Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1991131
Boomer was vandaag voor de APK bij de da.
Helemaal goed bevonden maar wel lichte tandsteen vorming.
Afbeelding
Hoe zouden jullie dit aanpakken?!
Dierenarts raadde aan te poetsen.
Doe jullie dat?! En zo ja waarmee?!
Herinner me van de lezing van Erwin dat je met een gaasje met een vloeistof goed kon poetsen. Ben de naam van de vloeistof alleen vergeten  :-\
Door Erna
#1991274
Soms kun je die randjes ook gewoon wegschrapen met je nagel.

poetsen doen we hier niet, sommige hebben kleine randjes tandsteen en anderen helemaal niet. Ik probeer het meestal zelf wat weg te schrapen maar eerlijk gezegd is het amper noemenswaardig wat er zit.
Door miik
#1991319
Op de lezing werd Hexarinse genoemd.
Het komt ook door de hoeveelheid speeksel. Joy en Mickey hebben weinig last.
Maar Abby die altijd een bek vol speeksel heeft tijdens het rennen wel.
Ik heb gewoon zo'n pak niet-steriele gazen gehaald bij de apotheek. En dan een gaasje met wat vloeistof en dan even over die hoektanden. Ik denk 2x per 3 weken (mkeer zou beter zijn, maar ik vergeet het vaak).
Door Lizzy
#1991370
Ik haal dit soort dingen weg met een tandenkrabbertje, de haviksnavel:

DEZE

Ik poets trouwens gewoon met een tandenborstel met zilverwater. Dat doodt ook bacterieen en vind ik minder problematisch met inslikken.
Door Alba
#1991449
Hier ook een krabbertje, ik doe bij Alba elke 3 maanden ofzo overal alle randjes weghalen. Meestal heeft ze een heel klein randje aan 'r bovenhoektanden, net als Boomer en wat aan de achterste kiezen. Poetsen met zilverwater heb ik nog niet eerder gedaan, zal ik ook eens gaan doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door