Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lonaa
#1994440
Sally krijgt het nu bijna 3 weken, voor het kreupelen met de linkervoorpoot.

Op de foto's was in de schouder 'iets' te zien. Als dit een 'gewone' ontsteking zou zijn, zou dit nu zo'n beetje weg moeten zijn.
Afgelopen zondag heb ik haar vergeten haar rimadyl te geven (ivm opvanger en drukte) en maandag was ze net zo kreupel als altijd.

De rimadyl werkt dus wel als zijnde pijnstiller, want dan kreupelt ze nauwelijks.

De kans is dus ruimschoots aanwezig dat het OCD of artrose is. En dan zou ik wel graag stoppen met Rimadyl.
Maar wat is dan het beste vervangende middel?
Visolie? Groenlipmossel? Glucosamine? Corta RX? Ik zie door de bomen het bos niet meer.  :-\
Door Lizzy
#1994444
Ik denk dat je eerst moet weten wat er precies aan de hand is. En aan de hand daarvan kun je een passende therapie bedenken. Want ja, wie weet, doe je er het beste aan haar te laten opereren aan hetgeen ze heeft.
Door Lonaa
#1994446
Lizzy schreef: Ik denk dat je eerst moet weten wat er precies aan de hand is. En aan de hand daarvan kun je een passende therapie bedenken. Want ja, wie weet, doe je er het beste aan haar te laten opereren aan hetgeen ze heeft.
Dan laten we haar opereren, dat spreekt voor zich. :)

Maar ik merk op dit moment geen verschil, en als de DA over 2 weken zegt, nou, jammer, laat haar maar op rimadyl staan, hier heb je een nieuw recept, wil ik dat eigenlijk niet.

Dan laten we een second opinion doen, maar wil ik haar wel in de tussentijd iets kunnen geven.
Door Lizzy
#1994451
Aha, zo. Bij artrose kun je heel goed een goed glucosamine preparaat geven. En visolie. Maar dat is meestal niet genoeg om de kreupelheid af te laten nemen tot weinig. Maar, het is wel het proberen waard om dan zoiets als Corta RX te geven/proberen. Want daar zit ook duivelsklauw en dergelijke in, en dat werkt ook pijnstillend en ontstekingsremmend. De Groene Os heeft tegenwoordig een glucosamine waar ook duivelsklauw in zit.

Bij OCD heb ik geen idee eigenlijk, wat je het beste kunt geven...
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1994494
Ik zou ook eerst zeker willen weten wat het is.
Word er nog een controlefoto gemaakt na die kuur Rimadyl? (om te zien of die kalkafzetting er nog is)

Ik merk en lees dat iedere hond anders op supplementen reageert.
Dus dat is altijd lastig advies geven.
Bij mijn border met ED met LPC in de schouder (en HD en rugprobleem) helpt de van Corta RX en spiersupport heel goed.
En daarbij een aangepast schema qua beweging en doelbewust zorg ik dat haar spieren op peil blijven.
Deze combi zorgt ervoor dat ze nog niet dagelijks pijnstillers nodig heeft en bijna nooit meer mank loopt (even afkloppen).

Iig lijkt het me belangrijk dat je uitzoekt wat Sally heeft omdat ze nu op lijnrust staat en haar spieren er zo ook niet beter op worden.
Die spieren kunnen ook heel veel opvangen.
Alleen is het dan wel handig dat je weet wat ze heeft omdat je anders niet kan bepalen of spieropbouw helpt of die belasting het juist slechter maakt  ;)
Door Lonaa
#1994525
May Linn schreef: Ik zou ook eerst zeker willen weten wat het is.
Word er nog een controlefoto gemaakt na die kuur Rimadyl? (om te zien of die kalkafzetting er nog is)

Ik merk en lees dat iedere hond anders op supplementen reageert.
Dus dat is altijd lastig advies geven.
Bij mijn border met ED met LPC in de schouder (en HD en rugprobleem) helpt de van Corta RX en spiersupport heel goed.
En daarbij een aangepast schema qua beweging en doelbewust zorg ik dat haar spieren op peil blijven.
Deze combi zorgt ervoor dat ze nog niet dagelijks pijnstillers nodig heeft en bijna nooit meer mank loopt (even afkloppen).

