Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Roelie
#1992077
Hallo
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om te gevolgen van in het verleden gedane vaccinaties te ontstoren. Mijn hond Luna heeft klachten die door verschillende dierenartsen niet te herkennen zijn, zoals spierslapte, moeheid en nu heb ik vermoeden dat het wel eens aan de vaccinaties kan liggen.
Bij mensen is het in ieder geval wel mogelijk om te ontstoren via homeopathie maar wordt dat ook bij dieren gedaan?
Door kojak
#1992340
Ja, je kunt een nosode geven van het desbetreffende vaccin. Als je een klassiek homeopaat zoekt kan deze je verder helpen !
Door anne-rené
#1992353
Hoi ja je kan ontstoren met nosodes. Alleen zou ik dit echt onder begeleiding doen van een goed dierenhomeopaat. Dit is namelijk best complex.
Door dogsunlimited
#1992619
Mijn hond heeft vaccinosis en heeft een lange behandeling met o.a. inverse Rabies en inverse Lepto achter de rug. Als ik je een raad mag geven, dan zou ik dit laten doen door iemand die er ook echt jarenlange ervaring mee heeft. Rabies uit vaccinatie en ziekte die hieruit gemeten wordt, is heel erg complex en de behandelend arts moet zeker van zijn zaak zijn. Bij Den Hoek in De Bilt loopt een dierenarts die veel ervaring hier mee heeft en ook als enige met Rabies inverse.
Door Roelie
#1992632
Zelf had ik ook al aan nosodes gedacht, maar wil dat onder leiding van iemand doen die daar bekend mee is.
Holistische dierenkliniek de Hoek in de Bilt ken ik wel. Is Erik Laarakker degene die je bedoeld, of misschien Tomas?
Ik kan dan een gerichte afspraak maken om zo goed mogelijk geholpen te worden.
Trouwens, wat zijn de klachten van vaccinosis? Kan dat o.a. spierslapte zijn?
Door dogsunlimited
#1992642
Nee, Tomas...een erg bekwame dierenarts. Het is de eerste keer dat hij hier in Nederland ziekte Rabies heeft gemeten en heeft Erik wel laten overmeten om zeker te zijn.
Ik kan hem zeker aanraden, hoor. Een fijn persoon met een duidelijke visie.

Klachten van vaccinosis zijn zo ontzettend divers. Spierslapte kan een oorzaak zijn.

In eerste instantie had ik een afspraak om hem te laten behandelen voor vage kennelhoestklachten. Was de eerste keer sinds 6 jaar dat ik een vermoeden van kennelhoest had. Koorts en sporadisch een droge hoest bij inspanning.
De Bordetella kwam uit de meting, maar volgens Tomas had mijn hond ook een schimmelinfectie in zijn darmen direct gerelateerd aan de Rabies uit vaccinatie. De vaak droge en moeilijke ontlasting, het moeilijk vocht vasthouden in zijn darmen en de rest van het lichaam, zijn volgens hem aanwijzingen er voor. Moet hem ook dagelijks laten bijdrinken vanwege zijn nieren, want hij drinkt echt veel te weinig. Dit probleem heeft hij al vanaf dat hij ruim een jaar was.
Lepto uit vaccinatie veroorzaakte niet direct ziekte in november (waarschijnlijk voor een groot deel eruit gewerkt tijdens ontgifting in 2007), maar dat meette hij wel. Zijn continu zwakke endeldarm en peri-anale fistel kunnen gerelateerd zijn aan de Lepto-vaccinatie. Dit kan ook zijn wat gevoelige achterhand verklaren vanaf 2e en 3e wervel en hij heeft lichte artrose in linker heupkop en hakken, maar dat ligt aan zijn leeftijd en de mate van activiteit/sport. Spierafname wordt dan weer gemeten aan de zwakke energie van bepaalde organen, zoals de milt. De wervels vallen onder gewrichtsproblematiek en dat staat dan in verband met zwakke nierenergie, de long met zijn darm/endeldarm etc. Verder had hij toendertijd lichte lever- en nierschade en gelukkig blijft dat tot op heden stabiel. Maar voor de rest gaat alles prima met 'm. :D ;)

Hij heeft in een aantal behandelingen verspreid over 6 maanden inverse Bordetella/Rabies en inverse Lepto gehad. Plus nog andere middelen om te ontgiften en weerstand op te bouwen. Voor in hoeverre je in die nosodes inzetten bij ziekte 'gelooft' of niet...zij zijn als regulier dierenarts behoorlijk onderlegd en als holistisch overtuigd van wat er uit zo'n meting en jouw verhaal komt en stemmen daar een gedegen behandelplan op af. Daar hebben we menig discussie over gehad, waarbij de eindconclusie was 'hoe het werkt, is om het even....als het maar werkt'. Vooralsnog wacht ik dit even af, maar mijn hond is er wel van opgeknapt. Dat is een ding wat zeker is.

Heb mijn verhaal aangevuld, want waar ik uiteindelijk voor kwam was niet zijn vaccinosis, maar een kennelhoestbehandeling die ik niet regulier met antibiotica wilde oplossen.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op za 16 apr 2011, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roelie
#1992792
Dank je wel voor je uitgebreide verhaal. Wat goed dat jouw hond zo opgeknapt is.
Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken om haar te laten meten op vaccinosis.
Je hoort t.z.t. wel hoe het verder gaat.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door