Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandrath
#1994176
Dag allen,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de hoeveelheid voer van jullie honden na een castratie.

Mijn ervaring verbaasd mij eigenlijk zeer. Ik barf nu ruim 2 1/2 jaar met James en dat gaat helemaal super. Hij eet gemiddeld 1400 gram per dag. Ik had verwacht dat ik na zijn castratie behoorlijk in hoeveelheid zou moeten zakken, maar het tegendeel is waar. Ik moet echt deze hoeveelheid aanhouden, anders wordt hij te mager. Nu is hij ook wel wat meer gaan bewegen (2x per week hondenuitlaatdienst) maar maakt dat zoveel verschil?

Gr. Sandra en James
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1994192
Ik merk dat Baiko na het plaatsen van het implantaat (chemische castratie) echt rustiger is geworden. eigenlijk is hij nogal saai. Hij krijgt dus minder voer, bij net zoveel beweging als voorheen. Maar als je meer beweging geeft kun je inderdaad misschien de hoeveelheid voer gewoon hetzelfde houden.
Door pallas
#1994478
Hier wordt eigenlijk alleen maar meer gevoerd. Hij werkt nl nu met meer concentratie en dus op een hoger niveau.

Met de teef trouwens ook niks gemerkt van dikker worden hoor.

Voor de reu (22kg) zo'n 1200 gram per dag
Voor de teef (21kg) zo'n 900 gram per dag ( met haar wordt niet meer gewerkt)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1994652
Hier krijgen de meiden (15-16kg) zo'n 600-800 gram per dag. Dus de krijgen niet echt minder, eerder zelfs meer dan de "gemiddelde" 2%.
Darky krijgt 400-500 gram per dag (22 kg) en ook echt niet meer, anders krijgen we een bijzettafeltje. Ook is hij nu echt op zoek naar eten sinds zn castratie, de dames hebben hier totaal geen last van.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1994677
Ik heb hier 2 dames die echt vadsig zijn geworden sinds ze gecastreerd zijn. Twee anderen hebben nergens geen last van na hun castratie (uhhh binnen dit topic gezegt). De 2 eerstgenoemde krijgen dus uit nood 2 x per week een "balansbak" anders kan ik ze echt zo de straat uit rollen. :-X
Door Bowdi
#1994681
Ik heb hier alle drie de honden vanaf de dag van de castratie 25% minder gegeven.
Ze eten hier alle drie eigenlijk best weinig, terwijl ze wel behoorlijk wat beweging krijgen. Zelfs meer als voor de castratie.
Brownie en Diezel wegen beide 26 kg en krijgen 400 gram per dag.
Jip weegt 40 kg en krijgt 650 gram per dag.
Door sandrath
#1995415
Ik ben in elk geval blij dat er meer honden zijn die nog steeds evenveel voeding nodig hebben als voor de castratie, hoef ik me in elk geval geen zorgen te maken  ;).
Ik vind hem wel beter eten. Voorheen had hij een aantal dingen die Jam echt met tegenzin at (vis bijv) en dat eet hij nu net zo makkelijk als de rest van het menu. Gelukkig! 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door