Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marjan23
#1995334
Vanochtend heb ik bij een vishandel verse zalm koppen (gekweekt) op kunnen halen.
Het zou klaar liggen, echter werd de doos opengetrokken en de zalm voor me neus gefileerd....verser dan dat kan bijna niet.
Meneer had de filet eraf gesneden en zo hield ik de kop met staart en zalm over (graat met aardig wat zalm er nog aan).
De zalm koppen met graat wogen gemiddeld 1,2 kilo per stuk.

Nu is mijn vraag kan ik dit in zijn geheel geven (Woody eet per dag 1200 gr) of kan ik beter de kop scheiden en zowel de kop een keer als vleesbot geven en de staart op een andere dag als vleesbot?

Dan nog even de vraag, de vis is gekweekt, moet deze dan ook twee weken in de vriezer hebben geleden?
Door Esther11
#1995647
Ik geef het appart maar alleen omdat Cleo de kop niet graag eet en minder bot krijgt, dus zij krijgt de staart en Annebel de kop.
Door orinake
#1995664
Hier krijgen ze dat in zijn geheel.
Als het gekweekte zalm is moet dat niet eerst de vriezer in hoor.
Enkel met wilde zalm.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1995785
Malamoods schreef: Ik geef het wel apart, omdat het vrij vet is... Ik zou 't anders gewoon proberen en kijken hoe 't valt...
idem! Bono kreeg tot een jaar geleden 1 zalmkop per week in een keer. Op een gegeven moment kon hij dat niet meer handelen; hij kreeg er diarree van. Nu krijgen Bono en Lizz 2 keer per week een halve zalmkop ieder en gaat het weer prima.
Door Malamoods
#1995949
Inge en Bono schreef: idem! Bono kreeg tot een jaar geleden 1 zalmkop per week in een keer. Op een gegeven moment kon hij dat niet meer handelen; hij kreeg er diarree van. Nu krijgen Bono en Lizz 2 keer per week een halve zalmkop ieder en gaat het weer prima.
Ik geef de zalmkop wel in zijn geheel, maar haal dan de staart en 't graat eraf, die staart en graat geef ik dan een andere keer, dus zonder de kop erbij. Het is dus of-of zeg maar.  ;)
Door Leonike
#1995967
Hier gaat de staart (in stukken) naar de katten en de kop naar de hond.
Meer zalm in 1 keer zou niet goed gaan, daar raakt ze van aan de dunne.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1996625
Hier eten ze al hele lange tijd zalmkop incl staart en soms wel 1,2 kg in een keer zonder er verder iets bij. Hier gaat dat prima. Nergens last van. Geen harde kak geen zachte kak, alleen maar blije en voldane hondjes. Enige is dat ze even buiten moeten blijven omdat ze hun bek anders aan mij, muur of meubelen afvegen. Ja en hun boeren erna zijn wat minder ;D

Zou het gewoon uitproberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door