Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1991542
F*ck...Didot heeft zijn onderhuidse(!) hechtingen eruit zitten vissen >:( >:( >:(

Wond was al geheeld van de operatie en dus met een licht verband bij Paul weg voor controle.
Ro was thuis dus ik werken de volgende dag. Kom ik thuis, heeft die knakker zijn poot opengebeten en de hechting die de peesschede dicht hield eruit gevist :o :o :o

Direct weer steriel weer verbonden en gebeld.
Vanmorgen dus wéér naar Paul geweest en hij heeft het plaatselijk verdoofd, bekeken enz.
De hechting zit er nog wel, maar er lekt wat gewrichtsvloeistof :-X.
4 krammen om de wond dicht te houden en opnieuw verbonden en nu maar duimen dat meneer er vanaf blijft.


Heb nu een bestelling rust comp. en teunisbloemolie gedaan in de hoop dat hij het nog weer volhoud...we kunnen we overnieuw beginnen met rust en genezen zal het wel zeker 14 dagen duren voor hij weer iets mag :'( :'( :'(

Ik wordt knetter van het in de gaten houden van die smurf.....hij kan ook nooit eens normaal doen hè :-[
Ik zit nu dus ook verplicht met een hond op schoot en binnen aan een lijn omdat het anders alle kanten uitvliegt met die poot :-X
Laatst gewijzigd door pallas op di 25 okt 2011, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1991567
spreeuwtje schreef: Ja maar... Ja maar... Het ligt zo lekker bij vrouwtje op schoot!


Zeg ...ik sreek jou over een week of 3 nog wel even  >:( >:( >:(


:P

Tis ook heerlijk , maar voor het vrouwtje héél vermoeiend.
snacht is het trouwens ook niet geheel rustig, vannacht 3 keer gecontroleerd of hij er nog af bleef.....
Door pallas
#1991589
zurca schreef: Wat een ellende :-\ Kon je ze maar vertellen hoe en waarom...
Maar ik denk misschien wel te simpel; een kap om is geen oplossing?
Lukt niet, tis de voorpoot. Bovendien valt hij nu al behoorlijk af van de stress.
Met een héél grote kap zou het nog gaan, maar dan past ie niet in de bench en daar moet hij veel in om de poot rust te geven. Bench is een maatje kleiner zodat hij ook daadwerkelijk gaat liggen.
Als ik maar in de buurt ben en oplet gaat het goed, dan blijft hij er netjes af.
Door pallas
#1991590
Nynke F schreef: wat een ellende !!!!!  Stom beest  >:( , kent het "bestwil"principe niet   ??? Is zo'n zachte kap anders niks ? Zo'n Comfy cone ??
Comfy is te klein dan krijgt hij zijn poot er nog voor. ::)

Bovendien zou hij zo'n kap volgens mij ook zomaar kapot knagen als hij bij zijn poot wil :-\

Je moet er gewoon bij blijven en Ro zat even achter de pc in de hoek van de kamer....doet ie nooit weer :P
Door zurca
#1991593
Zo'n kap is natuurlijk ook meer een onding dan echt een "hulp"....maar toch jammer dat het jullie nou net niet kan helpen.
Sterkte ermee! Hoop dat het allemaal vlug mag genezen :-*
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1991603
pallas schreef:

Zeg ...ik sreek jou over een week of 3 nog wel even  >:( >:( >:(


:P

Tis ook heerlijk , maar voor het vrouwtje héél vermoeiend.
snacht is het trouwens ook niet geheel rustig, vannacht 3 keer gecontroleerd of hij er nog af bleef.....
ow gezellig.. ik zal gebakkies halen.. :P

maar even zonder dollen.. tis idd k*t.. heel simpel..
ik ga ook nog wel krankjorum worden van kiek ben ik bang.. hoewel ze t vooralsnog goed doet..
verder denk ik dan even zoals ik het met kiek van plan ben wanneer ze onrustig en gestressed gaat lopen doen..
misschien is dat voor didot ook wel iets.. nl die vetranquil?
of misschien valium in een andere vorm?
misschien als hij rustiger is, minder stress heeft.. laat hij die poot met rust en heb je misschien ook minder het probleem van gewichtsverlies..
ik weet.. het is troep.. maar het is maar voor een paar weken..
voor kiek vind ik het ook geen schoonheidsprijs, haar drogeren.. en natuurlijk denk ik aan die gifstoffen in haar lijf..
maar ik moet simpel handelen naar deze situatie.. en dan kies ik zelf voor een manier om er allemaal.. (niet alleen kiek) goed door te komen..

