Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1998073
Mijn zusje heeft een vermoedelijk oude kat ( Leeftijd is niet bekend) die erg mager wordt.
Volgens een dierentolk heeft de kat een voer nodig die veel voedingswaarde bevat.
Met de kat naar de dierenarts is erg moeilijk , omdat het om een "wilde"boerderij-kat gaat.

De prijs maakt niks uit.

Wie heeft hier een idee over?
#1998115
Dat is voor iedere kat altijd nodig, ongeacht metafysische dingen als een dierentolk of zaken als oude en mogelijk vermagerde katten.
Kies een kvv met een natuurlijke calciumbron (gemalen bot) weinig tot geen koolhydraten (rijst, piepers, weetikveel wat ze er nog meer in doen) en groente hoeft ook niet voor een kat. Allerlei plantaardige olietjes ben ik ook geen voorstander van.
#2007979
plant schreef: Mijn zusje heeft een vermoedelijk oude kat ( Leeftijd is niet bekend) die erg mager wordt.
Volgens een dierentolk heeft de kat een voer nodig die veel voedingswaarde bevat.
Met de kat naar de dierenarts is erg moeilijk , omdat het om een "wilde"boerderij-kat gaat.

De prijs maakt niks uit.

Wie heeft hier een idee over?
Ik zou toch overwegen om ook de kat, als het even kan, te ontwormen ivm lintworm. Hier lopen ze helaas nog wel eens een lintwormbesmetting op. Maar je zus kan in ieder geval starten met vers. Daar zal de kat zeker van opknappen.

En katten kunnen zeikerds zijn met eten..Ik heb hier vooralsnog alleen Willem volledig op vers staan. De andere zijn deeltijd-vers-eters.
Maar ik heb gemerkt dat iedere kat weer anders is. Karel is helemaal fan van parelhoen. Sammy eet graag pens. Willem eet graag eend en fazant..
KVV ben ik nog mee aan het experimenteren welk merk het best wordt gegeten..
Dus gewoon uitproberen..
En als je nog wat reevlees in vriezer hebt..Het wordt hier wel graag gegeten door de katten !
Laatst gewijzigd door wijkje op ma 09 mei 2011, 04:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door