Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Face
#1994532
Hoi!

Ik ben net overgestapt op KVV maar ik vind dat Face toch wel erg weinig eet.
Ik moet wel zeggen dat hij geen grote eter is hoor. Van zijn brokken heeft hij ook nooit de hoeveelheid gekregen die hij moest eten.
Hij is ook een hele lastige eter. Hij vindt bijna niks echt lekker.
Carnivoer ging er goed in maar dat is in zijn hoeveelheden niet te betalen om iedere dag te geven.
Hij weegt 60 kilo en zou dus 1.2 kg moeten eten. Daar komt hij echt niet aan.
Zaterdag en zondag heeft hij wel 1 kg Carnivoer per dag op.
Gisteren heeft hij 500 gr AHV op en nog ongeveer 200 gr gekookte kipfilet.
Vanochtend heeft hij nog niks gegeten want hij wilde het niet eten.
Ik ben wel weer kipfilet aan het koken om erdoor te mengen. Dat vindt hij heel erg lekker en dan begint hij tenminste te eten. Als hij eenmaal begint, eet hij het vaak ook wel op.
Hoe zijn jullie ervaringen met hoeveelheden en evt moeilijke eters?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1994613
zou me er geen zorgen over maken hoor, niet iedere hond is hetzelfde!
hier krijgt er eentje 300 gr en de 2 andere 600/700 gr, ze doen alle 3 hetzelfde..
zolang je hond eet, geen zorgen...en als ie verders gezond is....
ooh enne niet te veel klooien met het eten, niet van alles er doorheen gaan doen.....ze weten zo goed hoe ze ons om hun poot kunnen winden.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1994701
Onze newfs halen ook de 2% lichaamsgewicht niet. Ik wil geen dikkertjes. Als je hond goed op gewicht is is de hoeveelheid voer ook voldoende, het is maar een richtlijn.
Bij ons is Maci wel te mager geweest en kwam bij dat hij niet wilde eten, en je kon zo piano spelen door de vacht heen. Hij kreeg 2 x per dag eten. Smorgens minder en gemalen en savonds grote maaltijd (barf). Hij at niet. We zijn toen alleen savonds eten gaan geven en hoppa meneer ging weer eten, en tot nu toe gaat dat goed. (ff afkloppen) Hij eet weer heel graag.
Tja bij hem heb ik me ook zorgen gemaakt, ook van alles meerdere keren aangeboden etc, dat terwijl ik weet dat je er geen extra aandacht aan moet besteden. Heb hem zelfs uit hand gevoerd :-[ Maar hij was zo mager (we noemden hem mager skelet). We hebben Kaio zijn eten gegeven als hij niet at maar ook dat werkte niet. Maar toen bedacht ik me laat hem maar es honger hebben, dan zal ie toch eten? Dus vandaar de switch naar 1 x per dag en opeens ging alles weer erin.
Door Face
#1994963
Wat fijn om te horen dat meerdere grote honden dat hebben.
Mensen vragen ook altijd hoeveel hij wel niet moet eten. Als ik dan zeg dat hij helemaal niet zoveel eet, verklaren ze me voor gek!
Gisterenavond en vanochtend heeft hij wel weer heel lekker gegeten. Hij komt alleen niet eens in de  buurt van de 2%, het is eerder 1%.
Ach, ik zie dan wel hoe hij het daarop doet.
Van de brokken heeft hij ook nooit veel gegeten en daar viel hij ook niet van af.
Het voordeel voor hem is wel dat hij steeds een ander smaakje krijgt. Hij is nogal snel uitgekeken op een smaak dus dit is voor hem wel een ideale manier van eten denk ik.
Door Face
#1995669
Ik maak nu de kip die al had gekookt nog even op maar hij gaat het vlees ook steeds beter eten hoor!
Ik was gisteren bij mijn ouders en die stonden met verbazing te kijken hoe hij zijn bak leeg at.
Dat hadden ze in bijna 4 jaar tijd ook nog nooit gezien  :biggrin2:
Ik moet gisteren nog even Carnivoer ophalen bij de DA. Toen stonden we nog even te kletsen en hebben we hem gewogen en heeft ze even gevoeld. Hij was een kilo afgevallen (ik had eigenlijk meer verwacht  ???) en van haar mag hij zeker nog wel 5 kilo kwijt.
Dat hij niet zoveel eet was dus absoluut geen probleem  ;)
Door Face
#2016554
Nog even een update!
Hij eet niet meer.... hij vreet!
Hij is helemaal gek op het vlees. Alle smaken gaan erin en alles gaat schoon op.
Rond 17 uur krijgt hij altijd eten en hij zit om 16 uur al te wachten!
's Ochtends heeft hij nooit willen eten maar hij weet nu niet hoe snel hij na zijn plasje thuis moet komen om te eten.
Wat een verschil!
Heerlijk om hem zo te zien genieten van het eten.
Vandaag heeft hij voor het eerst een rauw ei erbij gehad en ook die vond hij super.
Het lijkt ook wel of zijn smaak veranderd. Hij wilde eerder nooit varkensoren, pensstaafjes, etc maar nu vindt hij ze wel lekker.
Hij heeft even een paar dagen aan de smaak van het vlees moeten wennen maar het gaat super.
Hier komt geen brok meer binnen!
Gebruikersavatar
Door essie74
#2017335
he hoi,

Lees je verhaal, onze jesse weet ± 60 kg..... en eet slechts 650 gram en zo heel af en toe 800 gram maar meer krijg ik er ook echt niet in hoor... ;)

hij ziet er goed uit, geen rare dingen ofzo...
Blijkbaar heeft hij dus genoeg aan 1 % dus doen we het daar mee...Wat dat betreft voer ik op het oog, statistieken zijn altijd een gemiddelde van en tja onze honden zijn niet gemiddeld....;-)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door