Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1994571
Ik moet HD foto's laten maken. Nu wil ik eigenlijk zonder roesje. En ik wil ook een DA die de uitslag met me doorneemt en me niet na het maken van de foto de praktijk direct uit knikkert. 

Waar oh waar zal ik eens heen gaan?

Waar gaan jullie heen en waarom en hoe bevalt dat?
#1994584
Het is wel ruim 10 jaar geleden, maar de officiële HD foto's van Kjell zijn gemaakt door Maarten Kappen.
Hij heeft geen roesje gehad en we hebben daarna samen de foto's even bekeken en overlegd wat hij er van vond enz.
Dat was een goede ervaring dus.  :)

Zijn "voorspelling" van de beoordeling kwam ook uit, HD TC, Norberg-waarde 32, botafwijking 0 en onvoldoende aansluiting.
Al zegt hij er natuurlijk wel bij dat hij geen garantie kan geven over de uiteindelijke beoordeling,
maar hij had ook TC verwacht door de ietwat onvoldoende aansluiting.

O ja en Kjell was in die tijd echt niet zo'n makkelijke hond bij de DA, maar die foto's maken dat was echt zo gepiept.
#1994659
ik ga altijd naar Nico Dijkshoorn in Zeist, zonder roesje, verteld gelijk wat het wordt en bij mij heeft ie er nog nooit naast gezeten, ik vind ook dat hij altijd perfect rechte foto's neemt en anders maakt ie ze overnieuw...Ik vraag altijd om Nico zelf hoe de andere dierenartsen daar zijn weet ik niet.
#1994692
Maarten Kappen.
Kan zonder roesje (als je tenminste niet in Belgie woont >:( ), moet je als eigenaar wel zelf meehelpen. Hij kan zelfs ED foto's zonder roesje maken. Eer de hond het in de gaten heeft is alles al klaar  :) Zo snel gaat het bijna.
En neemt naderhand foto's door, wijst wat aan op foto, en geeft antwoord op vragen. Naar mijn weten is hij in Eersel degene die er altijd bij is bij officiele foto's. En je krijgt de foto's op schijfje mee naar huis.
#1995336
Ik heb besloten dat ik naar Kappen ga. Kan ik gelijk weer eens kennis nemen van de boel daar, aangezien mijn puppy's daar ook gehoorgetest zullen worden. Maar goed, nou moet ik meenemen: copy stamboom en eigendomsbewijs. Eigendomsbewijs? Huh? Ik heb alleen een stamboom en een bijlage import hond - registratie bewijs van de raad van beheer!

Hellup!
#1995373
Lizzy schreef: Ik heb besloten dat ik naar Kappen ga. Kan ik gelijk weer eens kennis nemen van de boel daar, aangezien mijn puppy's daar ook gehoorgetest zullen worden. Maar goed, nou moet ik meenemen: copy stamboom en eigendomsbewijs. Eigendomsbewijs? Huh? Ik heb alleen een stamboom en een bijlage import hond - registratie bewijs van de raad van beheer!

Hellup!
Ehmm je hebt Biscuit toch wel over laten schrijven naar het NHSB?
#1995378
Erna schreef: Ehmm je hebt Biscuit toch wel over laten schrijven naar het NHSB?
Ja ja :biggrin2:. Ik heb geen nieuwe stamboom gekregen (weet niet wanneer/of dat veranderd is) maar een bijlage ontvangen. Dat is een bijlage import hond - registratie bewijs. Daar staat haar stamboomnaam, chipnummer, NHSB nummer op en ook dat ik de huidige geregistreerde eigenaar ben. Er staat op "deze hieronder genoemde hond is opgenomen in het Nederlandse hondenstamboek".

Maar een eigendomsbewijs heb ik niet gezien :-\
#1995390
Lizzy schreef: Ja ja :biggrin2:. Ik heb geen nieuwe stamboom gekregen (weet niet wanneer/of dat veranderd is) maar een bijlage ontvangen. Dat is een bijlage import hond - registratie bewijs. Daar staat haar stamboomnaam, chipnummer, NHSB nummer op en ook dat ik de huidige geregistreerde eigenaar ben. Er staat op "deze hieronder genoemde hond is opgenomen in het Nederlandse hondenstamboek".

Maar een eigendomsbewijs heb ik niet gezien :-\
Dat registratiebewijs is je eigendoms bewijs. Je kunt dus weer rustig gaan zitten.  :biggrin2:
#1995648
Lizzy schreef: Ik heb besloten dat ik naar Kappen ga. Kan ik gelijk weer eens kennis nemen van de boel daar, aangezien mijn puppy's daar ook gehoorgetest zullen worden. Maar goed, nou moet ik meenemen: copy stamboom en eigendomsbewijs. Eigendomsbewijs? Huh? Ik heb alleen een stamboom en een bijlage import hond - registratie bewijs van de raad van beheer!

Hellup!
Vergeet niet om een goed gevulde beurs mee te nemen, en natuurlijk jouw Biscuitje.
verder moet je daar maar eens rondkijken, ik zelf  vind zn praktijk errug mooi ingericht, ik hou wel van die stijl.
Je weet meteen waar jouw euries blijven ::) ::) ;D
#1995681
ff offtopic hoor lizzy

vind je t echt duur nova?
ik kom dr met regelmaat en ja hij is niet goedkoop, zeker niet als je de afstand die ik steeds rij mee telt :biggrin2:
maar qua dingen is hij helemaal niet veel duurder dan de gemiddelde dierenarts die ik in alphen had ( dan ging ik naar woudenberg voor zulke dingen als hd ) en de dierenartsen hier.
en maarten heeft goede spullen, de hd is zo simpel en snel tig keer te doen als nodig is en hij legt netjes alles uit, bij andere heb ik soms idee dat ze net aan weten wanneer er hd te zien is op foto :biggrin2: :-\
geven meer service in veel dingen vind ik, bv met de dracht ga ik dr altijd heen, inwendig onderzoek, uitstrijkje enz is er allemaal en kost dus maar 5 euro duurder dan hier de normale da die echt niet gaat kijken hoever je teef is en ook nog s dramatische omreken progesteron heeft
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door