Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#199433
Sophie is nog steeds druk bezig om haar tanden te wisselen en eindelijk begint alles een beetje normaal door te komen ('t was echt een arm oud appelvrouwtje zonder hoektanden).. Nu viel het mij op dat het aan een kant lijkt alsof er twee tanden 'boven elkaar' doorkomen...op dezelfde hoogte zeg maar. De een lijkt normaal te groeien, de ander doet alsof hij rechtdoor (zeg maar haar bek uit) wil groeien... Kan dit nog veranderen? Is dit iets wat ik moet na laten kijken omdat de boel anders misschien schots een scheef kan groeien, of zal ik eerst wachten tot alles een beetje normaal gewisseld is? Ik weet dat ik bij Ted op 8 mnd een melkhoektand heb laten trekken die er niet uit wilde, maar dit lijkt echt op twee 'grotemensentanden' die verkeerd zitten...
Door Lizzy
#199436
Mmm, gek! Ik zou toch haast denken dat het twee volwassen tanden zijn?
Door geer
#199440
Lizzy schreef: Mmm, gek! Ik zou toch haast denken dat het twee volwassen tanden zijn?
Ja, ik dus ook! Ik zal ze morgen eens proberen te kieken... Ze lijkt er geen last van te hebben (al doet ze de laatste tijd wel eeeerg lang over kauwmateriaal, maar dat kan ook door het wisselen komen). Wat ik wil weten is of ik daar zo snel mogelijk iets aan moet laten doen (als het inderdaad zo is), of dat er kans is dat het gewoon rechtgroeit als alles doorkomt... Offfffffffffff...dat het misschien wel heel normaal is (dat zou natuurlijk het mooiste zijn ;D)
Door Ineke
#199453
Komt dat misschien vaker voor bij dat ras?

Mufasa heeft in zijn bovenkaak aan beide kanten 2x p1.
Dat zijn de kleinste kiesjes achter de hoektanden. Een overkompleet gebit dus want voor de rest is alles aanwezig.

Normaal heeft een hond naast de hoektanden een lege ruimte. Zo kun je een grote hond dus bij zijn bek pakken zonder dat hij je kan bijten.
Dat dacht een kennis bij Mufasa ook te doen ::) Helaas voor hem had Mufasa daar dus WEL 2 kiezen en had de heer in kwestie een stel hele zere vingers :P
Moet hij mijn hond maar niet pesten 8)
Laatst gewijzigd door Ineke op do 04 nov 2004, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Urs
#199541
Ja komt vaker voor. Jasper heeft dubbele echte kiezen. Gewoon in de gaten houden of het wel goed gaat en dat ze inderdaad niet scheef gaan. Bij Jasper zijn broer hebben ze meerdere dubbele kiezen laten trekken. Bij Jas staan ze goed alleen dubbel hij heeft er ook geen last van.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#199544
Geer, als je uitgaat van middenvoor,beschrijf dan eens wat je ziet. 3 snijtanden 1 hoektand 4 premolaren enz.Op welke plaats gaat het volgens jou niet goed ??
Door jeanne
#199858
maak anders een fotootje ;D
als dat lukt, hihi

Freule had een extra snijtandje. Alleen de duitse keurmeester vonden dat een fout, hier in nederland deden ze er niet moeilijk over.
Bes heeft een keurig grotemensengebit nu.
Sil ook trouwens ;)
Door geer
#199859
'T lijkt wel een extra snijtand te worden inderdaad...ik zal proberen eens een foto te maken...
Door Lupa
#199860
sommige honde hebben een extra p1 of p2maar dat ze boven elkaar groeien lijkt me niet goed
Door Peet
#199967
Ze bereidt zich gewoon goed voor op haar barf-leven ;D Zo'n klein bekkie...dan kan je wel een extra tandje gebruiken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door