Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Deesje
#1990881
iemand hem al geprobeerd? vind het een beetje jammer dat er rijst in zit.. weet iemand hoe de worsten gemaakt worden, is het nog rauw of toch bewerkt om het 'samenhangend' te maken??
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#1992200
Na de introductie van DARF, kregen wij al snel de vraag of wij niet een vorm van beloning voor de hond konden maken.

Aangezien wij een eigen biologische slagerij hebben, was dat een uitdaging. De expertise van Ton, die in 2006 Nederlands Kampioen Worstmakerij is geweest, werd ingeschakeld om een vorm van trainings, cq beloningsworst in elkaar te zetten.



De eerste charges werden op de eigen honden , en bij Hondensport vereniging Speed-eemland in Bunschoten uitgeprobeert. Het resultaat is verwerkt in de beloningsworst zoals deze er nu is.






In de beloningsworst zitten als ingredienten verwerkt:

    * kip
    * rund ( ook gelatine getrokken uit runder botten)
    * runderlever
    * rundernier
    * lam (ook gelatine getrokken uit botten)

De worsten zijn gegaard, om aan mooie kleine stukjes te kunnen snijden, en bevatten door het garingsproces nauwelijks nog voedingswaarde..
De worst is dus absoluut niet bedoeld als vervanging van welke DARF dan ook. De worst is gemaakt zonder zout, kruiden of conserveringsmiddelen. Ook geur en kleurstoffen worden niet gebruikt. Hierdoor heeft de worst een bleke kleur, maar voor onze eigen honden vinden wij het weglaten van chemische of synthetische middelen van essentieel belang. Vanuit de biologische fylosofie mag er ook geen gebruik gemaakt worden van dit soort hulpstoffen.
Door Elizaw
#1995370
Ik heb ze  :D de honden vinden het wel lekker, maar het is zoals al beschreven wat bleek van kleur en ik vind het net rubber ;D
Maar als beloning lijkt het me al zoveel beter dan wat je zo vaak ziet..graag..graan graan.
Dit is tenminste nog van vlees gemaakt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door