Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1995846
De DA heeft Reus vanochtend moeten laten braken, wat kan ik hem nu het beste geven? er staat vanavond eendenvleugel met zalm en orgaanmix op het menu, maar misschien kan ik m beter iets anders geven? hij heeft zich echt binnestebuiten gekeerd, tot 5 keer toe.
Door Laura2004
#1995875
Misschien even een dagje geen bot?

Daarna lijkt het me dat je weer normaal kan voeren, ik heb zelf geen ervaring met dit soort dingen, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Door nienk
#1995876
ja ik heb ook nog wel kvv, misschien is dat beter. en konijn ipv eend? hij is nu nog steeds wel misselijk, ligt te smakken. dan lijkt me magerder vlees lekkerder voor zijn buik?

dank je wel voor je reactie!
Door Laura2004
#1995886
Ja, je zou hem kvv kunnen geven, maar ik zou persoonlijk gewoon vlees of pens geven oid, in ieder geval iets zonder bot, voor het geval hij weer braakt, dan is het veiliger als het gewoon vlees is, maar een dagje kvv kan ook geen kwaad. En misschien is het inderdaad verstandig om hem wat magerder vlees te geven, dat verteerd makkelijker dan vet vlees.

Waarom heeft de dierenarts Reus moeten laten braken? Ik ga even in de medische afdeling kijken  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1996029
Als ze hier kotsen, is dat meestal vanwege een haarbal. Dan geef ik het gewone voer wat er die dag op het menu staat. In het geval van ziek zijn of iets geks in de buik, geef ik geen heel bot. Dan dus gemalen (kvv bv) of alleen spiervlees. Als Sien moet laxeren, krijgt ze 1/3 tube haarbalpasta en orgaan bij haar spiervlees. Is ze ziek, dan krijgt ze een kuipje of zakje blikvoer (zet aan tot eten door de sterke geur; katten mogen niet vasten, honden meestal wel).
Door nienk
#1996031
geef hem denk ik straks gewoon zijn eten, maar zonder de botjes. hij lijkt er wel weer bovenop, is nog wat sloom maar dat kan ook wel van het warme weer zijn. heeft nog niet zo heel veel interesse in eten, gelukkig wel lekker gedronken.

over het waarom, laat ik het kort houden: welke minkukel zet er ratten lokdoos op een plek waar veel honden en kinderen spelen!? weet niet zeker of hij er van gegeten heeft, maar voor het geval van de hele kleine kans dat, heeft ie de prik gekregen van de DA.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1996049
:o
En nu maar hopen dat al het mogelijke naar binnen gewerkte gif eruit is gekomen. Hou hem de komende week echt heel goed in de gaten en bij de minste twijfel direct naar de spoedkliniek en zeggen dat hij afgelopen week rattengif mogelijk heeft gegeten.
Muilkorfje geen optie?
Door nienk
#1996055
zijn overgeefsel zag er niet verdacht uit, dus kans dat hij nog ziek wordt is maar klein. ik laat hem komende dagen niet alleen en zal hem inderdaad goed in de gaten houden. Dierenarts kon me niet echt vertellen wat ik aan hem zou zien als hij er toch ziek van wordt, maar ik ken mn Reus wel zo goed dat ik ieder klein ongemakje aan hem merk.

muilkorfje, mwah, niet echt een optie. ga binnenkort weer met hem op cursus, en heb goede hoop dat hij met wat extra werk zo gehoorzaam wordt dat hij niet meer zo ver bij me weg loopt.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1996113
Wij hebben inmiddels al 2x met Moyra bij de Da gezeten omdat iemand anders open en bloot muizengif neergezet had. Gelukkig beide keren op tijd gezien -toen ze nog stond te eten- dus met bloedspoed naar de Da om te laten braken.

Ze heeft de dag van het braken kvv gekregen, en de dag daarna vlees met een beginnersbotje. Ging verder prima.