Iig lijkt het me belangrijk dat je uitzoekt wat Sally heeft omdat ze nu op lijnrust staat en haar spieren er zo ook niet beter op worden.
Die spieren kunnen ook heel veel opvangen.
Alleen is het dan wel handig dat je weet wat ze heeft omdat je anders niet kan bepalen of spieropbouw helpt of die belasting het juist slechter maakt  ;)
Dat wil ik wel graag.
Sally krijgt sinds korte tijd de vrijheid om los te lopen. Ze doet dit wel rustig. Vooral omdat ze ontzettend gefrustreerd was en rare sprongen ging maken aan de lijn (en weet i kwat nog meer) in huis werd ze ook onrustiger (op de bank springen, van de bank naar de stoel springen, op de vensterbank springen, terug naar de bank, de bank niet halen, op de grond klappen) dus leek het me beter dat ze (bijna) dagelijks even een paar minuten zelf mag struinen. Nogmaals, dit doet ze wel rustig.

We moeten nog de pijnstillers en het rustig aan doen tot 29 april, dat gaan we ook doen. Dan een paar dagen van de rimadyl af, om te kijken of ze weer mank gaat lopen (ik denk het wel) en dan controlefoto's. En dan zien we het wel. :)
Door Sietie
#1994673
ik zou ook eerst willen weten wat er precies aan de hand is...ik heb ook een hond met een kreupele voorpoot. ben naar de orthopeed geweest die heeft van alles van voet tot schouder foto's gemaakt. alles zag er perfect uit behalve dat er in het schoudergewricht een heel klein haakje te zien was, wat duidt op een ontsteking. Omdat daar de bicepspees door het gewricht loopt is er eerst voor gekozen om een ontekingsremmende injectie in het schouder te geven. hiermee moest hij 3 weken complete rust hebben. De eerste twee weken gingen heel best daarna begon die weer... Omdat hij op die spuit eerst goed was en daarna begon die weer wist de orthopeed zeker dat ie in het goede gebied was. en hij zou dus hoogstwaarschijnlijk een bicepspees ontsteking hebben. Hieraan is hij geopereerd en het was inderdaad een behoorlijk ontstoken pees. Deze is verwijderd, dit kan ongestraft omdat er 2 pezen zitten. In 8 weken moet hij alles weer kunnen doen. Ik ben vanmorgen op controle geweest het is nu 10 dagen geleden dat hij geopereerd is en hij was zeer tevreden. Ik mocht gelijk met het trainingsschema beginnen van 14 dagen.

Ben je bij een orthopeed geweest of ben je bij een gewone dierenarts?
Door Lonaa
#1994675
Sietie schreef: ik zou ook eerst willen weten wat er precies aan de hand is...ik heb ook een hond met een kreupele voorpoot. ben naar de orthopeed geweest die heeft van alles van voet tot schouder foto's gemaakt. alles zag er perfect uit behalve dat er in het schoudergewricht een heel klein haakje te zien was, wat duidt op een ontsteking. Omdat daar de bicepspees door het gewricht loopt is er eerst voor gekozen om een ontekingsremmende injectie in het schouder te geven. hiermee moest hij 3 weken complete rust hebben. De eerste twee weken gingen heel best daarna begon die weer... Omdat hij op die spuit eerst goed was en daarna begon die weer wist de orthopeed zeker dat ie in het goede gebied was. en hij zou dus hoogstwaarschijnlijk een bicepspees ontsteking hebben. Hieraan is hij geopereerd en het was inderdaad een behoorlijk ontstoken pees. Deze is verwijderd, dit kan ongestraft omdat er 2 pezen zitten. In 8 weken moet hij alles weer kunnen doen. Ik ben vanmorgen op controle geweest het is nu 10 dagen geleden dat hij geopereerd is en hij was zeer tevreden. Ik mocht gelijk met het trainingsschema beginnen van 14 dagen.

Ben je bij een orthopeed geweest of ben je bij een gewone dierenarts?
Bij een gewone dierenarts, raad je aan om nu naar een orthopeed te gaan, of eerst terug naar die DA?
Door Sietie
#1994812
Lonaa schreef: Bij een gewone dierenarts, raad je aan om nu naar een orthopeed te gaan, of eerst terug naar die DA?
ik ging liever naar de orthopeed net wat Senta ook zegt, een gewone dierenarts kan hier niks mee, en dan kun je alsnog naar een orthopeed en heb je dubbele kosten.
Door Lonaa
#1995146
Oke, dan gaan we naar een orthopeed.
Komt de volgende vraag, welke orthopeed is 'goed'? En op redelijke reisafstand (half uur/uur) vanaf Apeldoorn?
Door danielle1980
#1995314
Senta schreef: Orthopeed, maar volgens mij had ik je dat al een paar dagen geleden aangeraden. Een gewone DA kan hier niets mee omdat ze de kennis niet in huis hebben. Verlies je alleen maar veel tijd, en geld mee.
ik ook ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door