Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Red_Hunter
#1998930
Ik geef mijn honden tegenwoordig barfmenu, maar met dit warme weer krijg ik wel heel snel vieze geurtjes uit de vuilbak in de keuken.
We hadden hem van de week buiten gezet maar toen kwamen de vliegen er weer op af.
Er gaan hier bijna 3 worsten per dag doorheen dus veel omhulsels in de vuilbak.
Ik kan moeilijk elke keer mijn nog bijna lege vuilniszak weg gaan gooien.
Hebben jullie hier ook last van en hoe lossen jullie dit op?

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1998936
Dat soort verpakkingen gaan hier linea recta de kliko buiten in. Is ook logisch dat dat gaat stinken, want het zijn natuurlijk gewoon vleesresten die op kamertemperatuur verder liggen te rijpen, tot rotten toe :-X

Als het heel ernstig warm wordt verzamel ik deze zakken in een zak die in de vriezer ligt en die komt eruit op de dag dat de kliko geleegd wordt.
Door Monoxxide
#1998938
[quote="Angelique"]

Als het heel ernstig warm wordt verzamel ik deze zakken in een zak die in de vriezer ligt en die komt eruit op de dag dat de kliko geleegd wordt.
[/quote]

Zo doen wij het hier ook.
Door inni
#1998981
Hier is 't maar om de twee weken vuilophaling, nu heb ik niet zoveel plastiek van die kvv worsten maar ik doe 't altijd in een lunchzakje (hand erin plastiek samenproppen 't zakje binnenste buiten draaien en een knoop erin*net als de poep van Berre trouwens, maar daar moet ik niet mee proppen ;)*)
Door nienk
#1998990
als ik veel in 1 keer in porties maak en het is warm, dan bewaar ik de plastic omhulsels in een zak in de koelkast en doe ze dan weg de dag van ophaal.
Door marjan23
#1998992
Hier word plastic apart ingezameld en dus de vlees zakjes van de honden. Ik spoel de zakjes altijd even uit, doe ze in één zakje, knoop erin en in de verzamelzak.
Omdat het om de 4 weken word opgehaald breng ik ze zelf weg.
Door El budha
#1999395
Toen onze hondjes nog kvv aten, had ik in de vriezer een pedaalemmerzak en daar bewaarde ik de lege zakjes kvv in en op de dag dat het plastic bij ons werd opgehaald knoopte ik de zak dicht en deed het bij het overige plastic in de zak.
Scheelde een heleboel vieze luchtjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1999471
[quote="Pedro98"]
plastic hoor je ook te scheiden, hihi
[/quote]

Dat gore plastic gaat hier zo de kliko in. Ik vind het echt wat veel gevraagd om dat spul 4 weken in plastic zakken op te slaan. Leuk voor je rattenkwekerij :-X
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1999478
Hier sinds kort een luchtdichte vuilnisbak binnen, vind het helemaal super!
Als je hem opendoet is het dan wel even neus dicht, maar dat is maar zo kort.
De kliko word eens per week geleegd en meestal zitten er dan pas maar 1 of 2 vuilniszakken in.
Dus ook zo minder last van vliegen.

Voorheen was het vuil ophaaldag om te 2 weken, vreselijk met al die vliegen en stank  :-X
Door rosmin
#1999481
Vieze zakjes stop ik in een leeg melkpap of in een lege broodzak en zo de vuilcontainer in. Mocht het lang warm blijven, dan bewaar ik het in een zak in de vriezer totdat de gemeente weer langs komt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door