Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1980722
verrek, ben ik met een groente mix bezig kijk ik effe na of er bleekselderij in kan, lees ik dat aubergine niet zo geschikt is voor de mix...
daar ben ik dus mee begonnen, kan ik nou heel de soeppan leegkieperen of zou het wel mee vallen?
Door 202Spots
#1980942
't is in de nachtschade familie...maar wanneer de hond geen last heeft van artrose dan kan je 't wel gebruiken.
Het is wel bijna allemaal water,en bevat niet al te veel voedingswaardes.
(net als komkommner  is 't makkelijk om de boel fijn te draaien)
Door Anya
#1980945
Een aubergine bevat de stof solanine, deze stof kan maag- darmklachten veroorzaken. Een aubergine mag daarom niet rauw gegeten worden, dus eerst even koken of smoren.
Laatst gewijzigd door Anya op vr 01 apr 2011, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yvonne K
#1981829
Ik heb een hond met een allergie en toen ik een keer aubergine in de groentemix deed, kreeg hij direct veel meer jeuk. Heb toen alles weggegooid.
Maar anders zou ik het gewoon geven, zeker in de verhoudingen die jij hebt.
Door pallas
#1981994
vanaalst schreef: nah alles zit al in bakjes in de vriezer, zit 1 ongekookte aubergine in op ongeveer 12 liter groentemix..

Je kan per bakje even de kook ervoer laten gaan voor je het geeft, dan ben je ook klaar. Hoop dat ze er tegen kunnen :)
Door henneke
#1982572
pallas schreef:
Je kan per bakje even de kook ervoer laten gaan voor je het geeft, dan ben je ook klaar. Hoop dat ze er tegen kunnen :)
haha wat slim weet je dat ik daar nou nooit op was gekomen ?
Door pallas
#1982742
henneke schreef: haha wat slim weet je dat ik daar nou nooit op was gekomen ?
jij had gewoon 12 liter groentemix in de kliko gedaan dan?? :P
Gebruikersavatar
Door koekje
#1982877
Neem dan wel bakjes die hitte-bestendig zijn. Of microgolven, als dat kan. Ook menig plastieken bakje kan niet tegen au bain marie; ik heb dat een keer uitgeprobeerd met een plastieken beslagkom  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door