Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door biba
#1994697
hallo,

Ik ben Biba en heb een hond
die geen pens moet tenminste dat denk hij heeft vandaag een kilo pens voorgeschoteld gekregen en maar 100 gram opgegeten mischien weet ie niet wat ie ermee moet dus iemand mischien tips het is een american akita van 50kg en sinds 2 weken op vlees en gaat heel goed hij reageert goed geen snotogen meer karkas gaat goed en de lotgering en vissekoppen vind ie ook lekker maar wat ik hiermee moet

hij krijgt dus half kvv en half barf

alvast dank je wel
Door Martine-Tom
#1994702
wat voor pens was het?
En geef je het aan het stuk of gemalen?
Mijn eigenwijs wil alleen verse pens, lam bij voorkeur...
Geit vind ie ook wel lekker en rund eet ie alleen als het echt moet ::)
Gemalen of aan het stuk vind hij nu niet zo erg meer maar in het begin at hij alleen maar gemalen.
Door biba
#1994713
hallo,

het was lam en aan 1 stuk later nog geprobeerd in stukken aantebieden maa nee hoor en het is ingevroren geweest dus niet vers

proberen het zeker nog een x morgen krijgt ie eendenekken kijken wat ie daar mee doet want heel veel is nog nieuw voor hem

dank je wel
Door Martine-Tom
#1994721
Gewoon blijven zoeken, het is vaak ook gewoon wennen.
Tom is gek op eend, ik hoop jouw kieskeur ook!
Het voordeel van Barf is dat je zo ontzettend veel kan varieren :)
Door biba
#1994728
we gaan zeker door want hij vind het heerlijk het meeste tot nu toe dan en je kan nu al zien dat ie er beter uitgaat zien :)

het is voor ons zelf ook nog wennen hahahaha wat je allemaal in je handen krijgt maar dat went vanzelf :P
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1994768
De meeste honden doen een moord voor pens, dus dit vind ik wat apart  :biggrin2:
Misschien dat runderpens beter in de smaak valt?
Of idd gemalen van smuldier bv?
Door biba
#1994775
ik denk dat het eigenlijk meer iets is van wat moet ik met zo,n stuk want van de geur word ie helemaal wild dus ik blijf het gewoon proberen want ik heb ook gehoord dat ze er een moord voor zouden doen maar goed

volgende x beter
Door nienk
#1994784
misschien helpt het als je hem helpt het te eten? bij Reus moet dat ook soms met nieuwe dingen, dan snapt ie niet wat hij er mee moet. dus dan maak ik er inkepingen ofzo in, en laat hem ziet dat ie dat kan eten. hem aanmoedigen als ie er aan komt en zo motiveren om het te verorberen. klinkt een beetje omslachtig, maar bij Reus werkt het!
Gebruikersavatar
Door nova
#1994938
biba schreef: dank jullie wel voor de tips ik ga het proberen ;)
De pens misschien een dagje laten"rijpen'
Dat is niet meer dan de bak met  pens een dagje buiten zetten, zodat het enigzinds bedorven gaat ruiken.
Dan wordt het voor de honden nog aantrekkelijker.
Zet je het buiten, leg er dan wel wat overheen van vliegengaas of een stuk oude vitrage, want vliegen ruiken dit ook.......... ::) ::)
Wat ook een optie is : een half bakje gemalen pens van smuldier  door de dagelijkse maaltijd mengen , dan leert hij de geur en smaak kennen.
Vrijwel alle honden zijn dol op pens :)
succes
Door steff
#1994946
honden kunnen kieskeurig worden als ze niet echt honger hebben. een dagje vasten en dan de dag erop pens voeren kan wel een oplossing zijn. Een hond iets schraler houden voorkomt kieskeurigheid.
Door hannabelgje
#1994977
Zoë kan ook niet overweg met een grote lap pens, ik knip het in hapklare stukken en dan eet ze het heel graag. Trekken en scheuren doet ze niet.
Door biba
#1995006
ik denk dat ik hiermee een heel eind kom dank jullie wel

trouwens van dat geen honger hebben hmm dat weet ik nog net zo niet hij vreet normaal alles echt alles en heeft hij s,morgens maar heel weinig gehad wat yogurt en een ei omdat hij s,avonds zijn kilo pens kreeg maar ja het kan ik ga het in de gaten houden

ik houd jullie op de hoogte :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door