Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M@rina
#1991862
Teun is nu 17 maanden weegt 12,5 kg en is geen fan van eten  :(  Ik vind dat je net even te makkelijk de ribben voelt, er zit geen grammetje vet aan. Ik heb verschillende kvv's geprobeerd en de eerste twee weken eet hij er lekker van en daarna neemt zijn eetlust weer. Af en toe een barfhap erbij en dan eet hij iets beter maar vandaag heeft hij bijv. van de +/- 350 gram bijna 100 gram laten staan. Hij is de laatste maanden bijna een kg afgevallen. Ik gaf tot 4 maanden terug nog de puppyhoeveelheid maar daar liet hij op een gegeven moment helemaal veel van staan dus ben ik gaan minderen.

Ik heb de actief van Carnibest aangeschaft maar dat is blijkbaar te vet, daarvan gaat hij aan de dunne niet echt diaree maar wel te slappe poep. Ik ben het gaan mengen met Tinlo, staat erom bekend dat het steviger ontlasting op levert, dan is een deel van zijn drol mooi en het laatste is brijig.
Als ik hem vette vis geef hetzelfde effect. Soms kan hij het niet ophouden en dan ligt deze samenstelling in de gang. De sufferd heeft namelijk ook nooit aan leren geven dat hij naar buiten wil.

Meer eten krijg ik er niet in en vetter eten geeft een slappe hap aan de achterzijde. Hij is heel actief, altijd alert en hyper (niet dat ik daar last van heb hoor alleen om aan te geven dat hij veel energie verbruikt).

Ow ja, ik heb ookal al cleardarm van Groene os gegeven daar zit o.a. ook probiotica in en dat geeft geen verbetering in de ontlasting. Iemand nog ideeén wat ik hem kan geven om net pondje erbij te krijgen.
Door M@rina
#1991935
2x per dag, 's morgens krijgt hij een klein beetje en 's avonds krijgt hij een grote portie andersom werkt niet bij hem. Ik voer 2x per dag omdat Saartje 's morgens altijd haar "grote" maaltijd krijgt
Door Lil
#1991987
werkt het voor hem als je twee maal daags een evengrote portie geeft of als je hem zelfs 3 maal daags te eten geeft? Bij sommige honden helpt dat om ze meer te laten eten. Bij anderen werkt het averrechts, dus zou ik het even uitproberen.  ;)
Door eelke
#1992032
En misschien van een merk verschillende smaken afwisselen?
Ik neem aan dat hij wel goed ontwormt wordt? (niet alle tabletjes zijn ook voor alle wormen)

Ik snap die honden nooit die niet willen eten  :)

Verder zou ik me niet te druk maken zo lang hij actief en vrolijk blijft. Regelmatig wegen om zijn gewicht in de gaten te houden. Wel vervelend dat hij zo snel reageerd op vette voeding, dat moet voor hem zelf ook niet fijn zijn natuurlijk...
Door pallas
#1992209
Ik zou eens kijken naar een andere kvv. Kijken of dat beter gaat.
Verder niet te vaak voeren. Je kan hem smorgens ook misschien wat lekkers geven ipv van een kleine maaltijd.
Vaak verteren honden hun eten ook beter als ze maar één keer per dag krijgen. Dan krijgt de maag en darmen ook even rust.
Voor een rustige vertering en de jusite bacterien kan je ook een paar dagen biologische pens voeren (bandit heeft het ook gemalen in een bakje) en dan kijken of het beter gaat.

Verder hoort het ook een beetje bij het type hond en hij is nog jong. Hij moet natuurlijk niet blijven afvallen, dus wel in de gaten houden.
Blijft hij afvallen zou ik toch naar de (holistische) d.a. gaan om het na te laten kijken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1992295
Maci heeft ook zo'n niet eet periode gehad, we noemden hem leifkozend mager skelet.  :-X Maar eh we werden er best niet goed van want het was echt te gek. Hij eet barf.
We zijn toen van 2 x per dag naar 1 x per dag gegaan en voila, meneer at weer!
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1992334
Kjell eet ook beter (en meer) als hij 1x per dag op onregelmatige tijden eet i.p.v. 2x.
Misschien kan je hem 's ochtends een reepje gedroogd vlees geven of zo en dan 's avonds zijn maaltijd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1992622
Ik heb helaas geen tips voor je, worstel zelf ook met het probleem.
Charlie slaat ook maaltijden over of eet zijn bak niet leeg, met als gevolg dat hij dan misselijk (soms spuugt) en daaroor dan weer niet eet.
Eenmaal eten per dag werkte bij hem niet, want dan werd de periode helemaal te lang.
Heb bij hem ook het idee dat het ook deels door loopse teven in de buurt komt, want hij kan het wel.
Ik barfte ook met hem, maar werd er gek van, was bang dat hij toch tekorten ging krijgen en dus maar terug naar kvv met aanvulingen.

Succes met Teun. :-*
Door M@rina
#1992647
Ik heb al verschillende kvv's geprobeerd. Rodi mot meneer helemaal niet, net als duck, smuldier gaat redelijk, carnibest redelijk en tinlo redelijk.  eigenlijk eet hij het beste van een mix van Tinlo en Carnibest, maar hij eet er gewoon niet veel van.

Gelijke maatlijden heb ik al geprobeerd evenals 's morgens een grote hoeveelheid en 's avonds een kleine maaltijd, beide  werkt niet.
toen hij nog 3x maal daages eten kreegn kwam hij helemaal niet aan zijn hoeveelheid, blijft als optie nog over 1x daags, maar Saar heeft echt behoefte aan 2x daags... mmhmm :-\ hoe gaan w dit nu weer doen ;)
Door pallas
#1992939
Tja. toen Didot nog pupper was moest hij ook vaak eten. Nox kreeg dan een heel klein snackje en verder was het jammer dan.
Ze wennen er heel snel aan hoor. meestal zijn het toch de baasjes die het er moeilijker mee hebben ;)
Door M@rina
#1993118
Het is niet echt een probleem hoor Saartje is met 10 seconden klaar en Teun taalt niet naar haar eten. Apart zetten is echt niet nodig. Andersom zou echt een groot probleem op leveren.

Vandaag heeft meneer weer goed gegeten, alles op, maar hij heeft ook veel gelopen en is bij mijn ouders geweest. Is hij thuis aleet dan is het bij anderen in huis nog een graadje erger want die wonen aan de straat en wij hoog en droog in een apartement.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door