je laatst foto's plaatste waarop ze in het bos rende?

Hopelijk kom je nu wat verder! :-*
Ze rent ook wel eens, dat moet ook, tis een windhondje. Geef haar lijnrust en ze wordt zo gefrustreerd dat ze nog VEEL raardere dingen gaat doen in huis en aan de lijn.
Met vlagen mag ze dus in het bos eventjes rennen. Dit is ook echt 1 minuut ofzo, en dan is het wel weer goed.
Ze KAN ook wel rennen, maar ze rent uit zichzelf al niet meer zo hard, en veel minder lang. Het zit haar dus echt niet lekker in het pootje..
Gebruikersavatar
Door berenboot
#1999778
tja iloon, het zal misschien niet het bericht zijn waar je op zit te wachten maar je weet mijn mening: tot de bodem uitzoeken wat het nou werkelijk is en tot die tijd gecontroleerde beweging, verdeelt over de dag vaak kleine stukjes. Mocht het al geen blijvend trauma/probleem zijn, dan zie ik het wel worden.  :-\ Persoonlijk vind ik het onzin dat Sally niet rustig naar de riem kan lopen/wil gedragen als ze niet even heeft kunnen racen. Dat heeft niets met haar ras te maken maar met opvoeding  ;)
Ook het ravotten met jullie nieuwe woef is iets wat ik echt niet zou doen met een kreupele hond. Ook zou ik kijken naar de gladde vloer in huis. Zeker niet achter balletjes aan laten rennen enz.

Het klinkt misschien erg overdreven maar als fokker van een ras welke bekend staat om gewrichtsproblemen is mij bekend welke problemen het kan gaan geven als je hier niet heel serieus mee om gaat. "Maar " 1 minuutje door het bos ravotten is 3 stappen terug en onderhoud kreupelheid.

Hopelijk vinden jullie een oplossing voor het kreupel zijn van sally. 4 maanden is wel erg lang om en zeer pootje te hebben  :'(  Sterkte ermee...
Door Lonaa
#1999845
Sally kan heel goed netjes naast me aan de riem lopen, maar na 1 week wordt ze toch echt vervelend. Dan moet en zal ze rennen, keelt ze zichzelf aan de lijn voordat ik in kan grijpen.
Er wordt al maanden niet meer gespeeld buitenshuis, en er wordt NOOIT binnenshuis gespeeld, juist ivm gladde vloer. Dat wil ik niet hebben. Dat vertel ik de mensen buiten die met haar willen spelen, en ook mijn bezoek.
Op de gladde vloer ligt in de woonkamer een groot dekbed. Sally en Indy weten dat je DAAR op mag spelen. Als het dekbed weg is wordt er sowieso niet gespeeld.

Het spelen met Indy houd ik altijd scherp in de gaten. Af en toe een beetje naar elkaar happen mag van mij, maar ik roep Indy regelmatig een halt toe.

Ik hoop volgende week dinsdag er achter te komen wat haar mankeert, en dan kan er ook gericht een oplossing komen. Is de oplossing benchrust? So be it. Is de oplossing lijnrust, so be it. Maar dan weet ik waar ik het voor doe.
Nu is het meer symptoombestrijding met pijnstillers en rustig aandoen. Dat rustig aan doen gebeurt hier ook zeker wel, maar af en toe mag ze van mij nog wel wat, of dit nou 1 minuut rennen is, of naar Indy happen. Maar dat is ook zo'n beetje alles wat er gebeurd.
Door Lonaa
#1999883
Nou dat dus. Er is hier tot nu toe alleen maar gegist en wat symptoom bestrijding gedaan. Ik zie gewoon dat Sally er geen plezier in heeft op dit moment.

4 maanden een windhond aan de lijn houden is niet te doen. Zeker niet als mevrouw de windhond anders gewend is. Dat heeft vrij weinig met opvoeding te maken. Dat soort honden moeten af en toe kunnen rennen. Zo niet, worden ze vervelend, gaan ze slopen enz.

Paul had het over verschillende dingen aan de telefoon, om te doen. Zijn interesse is ook gewekt omdat windhonden vaak geen schouderproblemen hebben, maar elleboog/pols en teen blessures.
Ik heb er vertrouwen in de die man kundig is, maar de botscan/mri neem ik zeker mee in mijn gedachten.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2000189
Even ter verduidelijking, ik trek mijn conclusie`s nav hetgeen ik in vorige topics over sally gelezen heb en dat is imo geen lijnrust of slim te doen met een kreupele hond  :sorry: Maar offcourse: als je er zelf van overtuigd bent dat je het juiste pad bewandeld voor beterschap voor je woef, wie ben ik dan om daar wat tegenin te brengen...  ;) Succes, hopelijk loopt ze snel weer rad!  :-*
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2000307
Ilona,
Tjee, arme Sally, het zit niet mee. :( :( Ik hoop dat je volgende week meer duidelijkheid krijgt.
Geef haar een dikke knuffel van mij.
En jij mag ook best een knuffel. Hoop dat het gauw goed komt voor jullie.
Door K@rin
#2000314
Lonaa schreef: In de kom van de linkerschouder was wel 'iets' zichtbaar, maar het was vrij vaag wat dit zou zijn.
mijn vrees zou uitgaan naar OCD.
Komt op de kop veel vaker voor dan in de kom, waar het ook veel moeilijker zichtbaar is.
('k heb net een lezing over OCD bijgewoond bij een orthopeed, ivm inventarisatie van OCD bij de Pyrs, waar ik in de commissie zit)
Door Lonaa
#2000414
K@rin schreef: mijn vrees zou uitgaan naar OCD.
Komt op de kop veel vaker voor dan in de kom, waar het ook veel moeilijker zichtbaar is.
('k heb net een lezing over OCD bijgewoond bij een orthopeed, ivm inventarisatie van OCD bij de Pyrs, waar ik in de commissie zit)
Dat is inderdaad ook wat de DA zei, bijna 4 weken geleden, dat dat wel een mogelijkheid zou zijn..
Door Lonaa
#2000416
nienkev schreef: Even ter verduidelijking, ik trek mijn conclusie`s nav hetgeen ik in vorige topics over sally gelezen heb en dat is imo geen lijnrust of slim te doen met een kreupele hond  :sorry: Maar offcourse: als je er zelf van overtuigd bent dat je het juiste pad bewandeld voor beterschap voor je woef, wie ben ik dan om daar wat tegenin te brengen...  ;) Succes, hopelijk loopt ze snel weer rad!   :-*
Maar ik leer ook.  :-\
En ik houd Sally altijd in de gaten..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door