Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1998560
Kiek heeft nu 12 dagen haar broekpak aangehad en tussendoor heeft ze 2x kans gezien om te likken aan die plek waardoor er aan de bovenkant een klein ontstoken wondje is ontstaan. Ik heb zo'n dag of 5 met honingzalf gesmeerd en de rest van de wond is mooi geheeld. Vandaag heb ik haar pakje uit gedaan omdat het zo jeukt en ze er last van begint te krijgen. Maar ja. Nu heeft ze aan die halve centimeter liggen likken en nu wijkt het een beetje. De poot is moeilijk te verbinden en dat pakje heb ik moeten stuk maken om het uit te trekken. Ik heb er net groene leem op gedaan. We rijden in de auto en dus blijft ze er eventjes af omdat ze lekker naar buiten zit te kijken. Maar ik vraag me af wat ik nu zal doen. Een kap is geen optie in de bench en zo'n heel broekpak ben ik ook zat. T is geen hele grote wond en ik dacht dat ze het zelf nu een beetje schoonhoudt en het uiteindelijk wel dicht zal gaan. Wat denken jullie?
Door sella
#1998567
Je moet alleen opletten dat er geen lik granuloom onstaat, dwz wildvleesgroei.


groene leem zou ik er zeker opdoen omdat ze als het even meezit niet aflikt.
Ik hoop dat iemand anders nog een briljant idee heeft
Door Lizzy
#1998607
Ja, ik vrees dat je ook problemen krijgt als ze aan die wond blijft pielen. Er bestaat spul dat zo goor is dat ze wel van de wond af blijven. Maar ik weet wederom niet hoe dat spul heet. Bovendien heb je daar vandaag niks aan.... Ja, lastig dilemma. Ze moet eraf blijven, linksom of rechtsom.......
Gebruikersavatar
Door Riek
#1998695
Voor plekjes waar niet aan gelikt mag worden gebruik ik stop'n its van Summerwinds.
Helpt bij hotspots en bij tijd en wijle willen ze hier nogal eens als gekken/gedrevene aan één poot likken, dan spuit ik dat erop en blijven ze er dus vanaf.
#1998730
Ze heeft er nu in zo verre aan gelikt dat het er niet meer ontstoken uit ziet maar het is wel rood.  Ik heb bitter bite maar dat likt ze er zo af. Ik kijk het even aan. Die broek heb ik stuk moeten scheuren anders deed ik haar poot pijn.
#1998812
Ik heb voor Amber eens een eiland pleister gebruikt . Die worden gebruikt voor mensen met  operatiewonden . Het is erg huid vriendelijk en Amber voelde het op een gegeven moment niet eens meer dat ze die pleister op had . En dat wilde bij haar heel wat zeggen , alles wat maar lijkt op mensenkleding accepteert ze niet . Het was evengoed wel opletten natuurlijk , maar ik heb zo wel de boel dicht gekregen . De pleisters zijn te koop bij apotheek of Dio drogist en zijn er in verschillende maten .
#1998863
ik heb dat allemaal niet in huis..  :-\
wel van die tape verband waarmee je een verstuikte enkel kunt intapen..
maar toen de d.a. dat om haar knie had gedaan in t begin, ging dat bloeduitstortingen veroorzaken en kreeg ik het niet meer van haar poot.. die troep is nog erger dan leukoplast..

ik zit erg te piekeren.. vanmiddag heeft ze de pus eruit gelikt.. dus nu is het een schraal plekje waarin dus een open stukje zit wat dus aan elkaar had moeten groeien van nog geen halve cm..
ik ga toch maar even kijken of ik nog iets kan verzinnen.. het zou zonde zijn als het nu weer erger werd..
Door pallas
#1998972
spreeuwtje schreef: ik heb dat allemaal niet in huis..  :-\
wel van die tape verband waarmee je een verstuikte enkel kunt intapen..
maar toen de d.a. dat om haar knie had gedaan in t begin, ging dat bloeduitstortingen veroorzaken en kreeg ik het niet meer van haar poot.. die troep is nog erger dan leukoplast..

ik zit erg te piekeren.. vanmiddag heeft ze de pus eruit gelikt.. dus nu is het een schraal plekje waarin dus een open stukje zit wat dus aan elkaar had moeten groeien van nog geen halve cm..
ik ga toch maar even kijken of ik nog iets kan verzinnen.. het zou zonde zijn als het nu weer erger werd..
Als ik jou was zou ik even bellen voor overleg.
vetwrap kan je bij de apo halen onder de naam Haft is precies hetzelfde maar dan zonder de kekke kleurjes.
met een betadinezalfgaas eronder en een stukje leukoplast om het laatste flapje dicht te houden blijft dat heus wel zitten. voor je het weet zit je met een nare infectie met dat gelik :(
#1998980
Duoderm pleister als dit geschoren is?
Heb daar wel geen ervaring mee op dieren, maar heb deze zelf een tijdje gebruikt en was daar heel tevreden over aangaande wondheling.Dit zit ook erg stevig op de huid.
#1999113
ik heb toch weer een nieuw pakje gemaakt..
vind t erg zielig maar het is niet anders..
vanacht heeft er een pleister opgezeten met groene leem..
vanmorgen eraf gehaald, de wond was nog wel ontstoken maar zag er wel beter uit.
minder vurig.
nu weer nieuw gaasje met groene leem gedaan, ik ga straks idd even vetwrap halen, ik denk dat dat beter is.
ik heb nu van dat plakspul maar kiek heeft erg gevoelige huid aan de binnenkant van haar poot..
daar wordt het al snel rood van het plakspul..
en het eraf halen is ook niet leuk.
ik hoop dat ik het plekje onder controle krijg voordat ze op vakantie gaat over 2 dagen..
maar ben bang dat dat ijdele hoop is en dat ik de oppas er ook mee moet belasten..  :-\
Gebruikersavatar
Door koekje
#1999189
Pus is niet goed hoor. Ik zou dan zelfs geneigd zijn kuurtje AB er tegenaan te gooien.
Sien had ook aan de hechtingen van haar kippenpoot zitten likken en kan niet tegen kappen. Bij de controle bleek het te rood te zijn gelikt en smeerde de DA er wat anti-bacteriele (of anti-septische-, weet ik niet meer) zalf er op. Dat verzachte en ging de beginnende ontsteking mee weg. Volgens mij was het geen honingzalf, maar ik weet niet meer wat.
Ik weet ook niet of dat spul op open wonden gesmeerd mag worden, maar er moet wel iets gebeuren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door