Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door beesteboelmona
#1992435
Ik heb vanmorgen 2 runderstrotten binnen gekregen voor in de droogmachine.
Maar hoe snijden jullie die.
Ik heb geprobeert om hem eerst over de lengte door te snijden maar ik kom er echt niet door heen.
Wel door het zachte deel van de strot maar niet door het harde deel.
Hoe doen jullie dit?
Door ulla
#1992482
Bedoel je misscchien luchtpijp i.p.v. strot?
luchtpijp kan je in ringen snijden, strot lijkt mij moeilijk. :)
Door beesteboelmona
#1992770
oo ik dacht hier ergens iets te hebben gelezen over het drogen van runderstrotten.
Maar dat zal ik denk ik wel verkeerd hebben gelezen.
Maar wat moet ik er dan mee?
Ik heb 2 kilo ik dacht daar maak ik stroken van die ik droog zodat hij lekker kan kauwen.
Maar dat feest gaat dus niet door.
Iemand eenig idee wat ik er dan mee kan doen.
Door Barf
#1992789
beesteboelmona schreef: oo ik dacht hier ergens iets te hebben gelezen over het drogen van runderstrotten.
Maar dat zal ik denk ik wel verkeerd hebben gelezen.
Maar wat moet ik er dan mee?
Ik heb 2 kilo ik dacht daar maak ik stroken van die ik droog zodat hij lekker kan kauwen.
Maar dat feest gaat dus niet door.
Iemand eenig idee wat ik er dan mee kan doen.
Rauw geven 8)
Door beesteboelmona
#1992794
job schreef: ja in stukken knippen en als maaltijd geven.....
Hoe knip jij het dan?
Ik kan moeilijk en strot van 1 kilo geven.
Hij krijgt zo`n 800 gr per dag dus dan is zo`n strot gelijk het eenige wat hij krijgt
Door coby.p
#1992820
gewoon een keer wat meer geven
1 of 2 karkasjes erbij,
en morgen desnoods wat minder,
geen probleem hoor, niet moeilijker maken dan het is,
Door Anne in Zweden
#1992839
beesteboelmona schreef: Hoe knip jij het dan?
Ik kan moeilijk en strot van 1 kilo geven.
Hij krijgt zo`n 800 gr per dag dus dan is zo`n strot gelijk het eenige wat hij krijgt
Wat voor gigantische strot heb je dan, dat ie 1 kilo weegt!? :o (Ik ken ze van max. 500-600 gram, vandaar de vraag.)

En inderdaad, gewoon in zijn geheel geven - heeft ie uren plezier van, want die krengen zijn nog best intensief knabbelwerk, ook al zijn ze niet hard!
Door job
#1992840
ja dan zou ik hem ook in 1 x geven en de dag daarna of ervoor iets minder.
Ik knip ze met een goede schaar;
eerst het vlees en dan het kraakbeen.
Knip ze in 4 stukken, Job krijgt 2 x 200 gram per dag.  :)
Door beesteboelmona
#1992842
Anne in Duitsland schreef: Wat voor gigantische strot heb je dan, dat ie 1 kilo weegt!? :o (Ik ken ze van max. 500-600 gram, vandaar de vraag.)

En inderdaad, gewoon in zijn geheel geven - heeft ie uren plezier van, want die krengen zijn nog best intensief knabbelwerk, ook al zijn ze niet hard!
Een hele grote die rijkelijk bevleesd is.
Maar dan krijgt hij hem zodra zijn laatste grote honden kies heeft.
Want hij wisselt nu zijn laatste kies en doet daardoor over een kipkarkas al 15 minuten
Door Deesje
#1992924
in de strotten zit geen bot, het is vooral veel werk omdat de vorm wat 'bewerkelijk' is maar het is niet hard dus kan ie ook zo eten..
Gebruikersavatar
Door pike
#1993178
Anne in Duitsland schreef: Wat voor gigantische strot heb je dan, dat ie 1 kilo weegt!? :o (Ik ken ze van max. 500-600 gram, vandaar de vraag.)

En inderdaad, gewoon in zijn geheel geven - heeft ie uren plezier van, want die krengen zijn nog best intensief knabbelwerk, ook al zijn ze niet hard!
??? de keren dat ik strot gegeven heb waren ze net zo snel weg als hun normale vleesbotten  ::)
Door hannabelgje
#1993188
Frasnk heeft moeite met kauwen tegenwoordig en bij een strot heeft hij er echt veel moeite mee. Niet omdat het te hard is, maar omdat hij het er niet goed meer afgeknipt krijgt. Dan blijft hij maar kauwen en kauwen en dan is het net kauwgom geworden. Vandaag staat het op het menu dus ik ben benieuwd. Ik ga hem of een kleine geven of eentje in stukken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door