Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1991812
Mijn vriend belt me net om te zeggen dat Yuka alleen maar groen schuim aan het braken is. Ze wil niet lopen en voelt zich duidelijk ziek.... :(

Hij is net terug van de DA (in Spanje) om haar europese paspoort te regelen en haar in te laten enten voor rabiës (omdat hij volgend weekend hierheen komt), maar omdat ze verder nooit entingen heeft gehad, dacht hij dat het wel goed zou zijn om haar ook de andere entingen te laten geven. Als hij dit met mij had overlegd had ik natuurlijk gezegd dat hij dit niet moest doen... :-\

Hij gaat nu de dierenkliniek bellen om te vragen wat hij kan doen en om te vragen waartegen ze precies is geënt, want daar ben ik wel benieuwd naar.

Zou dit toeval zijn? Of is dit een reactie op de entingen?

En zo ja, is hier wat aan te doen?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1991875
Jee ik heb ook geen idee  :-\ als er meerdere entingen tegelijk gegeven zijn zou ik me er wel iets bij voor kunnen stellen als het een reactie is maar ik hoop dat iemand anders er wat zinnigers over kan zeggen...
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1991953
Laura2004 schreef: Mijn vriend belt me net om te zeggen dat Yuka alleen maar groen schuim aan het braken is. Ze wil niet lopen en voelt zich duidelijk ziek.... :(

Hij is net terug van de DA (in Spanje) om haar europese paspoort te regelen en haar in te laten enten voor rabiës (omdat hij volgend weekend hierheen komt), maar omdat ze verder nooit entingen heeft gehad, dacht hij dat het wel goed zou zijn om haar ook de andere entingen te laten geven. Als hij dit met mij had overlegd had ik natuurlijk gezegd dat hij dit niet moest doen... :-\

Hij gaat nu de dierenkliniek bellen om te vragen wat hij kan doen en om te vragen waartegen ze precies is geënt, want daar ben ik wel benieuwd naar.

Zou dit toeval zijn? Of is dit een reactie op de entingen?

En zo ja, is hier wat aan te doen?

Hoop dat jet ondertussen wat beter gaat maar het zou zeer goed een reactie kunnen zijn. "Denk" je er wel aan dat een rabies-enting pas na 21 dagen "geldig" is.
Door Esther Q
#1991961
Het kan een reactie zijn, maar misschien is het toeval. Als hij net bij de DA is geweest dan is het wel snel voor een reactie. Misschien ook wat stress? Hopelijk gaat het snel beter :) De reacties die ik tot nu toe gezien heb traden op de dag na de enting, geloof ik, of het was nog later, iig niet direct na de enting.
Laatst gewijzigd door Esther Q op vr 15 apr 2011, 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1992167
@Koekiesranch: daar heb ik helemaal niet aan gedacht, hij zou ook in eerste instantie later komen en komt uiteindelijk toch volgende week, dan had hij het eigenlijk niet eens hoeven doen, ik snap ook niet dat ze dat in de kliniek niet zeggen.

En ik snap ook eerlijk gezegd niet dat DA zonder problemen even allerlei entingen inspuiten bij een hondje van 4 kg dat waarschijnlijk nog nooit in zijn leven een enting heeft gehad....

Maar het lijkt gewoon goed te gaan met Yuka, ze heeft gisteren gegeten en niet meer overgegeven. Ik hoop dus dat het zo blijft.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1993479
Laura2004 schreef: @Koekiesranch: daar heb ik helemaal niet aan gedacht, hij zou ook in eerste instantie later komen en komt uiteindelijk toch volgende week, dan had hij het eigenlijk niet eens hoeven doen, ik snap ook niet dat ze dat in de kliniek niet zeggen.

En ik snap ook eerlijk gezegd niet dat DA zonder problemen even allerlei entingen inspuiten bij een hondje van 4 kg dat waarschijnlijk nog nooit in zijn leven een enting heeft gehad....

Maar het lijkt gewoon goed te gaan met Yuka, ze heeft gisteren gegeten en niet meer overgegeven. Ik hoop dus dat het zo blijft.
Gelukkig dat het nu weer goed gaat. Als sommige dierenartsen maar een injectie vast mogen houden gaan ze van alles doen....
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2008603
Ik zie nu je topic pas, maar alles is dus weer ok? Je verhaal bevestigd mijn gevoel over een eerder voorval met onze Daisy. Na de rabies-enting en cocktail- enting, die ze kreeg terwijl ze al een paar dagen wat ziekjes was, begon ze flink te braken, tot ze buiten bewustzijn raakte. Na een uur paniek ( bij mij) kwam ze langzaam weer bij. Na een week herstel was ze weer fit. Ik durfde niet met zekerheid de link met de vaccinatie te leggen, omdat het 1,5 dag na de enting gebeurde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door