Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#1995535
Ja hoor, heb ik net een vermogen uitgegeven aan muizen voor Sokjes, lust ie geen zwarte! De witte eet hij wel op, met de zwarte speelt ie alleen, om ze vervolgens onopgegeten te laten liggen. Zelfs hond Max eet ze niet, en dat is een ware kliko!
Hebben katten iets tegen zwarte muizen? En zo ja, waarom?!
Door Limpy
#1995555
Oh nee, jij ook al zo´n racistische kat  :(
Volgens mijn blixa en otje van koekje zijn die heul vies t.o.v. witte /bonte-koeie-muizen.
Waarom? Geen flauw idee want pekke eet ze wel met smaak en zelfs obi-wan neemt er soms een hapje uit....
Gebruikersavatar
Door koekje
#1995634
Ot eet wel zwarte en andersgekleurde muizen, maar geen zwarte ratten. Zwarte gerbils zijn ook verre van favoriet. Witte muizen zijn wel de lekkerste kleur overigens.
Ik vind het ook helemaal niet logisch dat witte muizen/ratten het liefst worden gegeten. Een witte prooi is helemaal niet natuurlijk. Ik heb het er altijd aan geweten dat het komt omdat Ot zelf ook primair wit is. Het idee van eigen kleur eerst ofzo.
Ik heb laatst nog een zwarte weekendrat gratis herplaatst, omdat Ot die echt niet wilde eten. Zelfs eraan ruiken was al teveel.
Door Emytje
#1995928
Hier ook een racistische kat, al issie zelf zwart. :biggrin2:
Witte en grijze muizen en ratten zijn errug lekker, maar zwarte ratten grote bakkie en daar word zelfs niet mee gespeeld. Zwarte muizen worden wel enigzins gegeten, maar de kopjes blijven over en word toch echt minder enthousiast gegeten en mee gespeeld. Ik koop al expres geen kg zak ratten meer. Ik vind het zonde van de levens van die diertjes als ze in de kliko belanden. Ik kijk om de zoveel tijd of er bij Ranzijn een zak in de vriezer ligt met geheel witte ratten en dan betaal ik er maar een vermogen voor, maar een zak met gemengde kleuren dat doe ik niet meer. Muizen wel overigens, aangezien hij die wel eet, maar toch wel echt voorkeur heeft.

Het is inderdaad heel apart. Misschien dat er toch een ander smaakje aan zit. Ik ga het alleen niet voorproeven. :D
Gebruikersavatar
Door koekje
#1995960
Bij KB kan ik prooien in 1 specifieke kleur kopen naar wens. Voor een kilo enkel witte weekendratten betaal ik dan wel een toeslag van 50 ct. Ik vind dat niet veel en heb dat er graag voor over.
Door suzanne 1
#1996081
Anne in Duitsland schreef: Mooi zo, ik bewaar de zwarte muisjes en neem ze de volgende keer dat ik in NL kom mee, dan mogen jullie (jij of Limpy) ze hebben voor Pekke en Tirza! Ik meld me tegen de tijd dat ik langskom! :biggrin2:
Haha, Tirza laat weten dat ze er naar uit kijkt ;)
Door Sylvi@
#1996089
Bij katten heb ik het nog niet eerder gehoord volgens mij, wel bij slangen en uilen ::)
En aangezien KB met een toeslag alleen witte muizen/ratten verkoopt, zal het dus een probleem zijn wat regelmatig voorkomt.
Maar waarom :-\
#1996125
Het gekke is dat zelfs Max ze uitspuugt. Toen ik concludeerde dat Sokjes de zwarte muis écht niet ging opeten, zei ik tegen Max dat hij 'm mocht hebben (hij zat er al verlekkerd naar te kijken), maar nadat hij er drie keer op gekauwd had, liet ie 'm snel weer op de grond vallen. En dat geeft bijna aanleiding tot een wetenschappelijke studie van het fenomeen zwarte muis, want Max die iets niet eet..?! ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door