Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1997824
Vrijdagavond om een uur of 8 heb ik 7 kg kipkarkas uit de vriezer gehaald om te proportioneren.
Gister heeft het de hele dag in de keuken gestaan want het was nog niet ontdooit, vannacht heeft het buiten gestaan (want kouder dan binnen)
Net wilde ik het proportioneren, maar het ruikt toch niet helemaal fris.

Het ziet er in principe nog goed uit, beetje verkleurd, maar het ruikt niet meer zo lekker zeg maar.

Is geen probleem toch, voor de honden?
Door Roef & Hidde
#1997830
als het mijn honden waren zou ik het ze gewoon geven.
beetje bestorven vinden ze hier erg lekker ::)
op vakantie in frankrijk heeft roef ook wel een kip gehad die echt ehh stevig (meu) rook,des te lekkerder.
Door Nadia
#1997931
Wat ik wel doe met kip welke wat stinkt of slijmeriger word is even afspoelen onder de kraan. Al dat ik kipkarkassen altijd eigenlijk even afspoel. Maar met wat omgeslagen kip let ik daar extra op.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1997947
Je kan ook de katten laten keuren. Als die het niet meer eten, is het niet meer goed. Ik geloof dat honden niet vies zijn van extra bestorven vlees, maar dat hoeft niet altijd gezond te zijn lijkt me zo.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1997971
voor honden maakt het niet uit. Iets wat is gaan stinken vinden ze juist heerlijk. Honden zijn en verseters alswel aaseters.
Door Parelridder
#1997980
Hier gaat het weg als het niet goed meer ruikt. Stel dat ze er wel van aan de dunne gaan, dat is het me niet waard. En porties maken om weer in te vriezen, zoals hier gevraagd wordt, dat zou ik zelf dus zeker niet doen.
Door Xada
#1997989
Ik heb bij de DA meegemaakt dat mensen hun poedel sperciebonen hebben gegeven waarvan ze twijfelden of ze het zelf nog eten konden. Na een half uur werd de poedel ziek en ze zijn meteen naar de DA gegaan, maar de poedel heeft het niet overleeft. Ik weet niet of en hoeveel verschil er zit tussen vlees en groentes. Of dat de poedel er meer gevoelig voor is geweest.
Ook bij een rijstgerecht had ik voedselvergiftiging (had er twee lepeltjes van gehad) en één van mijn honden heeft de hele pan leeg gegeten en geen problemen gehad.
Dus waar zit het verschil en hoe kun je dat van te voren weten.
Ik hou vlees (voor de honden) hooguit 3 dagen in de koelkast, daarna gaat het weg.
Door Hertog
#1998173
Als het wat ruikt geef ik het gewoon. Als het duidelijk bedorven is gaat het de klikko in. Een keer een haas gekregen uit de koeling van de winkel die al 5 dagen voorbij de verkoop datum was. Daar heeft hij 2 dagen van gegeten. Niks aan het handje. Ik vertrouw op zijn gezonde honden verstand en mijn eigen gezonde mensen verstand.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door