Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1996064
Wat is wijsheid?

Noxy volgt een eleminatiedieet  maar ik merk aan haar dat ze geen visolie meer krijgt.
Ze  krijgt steeds meer (start)problemen met  haar slechte achterpoot  :-\
Ik vind het nu erg moeilijk om daar visolie bij te geven, ben best huiverig voor een verkeerde reactie. :-\

Maaarrrrr..., groenlipmossel heeft  ze nog nooit eerder gehad.
Zou dat een allergische reactie kunnen uitlokken of mag ik verwachten dat die nu net achterwege blijft ?  ???
#1996105
We zijn niet verder dan eend en kalkoenlevers met hartjes . :-\, maar wel  met goede voetjes  :D
Schiet nog niet echt op met het assortiment .
Voor volgende week  wil ik konijn toevoegen,
Wil ik vis geven in een dosis dat het effect heeft, dan gaat ze geheid aan de dunne  :-\
Ik red het echt niet met 1 sardientje
#1996238
nienk schreef: maar de eend die je geeft, dat is compleet? misschien is het dan een idee om nog geen konijn toe te voegen, maar eerst de visolie en kijken of ze daar op reageert? dus de visolie zien als diersoort, bedoel ik.
de eend is niet compleet, maar met de kalkoenorgaantjes erbij wel
Ze krijgt eendenrug, eendenvlees, kalkoenhart en kalkoenlever.
De laatste 2 zijn pas eerder deze week  toegevoegd
#1996260
aha, okee, dus je bent al een eind op weg!

ik zou 2 weken wachten voordat je uberhaupt iets gaat toevoegen. dat voor de zekerheid dat ze niet toch nog op de kalkoen gaat reageren.

dan visolie geven alsof het een nieuwe diersoort is. dus geven, en een week of 2 kijken wat er gebeurd. dan weet je of ze er jeuk van krijgt of niet. geen jeuk, mooi, dan konijn bij geven. wel jeuk, niet meer geven, paar weken weer alleen eend en kalkoen, en dan iets anders proberen.
#1996264
Tot zover is het me allemaal wel duidelijk, maar nu komt-ie.
Ze heeft nooit  groenlipmossel gehad, en dat is ook heul goed voor de gewricht-smering.
En omdat ze dat nog nooit eerder gehad heeft, kan ze er ook geen allergie tegen hebben opgebouwd
dat was eig. mijn vraag in de openeningspost ::)
#1996267
ooooh. haha, joh, ik ben niet helemaal scherp.

nouja. dat ze het nog nooit gehad heeft en daarom er geen reacties op kan hebben, ze zeggen inderdaad dat dat zo werkt. persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen, en er erg voorzichtig mee doen.
#1996596
Ik zou ook niet te snel proberen gaan.  Alleen is de vraag of de problemen met haar poot niet te zwaar doorwegen want dan gaat er toch iets moeten gebeuren.
Denk je dat ze het toch red voor nog twee weken voor je iets bij je eliminatiedieet kan gaan bijvoegen zonder dat te verstoren? 
Als de last aan haar poot toch te zwaar doorweegt zou ik toch opteren om iets te geven tegen de pijn.  Ze krijgt de kalkoen toch ondertussen al een week...  En dan iets langer wachten voor je opnieuw iets bijvoegt?
Zou er niets zijn tegen de pijn dat echt miniem kans geeft op allergische reactie, iets van kruiden? Ik ken daar nog te weinig van maar traumeel of...
#1997120
gemke schreef: er bestaan ook kruisallergien. Geen idee of dat voor groenlipmossel geldt, maar ik denk dat er ondanks nog nooit gehad, bij alles de kans op een verkeerde reaktie bestaat :-\.
hier had ik dus niet aan gedacht.
Ik weet wel dat er een waarschuwing op die verpakkingen staat, gericht aan consumenten die ook niet tegen vis kunnen.
Kortom, ik laat de groenlipmossel ook maar even voor wat het is, en ga verder in denkmodus.

Iets op druppelbasis proberen?
Van puur natuur of zo? Extracten worden bewaard op alcohol  ???
Door Lil
#1997183
ikzelf reageer inderdaad super allergisch op groene lipmossel. Boris gelukkig niet. Ik vind trouwens niet dat de groene lipmossel de zalmolie kan vervangen. groene lipmossel werkt ontstekingsremmend en helpt bij de gewrichtssmering, maar zonder zalmolie komt men hier ook niet in de poten.

hoe het met eliminatiedieet en homeopatische complexen zit weet ik eerlijk gezegd niet. Je zou inderdaad mc samuel of puur kunnen geven. Die werken  best goed, maar geen idee wat dit met je dieet doet  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door