Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#1994428
Ben enige maanden geleden wat twijfelachtig begonnen met weer vers te voeren omdat Manu zo slecht at. We zijn ooit gestopt vanwege een verbouwing en toen was het gewoon even handiger om brokken te geven. Onderweg overleed onze oude truttel en schijnbaar heeft Manu het gevoel dat er iemand op zijn eten aast nodig om goed te eten.....  ???

Met de komst van Rana wilde ik toch echt weer vers voeren, zag het gewoon niet zitten zo een pupje op brokken. Omdat Manu bijna niets luste de laatste tijd dat hij vers at, voor hem alleen maar de paar dingen die hij wel at besteld. Voor Rana gewoon lekker gevarieerd. Inmiddels nu een half jaar verder en Manu eet als een tijger  ;D
Orgaan wat hij altijd uit zijn bak viste eet hij zelfs met smaak op. Snijd het nog wel klein maar doe dat steeds wat minder klein zeg maar. Inmiddels eet hij ook van verschillende diersoorten karkas en hij krijgt nu echt wel een goed gevarieerd menu. Er zijn nog steeds wel dingen die hij minder lust maar had echt niet durven hopen dat hij vol verlangen naar zijn bak rent en deze vol smaak helemaal uitlebbert zelfs nog 3x gaat kijken of er echt niets meer in zit.

Vis blijkt een van de dingen te zijn waar hij helemaal blij van wordt en wil dat ook iets meer gaan toevoegen ook vanwege zijn vacht die wel al veel beter is geworden maar nog steeds niet super is.

Kortom; ben echt zo blij met barf  :)
Door Lizzy
#1994434
Kijk, dit zijn nou de heerlijke berichten om te lezen!!!!!!!!!!!! Zijn vacht komt ook vanzelf wel goed, vermoed ik. Wat zijn de problemen?
Door smulpaap
#1994487
mysmoothcollies schreef: Leuk he?! Tis best wel verslavend hoor.  :D ;D ::)
;D ;D ;D Ja !  :biggrin2:

Ik heb hier vanwege omstandigheden mijn ene Jackie weer een dag of 14 even terug gezet op kvv , nou we vonden er allebei niets aan hoor ! Ik vind het ook altijd een gezellig moment op de dag , als zij gaan eten ga ik er op m,n gemakkie bij zitten op mijn stoeltje in de tuin  :) En ik kijk hoe zij genieten van hun maal
Door Anne in Zweden
#1994522
smulpaap schreef: ;D ;D ;D Ja !  :biggrin2:

Ik heb hier vanwege omstandigheden mijn ene Jackie weer een dag of 14 even terug gezet op kvv , nou we vonden er allebei niets aan hoor ! Ik vind het ook altijd een gezellig moment op de dag , als zij gaan eten ga ik er op m,n gemakkie bij zitten op mijn stoeltje in de tuin  :) En ik kijk hoe zij genieten van hun maal
Hey, barf is better than television;D Mijn favoriete barfmoment is wanneer kater Sokjes een muis  krijgt. Dat mondt uit in een rondleiding door het hele huis voor de muis! Grrrrrrrrote gemene tijgerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! ;D
Door El_Kato
#1994720
Grappig he kan hier ook zo genieten als ik een van de twee zie eten. Vooral Rana die word al een grote meid maar knaagt nog niet zo makkelijk alles weg echt leuk om te zien. Krijg daar echt een tevreden gevoel van  ::)

Manu heeft een heel korte vacht en per cm2 niet veel haar zeg maar. Zijn vacht blijft heel erg dun en ondanks dat er nu wel een glansje overheen zit ziet het toch ook dof. Hij heeft ook een beetje een schilferig huidje. Hij heeft ook snel wondjes bv van Rana van het spelen. Het gaat nu goed maar toen Rana er net was hing ze vaak in zijn nek en daar heeft hij echt wonden van gehad. Op advies van de puppycursus jufrouw hebben we dat een beetje laten gaan omdat Manu zijn eigen grenzen aan moet geven maar ben blij dat zijn nek er weer wat behaart uitziet.

Hij is bv in oktober 2010 geopereerd aan een poliep in zijn poepert en toen is het gedeelte rond zijn staart geschoren. Dat kun je nu nog steeds voelen en zien. Die haren zijn gewoon korter....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door