Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1975638
Via de zoekfunctie kan ik een hoop vinden over chlorella.
Zo heb ik gelezen dat het een waardevol voedingssupplement /super food is en het kan worden gebruikt bij ontgifting.
Nou vroeg ik me af of ik gewoon dagelijks chlorella kan geven aan mijn honden, als extraatje.
Ze zijn op dit moment redelijk gezond, Ivan is nog herstellende van zijn gescheurde spier. Maar ik bedoel dat ze niet onlangs een narcose/abkuur of andere troep hebben gehad. Ik leef natuurlijk wel vlakbij Schiphol, dus wel kerosine troep in de lucht..
Wel worden ze ''een daagje ouder''.
Wat is jullie mening hierover? Moet ik daadwerkelijk alleen chlorella geven bij een duidelijk indicatie of mag het ook preventief?
Ook las ik dat je langzaam moet beginnen met opbouwen.
Mijn honden wegen ongeveer 25 en 30 kg.
Ik heb de tabletten gekocht toendertijd via ''Deesje'' van dit forum. Er staat geen merknaam op dus de concentratie is lastig te achterhalen...
Ik geef ze nu sochtends en savonds 1 tablet en wil dit dus verder opschroeven naar meer.
En je mag het ook voor jezelf gebruiken toch? Ik neem er nou 2x daags 2, ook nog opbouwend.

Sorry weer voor alle vragen  :-[
Door Lizzy
#1975643
Ik gebruik chlorella ook dagelijks, standaard, zonder dat daar een indicatie voor is. En ik doe dat om de redenen die jij beschrijft. Ik denk dat wij en onze honden zoveel vervuiling inademen, eten en drinken dat een supplement als chlorella alleen maar goed doet. Ik houd me niet aan doseringen. Ik begin inderdaad rustig aan en verhoog de dosis zo hoog als ik zin heb of denk dat het nodig is. Ik stop ook wel weer eens een tijdje. En daarna begin ik altijd weer rustig aan, met zo'n 3 tabletten per dag.
Door Alba
#1975971
Ik had van de week nog een doosje in de hand bij de Tuinen... getwijfeld om mee te nemen. Toch maar halen vanmiddag, alles voor het zwarte prinsesje he :D.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1976002
Alba schreef: Ik had van de week nog een doosje in de hand bij de Tuinen... getwijfeld om mee te nemen. Toch maar halen vanmiddag, alles voor het zwarte prinsesje he :D.
Je mag er zelf ook best wat nemen hoor :biggrin2:
Door Alba
#1976243
Angelique schreef: Je mag er zelf ook best wat nemen hoor :biggrin2:
Dat gaan we ook doen... ik ben benieuwd naar de effecten :biggrin2:.
Ik heb van Vital Green, maar dat zijn nog best flinke tabletten, dus ik doe maar heel langzaam opbouwen!
Door knabbelnoot
#1976491
Irish schreef: Thanks Lizzy!
Dan ga ik hier gewoon lekker mee door :)
Was bang dat het zou schaden.. maar dat is dus zeker niet het geval.
ik schreef net elders al: ik geef onze Jansse (straatbrakkie) zowat elke dag een klein theelepeltje chlorella-poeder. Das erg makkelijk. Je leest erover op http://www.vitalgae.nl (daar schrijven ze het voor mensen!) maar het zou ook voor dieren moeten kunnen... puur natuur, dus geen probleem...  ;)
Door Irish
#1996436
Enneuh.. moet het eigenlijk 1x daags of 2x daags gegeven worden?
Ik doe nou 2x daags, maar bedacht me net, misschien kan het ook 1x daags, minder kans dat ik het dan vergeet te geven.
Dus bijv. 1x daags 4 ipv 2x daags 2
Door Lizzy
#1998872
Irish schreef: Enneuh.. moet het eigenlijk 1x daags of 2x daags gegeven worden?
Ik doe nou 2x daags, maar bedacht me net, misschien kan het ook 1x daags, minder kans dat ik het dan vergeet te geven.
Dus bijv. 1x daags 4 ipv 2x daags 2
Kan allebei. Ik geef het 1 keer per dag, dat vind ik makkelijker.
Door Irish
#1999327
Ok, dan ga ik dat ook doen :)
En de laatste vraag..  :-[
Hoeveel mag een hond van 25 en 33 kg max. aan chlorella tabletjes krijgen? Ik zit nu op 6 per dag.
Door Lizzy
#1999522
Irish schreef: Ok, dan ga ik dat ook doen :)
En de laatste vraag..  :-[
Hoeveel mag een hond van 25 en 33 kg max. aan chlorella tabletjes krijgen? Ik zit nu op 6 per dag.
Er is niet echt een limiet. Er is een gratis boek over chlorella te downloaden op http://www.chlorella-alg.com. Dat is wel heel interessant om te lezen. Maar goed, afhankelijk van de reden waarom je chlorella geeft, kun je zo'n 4 tot 20 tabletten per dag geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door