Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stephanie777
#1991978
Voor de hondentraining heb ik voorraadje gedroogd paardenvlees. Het zijn platgeslagen lapjes paardenvlees, kurkdroog, die ik in kleine stukjes afbreek. Nou vroeg ik me af:
- ze zijn te klein om te kauwen; kan het geen kwaad als Boedha er een paar (nogal wat gedurende een uur!) gewoon 'achterover gooit"?
- ze hebben bijna geen geur meer, althans niet voor mensen. Zouden ze wel effect hebben?
Benieuwd naar ervaringen!
Door Nynke
#1992055
Nee hoor, dat kan geen kwaad  :) :)  het zijn zulke kleine stukjes  :) :)  en of ze effect hebben qua training? Dat moet Boedha je vertellen; luistert hij, reageert hij erop? Dan heeft het nut  :) :)
Door Stephanie777
#1992137
Ojee Nynke, realiseer me na jouw reactie in volle omgang de stupiditeit van mijn vraag haha!  :biggrin2: Gewoon uitproberen, hoe moeilijk kan het zijn....  ::) Ben beetje blonT.....
Door Stephanie777
#1992193
Zóó waar!
Als ik iets lekkers in mijn handen heb, gaat ze al uit zichzelf zitten, af, staan, aan de voet...... dan heb ik nog niet één commando gegeven! Alles voor het snoepje.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1992241
Gewoon proberen.
Ik heb er eentje hier die het niet kan met kleine gedroogde stukjes. Op een of andere manier blijft het bij Kaio altijd in zijn keel hangen, dus krijg je van al dat geschraap tussen de training door. Die moet iets zachts hebben.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1993337
Ik droog tegenwoordig de long niet meer kurkdroog, veel te hard (vind Baiko) en het blijft ook nogal eens in zijn keel hangen. Nu heb ik ze de laatste keer net aan de buitenkant gedroogd, dus binnen zacht en dat bewaar ik dan in een doos in de vriezer. Als ik er nodig heb pak ik er een handje uit en het is zo ontdooit. Deze vindt hij veel lekkerder en het slikt lekker weg, plus dat ik het wel in mijn jaszak kan houden tijdens de wandeling.

Voor echte moeilijke oefeningen of op het trainingsveld gebruik ik vers vlees in hele kleine stukjes gesneden, in een beker in mijn jaszak.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1993549
Ben blij om te lezen dat Tika niet de enige is die op training niet met droog spul overweg kan! :D
Dan is het bij haar ook schrapen en weer ophoesten, en vervolgens moet je natuurlijk dat om hoog gehoestte stukje weer terug zien vinden, stel je voor dat een andere hond hem op zou eten.
Tijdens de training gebruik is ook worst of kaas, het moet zacht zijn.
Thuis en op de wandelingen kan ze wel overweg met gedroogd spul.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door