Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bullmastiff gek
#1994536
Nou, ik heb mijn dierenartsen gebeld, omdat ik ivm de nieuwe regels, kay alleen wil enten tegen Weil.
En dat is toch een gedoe, weer een preek,, heel belerend..En geen van de da wil alleen weil geven, dan wordt het toch weer een kleine cocktail.
Uiteindelijk toen ik mijn poot stijf hield, en zei dat ik naar een andere da zou bellen,, belde ze me terug.
Dat als ik het echt wil, ze nog wel ergens in een van de praktijken een losse weil hadden staan.
Maar wel met de boodschap erbij , dat ik een enorm risico neem.

Word er zo moe van,, wat moet je nu. Graag advies!.
Door Esther Q
#1994567
Bullmastiff gek schreef: Ja, ik weet het,, je moet zeker je eigen weg volgen,, maar als ze dan zo'n verhaal afsteken ga je toch twijfelen.
Tuurlijk en dat geeft ook niets. Gewoon laten bezinken, en er wat verder over nadenken, dan kom je er vanzelf weer achter hoe jij erover denkt en wat je het liefste wil :)
Door yazzie
#1994582
Bij mij ging het gelukkig supermakkelijk. Ik heb aangegeven dat ik alleen Weil wilde enten. De enige vraag die mij werd gesteld was of ik niet tegen Pi en kennelhoest (via de neus) wilde laten vaccineren. Nee dus, alleen Weil. Nou, dat was geen probleem en alletwee mijn honden hebben dus alleen Weil gevaccineerd gekregen, zonder rompslomp en bangmakerij. Ik heb overigens wel vooraf gebeld of ze alleen de Weilenting op voorraad hadden en dat hadden/hebben ze. Ter info: betreft Dierenkliniek Zuiderkaag in Schagen. Het kan dus echt zonder problemen/toespraken.
Door Bullmastiff gek
#1994644
yazzie schreef: Bij mij ging het gelukkig supermakkelijk. Ik heb aangegeven dat ik alleen Weil wilde enten. De enige vraag die mij werd gesteld was of ik niet tegen Pi en kennelhoest (via de neus) wilde laten vaccineren. Nee dus, alleen Weil. Nou, dat was geen probleem en alletwee mijn honden hebben dus alleen Weil gevaccineerd gekregen, zonder rompslomp en bangmakerij. Ik heb overigens wel vooraf gebeld of ze alleen de Weilenting op voorraad hadden en dat hadden/hebben ze. Ter info: betreft Dierenkliniek Zuiderkaag in Schagen. Het kan dus echt zonder problemen/toespraken.
Zo kan het dus ook, Ik heb nu bij drie dierenartsen hier geinformeerd, en kreeg bij alledrie dezelfde reaktie.
Wat ze me ook vertelde is, dat als ik wellicht alleen de Weil wilde enten vanwege het geld!!!,, ja jullie horen het goed.
Ik niet moest verwachten dat het veel goedkoper was, want dat gaat me gewoon bijna 50 euro kosten,, waarop ik erg "pistoff" was, en zei dat ik het hoe dan ook een schande vond dat men grof geld vraagt voor zo'n enting, ik zei denkt u nu echt dat ik voor een gewone enting in de gulden tijd(ik weet het mag je niet meer zeggen)
Ruim 117 gulden was kwijt geweest. Al zou het geld van belang zijn(wat het overigens niet is) dan nog waar haalt zo'huppelmuts het recht vandaan om zo tegen de klanten te praten,, denk dat ze zich niet realiseren, dat ze dankzij ons nog bestaan.
Door Nynke
#1994649
tjongejonge, wat een gezeur !!! >:( >:(  Heb je de hond laten titeren? Tannetje schrijft het in het entingsboekje, dus daar kunnen de DA's dan in zien hoe het er met de honden voorstaat op dat moment.
Bij mijn DA staat gewoon in de computer: Niet enten ;)
Door Lida. S
#1994877
Wat jammer van al die negatieve ervaringen met DA. Ik heb, volgens mij een gewone da, toevallig ben ik bij hem tercht gekomen omdat hij in de buurt zat. Hij heeft geen problemen met Barf, heeft geen problemen met alleen weil en rabies. Doet gewoon wat ik vraag en geen enkel negatief geluid. Ik verbaas mij continu over alle negatieve verhalen die ik hier en elders lees over de da. In ieder geval ben ik heel blij met mijn DA. Lida
Door judith1967
#1995261
Ik heb nu wel een da gevonden die wel aan titeren doet,maar dan wel titeren voor  elke ziekte apart(betalen)
Dus als ik vrij heb die dag ga ik ook titeren.
Door vagebond
#1996388
Hoezo voor elke ziekte apart betalen? Ik zou van tevoren een prijsopgave vragen en anders een ritje naar een ander titeradres doen.
Dat je zo in zeik wordt genomen, ik baal er ook van. Stond laatst ook bij de da met mijn puppie (12 wkn) voor een dhp, die besteld zou zijn, maar niet heus. Ik kon kiezen tussen dhppi+L, parvo+L of alleen de parvo. (laatste hadden ze bij toeval op voorraad). Na, maar voor de parvo gekozen, moet toch wat. Ik ga gewoon naar Tannetje voor de dhp straks.
Gr. Ingrid
Door judith1967
#1996397
vagebond schreef: Hoezo voor elke ziekte apart betalen? Ik zou van tevoren een prijsopgave vragen en anders een ritje naar een ander titeradres doen.
Dat je zo in zeik wordt genomen, ik baal er ook van. Stond laatst ook bij de da met mijn puppie (12 wkn) voor een dhp, die besteld zou zijn, maar niet heus. Ik kon kiezen tussen dhppi+L, parvo+L of alleen de parvo. (laatste hadden ze bij toeval op voorraad). Na, maar voor de parvo gekozen, moet toch wat. Ik ga gewoon naar Tannetje voor de dhp straks.
Gr. Ingrid
Ik ga ook naar Tannetje voo het titeren ;)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1996546
Bullmastiff gek schreef: Wat ze me ook vertelde is, dat als ik wellicht alleen de Weil wilde enten vanwege het geld!!!,, ja jullie horen het goed.
Ik niet moest verwachten dat het veel goedkoper was, want dat gaat me gewoon bijna 50 euro kosten
Ik heb even je profiel gecheckt om te kijken of jij misschien dezelfde d.a. hebt als ik ;D Bij mij zei de assistente iets soortgelijks ;)
Door eef
#2001824
Ik heb hier heel rare dingen meegemaakt met het enten dus de volgende keer ga ik er met mijn neus boven op staan. Alleen weil kan wel maar als je niks zegt drukt ie er gewoon jaarlijks een heel cocktail in. Toen ik aangaf dat ik dat vreemd vond, zei hij ineens dat ie een klein cocktail gegeven had, alleen in het boekje stond de grote cocktail en ik had daarvoor ook betaald. Tja...
De twee tussenliggende jaren alleen weil en misschien de volgende keer maar een keer titeren. Hij is dan bijna 12...volgens mij heeft ie dan wel immuniteit voor het leven. Ik hoop dat ie een jaar of 17 wordt :-\
Door Drijver
#2012604
Ik krijg ook altijd een preek, maar mijn DA is het dan ook nog es niet eens over mijn voeding. Ik kom zo nu en dan met het stoom uit mijn oren de praktijk uit  >:(
Maar uiteindelijk krijg ik wel altijd mijn zin :biggrin2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door