Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danja
#198314
Hallo, ik heb een cyper van 5,5 jaar. Ik heb hem in huis genomen dat hij 2 weken was(in de bosjes gedumpt).
Hij at altijd blikvoer van ja sorry Whiskas, maar toen wist ik niet wat we nu wel weten. Het was geen brokken eter tot hij ongeveer een jaar was. Nu eet hij Carocat brok. En hij krijgt lams of runderhart. Dit eet hij redelijk als hij het maar niet iedere dag krijgt. Hij eet muizen en vogels, dus barfen diet hij uitzichzelf wel ;D. En ik krijg het overgebleven stukkie. Nu probeer ik wel eens lever of vis, maar meneer moet er niks van weten. Van de week had ik duck er uit voor de honden, krijgen altijd Energique, maar ter afwisseling. Dipsy zat ook op het aanrecht, dus ik doe een half plakje in zijn schaaltje en ja hoor, hij begon het te eten. Alleen weet ik niet welke smaak het was.Jammer want de andere smaken blieft meneertje niet. Heb ook al van prins vervlees voor de kat gehaalt, maar dat leek net karton en daar moest hij helemaal niks van hebben. Zijn katten nou zo ingewikkeld of niet??? Ik zou het wel weten als poes.
Wat kan je een kieskeurige kat nou blij mee maken??

Groetjes Anneke ;)
Gebruikersavatar
Door chooky
#198989
Je zou eens kunnen proberen of ie een eendagskuiken wil. Aangezien hij toch al zelfstandig barft ;D
Anders als je hem kvv wilt leren eten zou je dat eens kunnen vermengen met blikvoer. Dan beginnen met de verhouding veel blik/ weinig vlees en die verander je dan langzamerhand in weinig blik/ veel vlees.
Ook zijn er blikjes op de markt met vis wat wel gekookt is, maar waar verder geen dingen als graan en conserveringsmiddelen. Bij C1000 en sommige andere supermarkten hebben ze 'Snoezepoes" en in sommige dierenwinkels heb ik nog andere kleine blikejes zien liggen met bijv. kippevlees, kippevlees en garnalen ( ??? leuke combi ???) of tonijn. Hier zit ook niets anders dan vlees en evt. gelei in. Ik weet alleen niet meer hoe die dingen heten.
Maar ik vind dat je poes nu al erg vooruitstrevend is ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door