Wat een schrik zeg, voor jou en Reus!  :bigarmhug:


Als hij er al van gegeten heeft hoop ik dat alles eruit gekomen is! Was je snel bij de Da? Hopelijk wel voordat het eventueel van de maag in de darmen gekomen is.
En heeft Reus vit. K gekregen? Als je twijfelt of alles er wel uitgekomen is zou ik dat voor de zekerheid wel doen.

Ik wil je niet ongerust maken, maar de ellende met dit soort gif is dat je er niks van merkt of aan je hond ziet, want ze gaan van binnen bloeden. Als je dan wat merkt is het te laat.  :(


Sterkte voor jullie, ik hoop dat hij snel weer opknapt.  :)
Door nienk
#1996127
Ja ik ga ook zeker nog even contact opnemen met de gemeente, hoe het kan dat daar zo'n doos staat terwijl er bekend is dat er honden los lopen en ook veel buurtkindertjes in het gras spelen.

hij heeft alleen de prik van de DA gehad, geen K. ik was denk ik een halfuurtje na het voorval bij de DA, en met het overgeven kwam zijn ontbijt (gedroogd konijnenoortje) er uit en ook nog wat wortel van gisteren. denk dus niet dat het gif zijn darmpjes al in is? waarom zou hij die vit K moeten krijgen, en waar kan ik dat eventueel zelf kopen?

dat was wel grappig trouwens, DA weet wel dat ik vers voer, maar ja, van dons in overgeefsel stond ze toch wel even raar te kijken.

DA zei dat ik het wel aan Reus zou zien, ze vind het een heel 'tekenend hondje'. wat ze daarmee bedoelde weet ik neit precies, maar het is wel zo dat ieder wissewasje gelijk zicht baar is. of hij nou zand in zijn oogjes heeft, gras in zn oor of iets tussen zn pootjes, hij komt gelijk bij me met zo'n koppie van 'BAASJE! jij moet mij HELPEN! ik ben heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zielig!'
Door nienk
#1996172
nou hij heeft zijn bakje met zalm, orgaantjes en het vlees wat ik van de eendenvleugeltjes af kon halen lekker op gegeten. ligt nu weer in zn holletje. heb het idee dat het allemaal wel los zal lopen!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1996223
nienk schreef: nou hij heeft zijn bakje met zalm, orgaantjes en het vlees wat ik van de eendenvleugeltjes af kon halen lekker op gegeten. ligt nu weer in zn holletje. heb het idee dat het allemaal wel los zal lopen!
Goed om te horen!  :)

Het gif zorgt voor een vermindering van vitamine K, waardoor er makkelijker bloedingen ontstaan. Zou er gif opgenomen zijn dan kun je een vit. K injectie geven (of meerdere) zodat het bloed beter stolt. Ik ga er vanuit dat de Da dit ook in z'n overweging meegenomen heeft en vond dat je er op tijd bij was of dat hij idd niets of niet veel binnengekregen heeft.

Nogmaals beterschap voor Reus.  :bigarmhug:
Door nienk
#1996251
dank voor de reacties!

ja de DA vond dat het snel genoeg was, en dat alleen de spuug prik voldoende was, met het advies erbij om hem goed in de gaten te houden en te bellen naar hun of de spoed kliniek (die,  >:( , verhuist is naar het andere eind van de stad) als er ik iets aan hem merkte wat me zorgen baarde.

toch wel weer schrikken dit dan. gaat het net met het elimineren zo goed, heeft ie dit weer. blijft een beetje een zorgen hondje. nog even leuk om te vermelden: de DA wist niets van vers voeren, maar we hebben er leuk over zitten praten terwijl reus kokkend door de kamer liep. ik heb het Barf principe uitgelegd en zij vond dat erg goed klinken. gaf me gelijk dat het waarschijnlijk het beste is voor iedere hond en vooral voor honden met (vage) klachten een uitkomst biedt. maar ze vond het wel veel gedoe (en, toe gegeven, dat is het ook). zei dat ze het steeds meer hoorde, en dat er steeds meer van te koop is. en in dat hele gesprek probeerde ze me niet 1 keer de brokken die zij verkopen in Reus zijn (zich omdraaiende)maagje te splitsen! hulde!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door