ik hoop dat je een oplossing vindt.. :bigarmhug:
Door pallas
#1991612
spreeuwtje schreef: ow gezellig.. ik zal gebakkies halen.. :P

maar even zonder dollen.. tis idd k*t.. heel simpel..
ik ga ook nog wel krankjorum worden van kiek ben ik bang.. hoewel ze t vooralsnog goed doet..
verder denk ik dan even zoals ik het met kiek van plan ben wanneer ze onrustig en gestressed gaat lopen doen..
misschien is dat voor didot ook wel iets.. nl die vetranquil?
of misschien valium in een andere vorm?
misschien als hij rustiger is, minder stress heeft.. laat hij die poot met rust en heb je misschien ook minder het probleem van gewichtsverlies..
ik weet.. het is troep.. maar het is maar voor een paar weken..
voor kiek vind ik het ook geen schoonheidsprijs, haar drogeren.. en natuurlijk denk ik aan die gifstoffen in haar lijf..
maar ik moet simpel handelen naar deze situatie.. en dan kies ik zelf voor een manier om er allemaal.. (niet alleen kiek) goed door te komen..

ik hoop dat je een oplossing vindt.. :bigarmhug:
Didot kan niet tegen vetranquil en valium, daar wordt ie heel erg angstig van. :-\
Ik ga voor de rust compositum en de NAF canine calm ga ik uitproberen.
Ik hoop dat Kiek er wel bij gebaat is. :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1991614
Stomme woef!
Als kap, comfy cone en moon collar geen optie zijn, muilkorf mss wel (zo'n rekje à la Hannibal Lector). Je kan immers niet 24/7 op hem letten en als je dat wel gaat proberen, ga je er zelf aan onderdoor.

Toen Sien aan haar kippenpoot was geopereerd, heeft ze zich ook een blauw oog staan meppen tegen de tralies van de bench aan, waar ze toen inzat voor ruim 6 weken ter revalidatie. Toen ik de kap had omgedaan, wilde ze hem koste wat het kost er af trekken, ook met haar kippenpoot. Dat haar hoofd er ook mee af zou gaan, dat vond ze niet erg, die kap moest er zou eraf. Toen ze uiteindelijk een salto maakte in de bench om de kap eraf te trekken, vond ik het mooi geweest en deed de kap af.
Daarna was het purr en eigenlijk best rustig.
Sien bleef wonderbaarlijk aardig van haar hechtingen af. Ze heeft er wel aan zitten wassen, maar ze er gelukkig niet uitgesopt.
Ik heb Sien ook gedrogeerd en vond dat helemaal niet erg. Ze had weinig pijn en was daarom ook veel rustiger. Veel pijn kan op een gegeven moment hele wanhopige gevoelens geven en daar wordt je erg onrustig van. Sien kreeg een volle dosis metacam voor een kat van 7,5 kilo (ze woog toen 5,3). Ik mengde dat in 1/4 blikje gourmet mousse en Sien dacht dat het feest was.
Door pallas
#1991621
Het verhaal van sien en haar kippepoot weet ik nog wel ja :biggrin2:

Metacam ben ik gestopt omdat hijzijn voet volledig gaat belasten al ik dat blijf geven. Pijn aan het gewricht heeft ie niet. Wel (nu weer) wat  wondpijn.

De tip van de muilkorf hou ik in gedachten.
Morgen eens kijken hoe het met de rust comp. erbij gaat.
Hij ligt nu alweer een poosje rustig naast me in de bench. De flappen aan de zijkant open gevouwen en de bench naar voren zodat ik hem goed kan zien. Hij si bekaf van alles wat er steeds gebeurd....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door