Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Linda_Bonbon
#1970534
Ik heb al een aantal topics gevonden over kvv in Duitsland, maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Mijn ouders gaan ergens in april op vakantie naar Duitsland. Ze gaan naar een hotel zonder vriezer of koelkast. Ze nemen smuldier mee uit Nederland voor de eerste 2 dagen, maar daarna zullen ze dus in Duitsland voer moeten kopen voor de overige 3 dagen. Ik had iets gevonden over dat er bij sommige Real supermarkten kvv te koop is, maar hoe heet dit dan of hoe ziet dit er uit? Mijn ouders moeten natuurlijk wel weten waar ze naar moeten zoeken :)

Ze gaan naar de Harz, ergens bij het plaatsje Wernigerode. Er zit daar een Real, dat heb ik al ontdekt, maar of die dan ook vers vlees verkoopt..?? Dat ze ook gewoon gehakt of kip kunnen kopen weet ik, maar liever een 'echte' kvv natuurlijk :) Ze gaan daarna nog door naar Tsjechie voor een week dus als ze in Duitsland iets kunnen vinden wat ze mee kunnen nemen naar Tsjechie (daar hebben ze wel een vriezertje) zou dat fijn zijn. Want in Tsjechie konden ze vorige keer niets vinden in de supermarkt.
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op vr 22 apr 2011, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Linda_Bonbon
#1970578
[quote="Linda_Bonbon"]
Dat ze ook gewoon gehakt of kip kunnen kopen weet ik, maar liever een 'echte' kvv natuurlijk :) Ze gaan daarna nog door naar Tsjechie voor een week dus als ze in Duitsland iets kunnen vinden wat ze mee kunnen nemen naar Tsjechie (daar hebben ze wel een vriezertje) zou dat fijn zijn. Want in Tsjechie konden ze vorige keer niets vinden in de supermarkt.
[/quote]

;)
Door ollybeausteffy
#1970611
Oeps sorry niet goed gelezen hahaha beschouw maar als niet geschreven.
Wij hebben de laatste keer met vakantie renske meegenomen. wel super smerig stink spul maar de hondjes aten het goed. dat hoef je niet in de koelkast te bewaren. misschien een idee??
Door Linda_Bonbon
#1970972
Ja daar zaten we ook al aan te denken ja, alleen dat is natuurlijk een stuk minder gezond dat echt vers.. Maar op zich kan dat voor die paar dagen ook niet echt kwaad lijkt me.
Door ollybeausteffy
#1970990
nee idd. bij ons hebben ze er geen last van gehad terwijl de 1 best gevoelig is qua voer.
als het nog voor een paar dagen is zou ik niet verder gaan zoeken.
Door marga16
#1973777
Ik heb vorig jaar het zelfde probleem gehad, wij hadden 3 honden mee maar gelukkig een camping koelkast die ook kon vriezen en op de campingplaats een kleine vriezer.
Ik heb toen contact gehad met Mulder van smuldier , er zijn klanten in duitsland die rechtstreeks bestellen bij de fabriek, ik kreeg toen een adres in duitsland (particulier) die dicht in de buurt van de camping zat en kon daar evt smuldier kopen ( wel duurder als in nederland)
Misschien is dit een idee??
Succes
Door Anne in Zweden
#1973926
In de Real-supermarkt in Leipzig staat gewoon op de diervoederafdeling (brokken en co, zeg maar) een diepvrieskist waar de kvv in ligt. In hoeverre het uitgebalanceerde kvv's zijn, durf ik niet te zeggen, maar voor een korte periode zal een hond er best op overleven. Of de Real in Wernigerode ook zo'n diepvrieskist heeft, weet ik niet.
De naam van het merk weet ik ook niet meer, maar als ze naar de afdeling dierenvoer gaan, komt het altijd goed! Overigens is het meeste wat daarin ligt niet kant en klaar gemixt maar alleen gemalen of gesnipperd, zodat je ouders het zelf misschien nog even moeten mixen. Er zijn wel gemalen vleesmixen waar calcium aan is toegevoegd ("+ Calcium" staat er dan op de verpakking).

Overigens heb ik recentelijk bij de dsz-keten Fressnapf ook een diepvries ontdekt met kvv erin, dus als er een Fressnapf in de buurt is van waar je ouders vakantie vieren, zouden ze daar ook even kunnen kijken. Dsz'en als Zoo und Co hebben ook wat gemalen spul liggen tegenwoordig (ja ja, vers voer verovert ook Duitsland! ;D).

