Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1933072
Mijn kater heeft voor bijna twee jaar terug een gigantische maagonsteking gehad. Hij was zover heen, dat de waardes van zijn nieren dusdanig waren dat ze  eerst aan een accute nierfalen dachten.

Dus dat heeft even geduurd.

Daarna speciaal dieetvoer van de dierenarts. Toen dat goed ging (af en toe had hij nog wat spuug verdund met bloed, roze achtig) overgestapt op Hill's Chicken.
Een eiwit soort wordt in dit soort gevallen aanbevolen, maar dat is heel lastig in brokkenland en daarna Iams kip.

Nu krijgen ze sinds kort (vanwege de andere kater) tijdelijk blaasgruis voer en ze krijgen er van mij ééndagskuikens bij. Iedere dag of om de dag een kuiken. Ze willen nog niet lekker over op barf of KVV.

Vanmorgen heeft er weer één gal gespuugd en ik vrees mijn maagpatientje. Dit was nadat ze al gegeten hadden. Gek genoeg geen brokken gespuugd, terwijl hij al wel gegeten had volgens mij.

Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. De DA zal hem weer op dieet willen zetten, maar dat wil ik eigenlijk niet. Dat lost zijn maag probleem niet op, dat is alleen symptoombestrijding..


Iemand ervaring mee??
#1933349
Tja, de combi brokken-vers is niet altijd een goeie  :-\
Hier zul je toch echt het advies krijgen om al je beessies op gezond vers te zetten. Bij katten is het een goed idee om de overgang geleidelijk te maken maar dan liefst via natvoer naar vers.
#1933834
Ik ben zelf geen natuurarts, maar heb wel een opleiding in natuurgeneeswijzen bij dieren....

Hij verdraagt na die maagontsteking bepaalde voedingsstoffen niet meer. Maar is dat nu het kuiken omdat dit anders verteerd wordt of zit het in de blaasgruisbrokken..... wat ook nog kan natuurlijk.

Of de combinatie....

Wat voor een blikvoer zou ik kunnen geven wat goed is om zo over te kunnen gaan stappen? En wat kan ik dan aan KVV gaan voeren wat handig en goed is voor katten?

Dat is de eerste stap dan denk ik......
#1998420
Inmiddels zitten de 3 poezels hier sinds begin maart op vers voer/kvv.  http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,84328.0.html

Sinds twee dagen kotst mijn kater, die al ruim een maand barft, zijn eendagskuikens er compleet weer uit. Vanmorgen zat er volgens mij ook bloed bij.
Hij is duidelijk niet lekker. Ik heb hem op kindegest gezet en hem tussen de middag een kwart zitac gegeven, die ik nog voor hem had.

Ik weet nou niet meer wat verstandig is; toch maar weer op brokken en dan 1 soort brokken en verder niets extra's??
Door sella
#1998536
In Gees heb ik een mevrouw gezien die holisitsch da is en pro rauw, maar haar naam ben ik kwijt.
Zitac maakt overigens het maagzuur zwakker en dan verteer je rauw niet goed.
Bij heftig braakreflex kan ook bij niet maagpatientjes een vaatje knappen door de kracht en heb je een spoortje bloed.
Als jezelf natuurgeneeskunde hebt gestudeerd, heb je niet iets in je boeken voor maagpatienten?
Er zijn zowiezo een stel homeopatische dingen die je kan proberen.
Vaak denk je er niet aan voor je eigen diertje, omdat je zo bezorgd ben ;)
#1998579
In Gees? Zou ik eens moeten gaan "zoeken" kijken of ik die kan vinden.

Bij je eigen dier zitten vaak de "emoties" in de weg inderdaad. Ik heb nog geen middel kunnen vinden die hem er helemaal vanaf helpt. Maar ik vind het ook lastig om een "profiel" van hem op te stellen.

Er waren veel goede complexmiddelen in de handel tegen gastritis, maar door de wet op registratie zijn er een hoop afgevallen helaas...

Ik heb hem verder geen zitac meer gegeven, alleen kindigest. komende dagen alleen maar haaksbarf en carnibest geven en zien of dat beter lukt en geen problemen meer geeft.
Door sella
#1998585
ik ben een groot aanhanger van enkelvoudige homeopathie.
Wil eens kijken in mijn katten homeopathie boek? Daar staan veel oudere middelen in die een beetje in de vergetelheid geraakt zijn, en vaak uitgebreider dan de moderne boeken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door