Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

wanneer resultaat kvv

v
Geen stemmen
0%
Door donja
#199343
Ik ben nieuw op barfplaats dus hoop dat ik alles goed doe.
Mijn hond heeft huiduitslag en bijt voetzolen kapot. Inmiddels bij DA geweest die denkt dat het voedselallergie is. Er wordt gedacht aan allergie van eiwit van het rund maar ik hoorde uit andere bronnen dat het vaak tarwe is maar de DA zegt dat dat zich dan anders uit. Eerst heb ik brokken konijn/rijst geprobeerd maar de hond houdt van jongs af aan niet zo van brokken zonder een beetje vlees erdoor dus dat werkte niet. Inmiddels gebruik ik Carnibest Lam/rijst en dat gaat heel goed. Alleen de plekken op de buik zitten er nog wel en er komt er ook nog wel eens een bij. Kan iemand mij zeggen hoe lang het duurt voordat je evt. resultaat ziet van de voeding. Inmiddels gebruik ik 2 weken dit voer.
Bedankt voor de reakties
Mieke :)
Ook wil ik graag weten wat ik evt. als tussendooortje kan geven (als beloning voor behendigheid).
Door Lupa
#199350
hoi donja,
je geeft nog pas dit voer, en je hond is vol gepropt met rotzooi(brokkek) dit moet eerst eruit, dat noemen ze ontgiften periode, hoe lang het duur? dat is denk ik per hond verschillend.
Als beloning kun je van alles gebruiken, kijk bij menu.
Maar eerst moet je achetr komen waar je hond allergiesch voor is.
als je een tijdje de granen eruit gooit, bv koekkjes en brokken en pasta en dat soort dingen en je hond krabt niet meer weet je dan zeker dat door granen komt.
Stukkjes pens, gedrogde hart, fruit,kaas, eigengen gebakken koekkjes dat zijn een beetje de belonigen.
Door donja
#199354
ok bedankt.
Nog even een vraagje: zit er in bijv. pens geen eiwit van de rund ?(mocht dit de allergie veroorzaken)
Door Sjakie
#199357
donja schreef: Ik ben nieuw op barfplaats dus hoop dat ik alles goed doe.
Mijn hond heeft huiduitslag en bijt voetzolen kapot. Inmiddels bij DA geweest die denkt dat het voedselallergie is. Er wordt gedacht aan allergie van eiwit van het rund maar ik hoorde uit andere bronnen dat het vaak tarwe is maar de DA zegt dat dat zich dan anders uit. Eerst heb ik brokken konijn/rijst geprobeerd maar de hond houdt van jongs af aan niet zo van brokken zonder een beetje vlees erdoor dus dat werkte niet. Inmiddels gebruik ik Carnibest Lam/rijst en dat gaat heel goed. Alleen de plekken op de buik zitten er nog wel en er komt er ook nog wel eens een bij. Kan iemand mij zeggen hoe lang het duurt voordat je evt. resultaat ziet van de voeding. Inmiddels gebruik ik 2 weken dit voer.
Bedankt voor de reakties
Mieke :)
Ook wil ik graag weten wat ik evt. als tussendooortje kan geven (als beloning voor behendigheid).
Hoi Mieke,

Voor wat betreft de voeding en de eventuele allergien kan ik je niet zo veel verder helpen, maar voor wat betreft die beloning wel hoop ik.

Ik gebruik bij de training altijd runderhartvet in stukjes gesneden. Mijn honden doen hier alles voor. Het is lekker stevig, voelt niet vies aan (behalve dan dat het vet is) en last but not least, het stinkt niet.

Succes.
Door Sjakie
#199359
En natuurlijk kun je dit ook van andere dieren nemen, zoals van het schaap, lam, geit etc. alleen weet ik dan niet of het niet stinkt ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#199961
Hoi Donja, zo te lezen kon jouw hond niet goed tegen het vele graan in de brokken omdat je al binnen 2 weken verbetering ziet.
Dat er nog af en toe een plekje bij komt is heel goed mogelijk omdat jouw hond nu waarschijnlijk aan het ontgiften gaat, eerst moet alle rotzooi uit z'n lijf, je kunt dit proces versnellen door bijv. een groene leem kuur te geven (dit kun je trouwens niet icm reguliere medicijnen geven, wel met homeopatische).
Ontgiften kan soms lang duren, maar sommige honden hebben nergens last van en bij erg hardnekkige gevallen duurt het soms wel een half jaar, het kan ook binnen een paar weken over zijn.
Als je Lam/rijst geeft van Carnibest hoef je er niet bang voor te zijn dat er runderpens in zit, de pens die er dan in zit komt van een lam ;).
Als beloninkjes: stukjes kaas, gedroogde pens, long, lever of hart.
Door danja
#200222
Ik heb Benji Energique Speciaal gegeven. En op zijn buik smeerde ik Hydrocortiderm of teetrea zalf. Het duurt inderdaad lang voor je rezultaat ziet. Ik ben nu met Benji een jaar verder en hij heeft op zijn rug alleen nog een gele plek(klein) moet eruit groeien. Hij kreeg bij zijn vorige baas iedere keer ander eten en hij was gestrest.Zijn talgklieren gingen hierdoor sneller werken. Allemaal zwarte schilfertjes. Dacht eerst dat het ringworm was, doordat het een rondje was. Nu is hij rustig en zijn huidje ook. Mijn da zei mij dat je pas naar een jaar kan zeggen dat hij geen allergie meer heeft. Ik gebruik ook geen chemische middelen voor het bestrijden van vlooien, maar petvital. Daar is ook een topic over gemaakt. Probeer ook eens teetrea shampoo als je je hond wast. Ik deed een paar druppels door de shampoo die ik gebruik en het is meteen parasiet werend. je moet inderdaad geduld hebben, veel geduld.

Groetjes Anneke ;)
Door jolly64
#200314
Maar het geduld word inderdaad beloont ;D
Succes en 2 weken is nog echt te kort om helemaal beter van te worden
Wel knap dat er al verbetering inzit
Ga zo door zal ik zeggen en veel succes ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door