Update: heb het net even opgezocht, in Wernigerode is een Fressnapf. Nichts wie hin, zoals de Duitser zegt! ;D
Gebruikersavatar
Door essie74
#1973932
het blijft moeilijk in duitsland om kvv soorten te verkrijgen maar inderdaad wordt het steeds meer opgenomen in assortiment van dsz zaken....

is het niet mogelijk dat je ouders een koelbox meenemen? en deze voor de eerste dag volstouwen met vlees. misschien wel twee dagen??
Dan heb je nog wat ruimte in de vrieskast van de vakantie bestemming over voor de resterende dagen....?
Door Linda_Bonbon
#1991165
Mijn ouders vertrekken zondag, dus mijn moeder vroeg of ik het nog even precies wilde opzoeken hoe het zit met kvv in duitsland :)
Het is me nu duidelijk dat ze op zoek moeten naar een Real of die Fressnapf. Maar nu het volgende probleem.... Hoe heet die kvv dan daar? Want ze weten anders niet waar ze naar moeten zoeken natuurlijk :)
Door Lil
#1991291
Ik woon vlak bij de grens en zowel de real als de fressnapf verkopen daar geen kvv. Het zijn wel kleine winkels ;) dus ik zou dan eerst even bellen of ze het verkopen. Wel verkopen ze overal pedigree pur en of rinti. Ok gekookt blikvoer, maar dan wel zonder graan en van echt vlees. Er wordt in duitsland veel gebarft, maar dat is anders dan hier en kvv kent men niet echt helaas.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1991311
[quote="Linda_Bonbon"]
Mijn ouders vertrekken zondag, dus mijn moeder vroeg of ik het nog even precies wilde opzoeken hoe het zit met kvv in duitsland :)
Het is me nu duidelijk dat ze op zoek moeten naar een Real of die Fressnapf. Maar nu het volgende probleem.... Hoe heet die kvv dan daar? Want ze weten anders niet waar ze naar moeten zoeken natuurlijk :)
[/quote]

Fleischfutter of frostfutter, maar ik heb het hier in de Duitse winkels nog niet kunnen vinden.
Door Anne in Zweden
#1991351
[quote="Linda_Bonbon"]
Mijn ouders vertrekken zondag, dus mijn moeder vroeg of ik het nog even precies wilde opzoeken hoe het zit met kvv in duitsland :)
Het is me nu duidelijk dat ze op zoek moeten naar een Real of die Fressnapf. Maar nu het volgende probleem.... Hoe heet die kvv dan daar? Want ze weten anders niet waar ze naar moeten zoeken natuurlijk :)
[/quote]

Dat zoeken valt wel mee. Gewoon koers zetten naar de diepvrieskist (en daar staat er hoogstens eentje van!) en daaruit pakken wat je nodig hebt. Het is niet zo dat je kunt kiezen tussen vier verschillende merken of zo; wat erin ligt, ligt erin. Het enige wat telt is dat het rauw is en gemalen (of althans in kleine stukjes). Maar gewoon de diepvries lokaliseren dus en dan erin duiken! Ze kunnen eventueel het personeel vragen naar de "Tiefkühltruhe" met het "Frischfleisch für Hunde", en dan bij voorkeur "gewolftes Fleisch".

Verder is kvv (en barf) hier toch hoofdzakelijk een kwestie van via internet bestellen, dus veel keus is er in gewone winkels niet. Maar voor een paar dagen is dat niet zo'n ramp voor een hondje. Eventueel zouden ze bij Fressnapf gedroogd vlees kunnen halen voor hun hond. Zit geen calcium in, maar nogmaals, die paar dagen...

Als de Fressnapf/Real in hun vakantiedorp te klein is en geen kvv in het assortiment heeft, komen ze onderweg misschien wel langs een conglomeraat van grote winkelketens (Einkaufzentrum) waar een Fressnapf is die wel kvv heeft.

En als het écht niet anders kan, dan toch maar gewoon wat rundergehakt en een kipfiletje... ;)

Hé wacht. Als ze van Wernigerode naar Praag rijden, komen ze langs Dresden, en daar zit een uitstekende barfshop! Adres is Futterfleisch Dresden, Schäferstrasse 56. Is niet ver van de snelweg ook. Daar kunnen ze de kvv gewoon uit de diepvries halen. Is ook merkloos, maar als ze tegen de dames die daar werken (het zijn er twee) zeggen wat ze willen (welke diersoort, met of zonder orgaan), dan vissen die het wel uit de diepvries.

Prettige vakantie gewenst voor je ouders in ieder geval!
Door Linda_Bonbon
#1991564
Helemaal super, jullie uitgebreide uitleg!!

Ik ga dit topic even doorsturen naar mijn ouders :)
Heel hartelijk bedankt, het moet nu helemaal goed gaan komen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door