Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1992694
Onze schapendoes van 1,5 jaar heeft sinds zondagochtend diarree. Natuurlijk zijn we gelijk gestart met pro bio forte en Okugest.
Ze is gewoon levendig, wil spelen, rennen, vliegen, wil graag eten en drinkt ook normaal.
Aan haar eten is niets veranderd, ze barft.

Ze kan het niet ophouden, ook 's nachts niet..... de intervallen worden wel groter (postief lijkt me.)

Sinds gisterenavond krijgt ze er psyllius husk bij door haar eten, dit lijkt de ontlasting iets gelei-achtig te maken.

Er is afgelopen week overleg met Tannetje geweest, zolang ze goed eet en drinkt en levendig is, zal er, denk ik ook, niets ergs zijn.

Wat is nu wijs om te doen, het duurt nl. vind ik wel erg lang nu.
Een dagje laten vasten?
Een aantal dagen biogarde geven (met pro bioforte erdoor en psyllius husk, en tussendoor Okugest)?
(verder niets, alleen water laten drinken natuurlijk)
Of een pens maaltijd geven?
Of……

Onze andere hond heeft nergens last van.... dus het ligt echt aan haar....
Laatst gewijzigd door Bien op za 14 mei 2011, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#1994157
@ allemaal  ;)

vandaag naar de dierenarts geweest, het was geen doen Duna was al 1 kg afgevallen op een hondje van dik 9 kg is dat teveel.

getest op Giardia.. POSITIEF.....

We gaan aan de slag met de medicatie en dan moet ze toch snel weer ok zijn en wat dikker gaan worden...

Bah vervelend die beestjes...

Bedankt... het was dus geen gewone diarree...
#1994240
Senta schreef: Dus toch...maar goed dat je de ontlasting heb laten testen, giardia is best heftig (Met name besmettelijk)
Ik heb het hier ook bij een poes gehad, pilletjes voor gekregen en binnen een week was ze weer helemaal de oude. Je hoort soms van die enorme paniek verhalen maar denk dat het wel meevalt, (IS mij toen verteld door de DA) alleen moet je opassen dat de rest niet aangestoken wordt.
tja niets aan te doen he.... maar... d'r conditie is wel hard achteruit gegaan, ik heb net met haar alleen gelopen en ze was toch behoorlijk moe van kleine 15 min wandelen.

komen met die kleine, nu nog even magere vleesjes om alles weer op gang te brengen en dan langzaam aan lekkere lammetjes voeren dan komt er weer spek op d'r botjes.

besmettelijk ja ik weet het. Che heeft tot nu toe nergens last van, preventief behandelen vind ik niet nodig.

Duna is nu als een gek met een speeltje bezig, dat vliegt door de kamer, ze voelt zich dus al duidelijk beter!!
Door Bien
#2012240
vandaag een wormen/giardia test aangevraagd bij 't Woud voor zowel Che als Duna.
reden... ik denk dat Duna nog niet helemaal van de giardia af is. Ik zie nog sliertjes, slijm, vet weet niet hoe het te omschrijven, in haar ontlasting.
Ze eet gewoon goed, ontlasting is ook vast, dus geen diarree.
Panacur heb ik in huis, dus als de uitslag positief is bij 't Woud dan krijgt ze toch echt weer en kuur Panacur.

Ondertussen krijgt ze ook Pro Bio Forte van Groene Os, potje morgen leeg...

Is er iets anders wat ik beter kan geven dan deze pro bio forte? om die maagwand sneller/beter te laten herstellen?
Is Groene Os, Parasiet iets?

iemand een idee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door