Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1989890
Balou wordt tegenover Fjurdy steeds vervelender. Het is niet zo dat er gevochten wordt, maar Fjurdy mag in principe niets meer van hem.
Bijvoorbeeld als Fjurdy door de kamer loopt, dan loopt hij er achter aan of hij gaat hem in de weg staan. Of als Fjurdy in de tuin staat te snuffelen loopt hij er naar toe en nipt hem aan een oor. Zelfs als Fjurdy ergens in de kamer ligt te slapen rent hij er naar toe en duwt dan een keer tegen hem aan. Fjurdy snapt er dan helemaal niets van.
Fjurdy is geen ruziezoeker dus hij draait zich om en loopt dan gewoon de andere kant op, maar dan nog blijft Balou op z’n hielen.
Balou blijft hem in de gaten houden, waar dat hij ook naar toe gaat, je ziet dan continu die ogen gaan. Als hij te dicht bij mij in de buurt komt dan gromt hij ook naar hem. Spelen met dingen is er al helemaal niet bij voor Fjurdy. Dit wordt hem standaard afgepakt, vroeger alleen door Balou maar nu ook door Chendo.

Het nadeel is dat Chendo hem ook alles afpakt want hij voelt zich door Balou gesterkt. Als Chendo met Fjurdy speelt bemoeit Balou er zich mee en gromt of nipt Fjurdy, waardoor Chendo alleen maar fanatieker wordt. Als Fjurdy hem dan zat wordt damt Chendo wel in want hij heeft toch wel respect voor hem.

Balou slaat echter nu wel behoorlijk door in mijn ogen want het is nu continu zo. Voordat wij Chendo hadden deed hij dit ook wel, maar dan af en toe.
Ik weet niet of hij nou jaloers is of dat dit een poging is om roedelleider te zijn.
Ik kan niet peilen wie bij mij de roedelleider is.
Het vervelende is dat Fjurdy er toch wel onzeker van wordt.

Heeft iemand van jullie een idee wat ik hier mee kan, eventueel een bachbloesem die hier bij kan horen.
#1989895
ik zou het nog even aankijken, ik merk hier ook dat er tijden zijn dat ze elkaar nou niet echt leuk vinden en dan vooral zimba en gentle, ik laat het begaan zolang er niet geknokt wordt ed vindt ik het wel prima..
heb het idee dat eens in de zoveel tijd weer een duidelijk moet worden wie waar staat.....
overigens mag gentle ook helemaal niks van zimba, bij vince is dat allemaal niet...
#1989926
Het is niet iets wat afzwakt. Het is eigenlijk al vele maanden zo. Balou weet dat ik dit afkeur maar blijft toch doorgaan. Als hij het weer doet komt hij daarna naar mij kwispelen, alsof hij goedkeuring zoekt. Ik negeer hem dan omdat ik dit gedrag niet wil aanmoedigen
#1989946
vanaalst schreef: mmmm, dan zou ik hem voor zijn, dus als jij ziet dat ie gaat klieren hem al bij je roepen ed....
het hinderlijk achtervolgen en hem wakker botsen zou ik alvast gaan verbieden....
balou is verders in orde? geen pijn oid?
Dat doe ik ook, maar hij stopt dan even en als Fjurdy dan beweegt begint hij weer. Balou is verder helemaal in orde, op wat hooikoorst na op dit moment.
Maar hij deed het maanden geleden al en toen was de hooikoorts nog niet in beeld.
Bij jou is Zimba duidelijk de roedelleider, maar dat is bij mij niet duidelijk.
Balou is eigenlijk een hele lieve verdraagzame hond dus ik snap dit niet helemaal. Zou het kunnen dat Fjurdy op dit moment zwakker is vanwege zijn artrose en dat hij daar misbruik van maakt?
vanaalst schreef: dat kwispelend naar je toe komen he, misschien moet jij je meer laten gelden, zo van ik wil dit niet en nu is het klaar met het gemier..
Ik negeer hem als hij dat doet, want negatieve aandacht is ook aandacht natuurlijk. Daardoor laat ik mijn afkeuring merken en dat vindt hij heel erg.
#1989952
dat zou kunnen...
toch zal ik hem heel duidelijk maken dat dit gedrag niet gewenst is.......misschien is ie wel erg onzeker(komt kwispelend naar je toe) maar dan heeft ie wel duidelijkheid nodig, van jouw, jij bent de baas in huis en niet balou....jij beslist wat wel en niet mag onder de honden en apart....dus jij wil niet dat balou kliert dus probeer hem voor te zijn
als er hier eentje wat mankeerd doen ze erg voorzichtig en klieren niet.....toen zimba niet lekker was werd hij met veel respect behandeld door geer en goor.....
#1990235
Nou, Chendo wil elke keer weer met hem spelen. Hij doet dan wel mee maar is het snel weer beu.

Balou is ook wel een wat onzekere hond. Is ook snel bang van bepaalde mensen. Maar dat geeft mij nog geen verklaring waarom hij zo tegen Fjurdy doet. Op het moment dat ik aandacht aan hem geef in zulke situaties voelt hij zich versterkt door mij en gaat meteen terug naar Fjurdy (als ik hem niet tegen hou).
#1990251
vanaalst schreef: dan ben je denkelijk niet duidelijk genoeg naar hem als ie zich door jouw versterkt voelt, hier ook een onzekere hond die snel gromt ed maar hoef maar naar hem te kijken en hij weet hoe laat het is......
Ik denk van wel, want ik hoef maar 1x hé te zeggen en hij druipt af. Dat teruggaan doet hij dus als hij aan komt kwispelen en ik geef hem dan aandacht.

Beech heb ik al een keer geprobeert maar dat werkte niet.
Door sella
#1990260
Ik zou dan naar een goede bloesemtherapeut gaan.
Die heeft meer tot haar beschikking, idealiter een bloesemtherapeut die ook gedragstherapeut is. Dan heb je van allebei het beste in huis.

Niet zelf zoeken, omdat het speelt met 2 honden die 1 plagen. Dus alledrie hebben ze iets nodig en niet hetzelfde meestal.
Geef fjurdy een knuf van me
#1990266
tt-tjes schreef: Ik denk van wel, want ik hoef maar 1x hé te zeggen en hij druipt af. Dat teruggaan doet hij dus als hij aan komt kwispelen en ik geef hem dan aandacht.

Beech heb ik al een keer geprobeert maar dat werkte niet.
oh oke......denk toch dat het te maken heeft met de rolverdeling, onderling met de honden....
maar bach kan daar misschien wel wat bij helpen.....om iig rust in de tent te brengen
#1990464
sella schreef: Ik zou dan naar een goede bloesemtherapeut gaan.
Die heeft meer tot haar beschikking, idealiter een bloesemtherapeut die ook gedragstherapeut is. Dan heb je van allebei het beste in huis.

Niet zelf zoeken, omdat het speelt met 2 honden die 1 plagen. Dus alledrie hebben ze iets nodig en niet hetzelfde meestal.
Geef fjurdy een knuf van me
Daar moet ik idd maar eens naar op zoek. Hier op BP zijn toch ook dames die zich met BB bezig houden.

Knuf is doorgegeven.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 12 apr 2011, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#1990519
Ik houd me er ook mee bezig, ben aardig op weg met de opleiding.
Maar omdat het tussen het 3 tal speelt, denk ik dat je iemand nodig hebt die ook de honden kan zien indien nodig en daar heb je de comi gt en bloesemtherapeut voor nodig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door