Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1987952
Kan je je hond die geven? ik heb deze kruiden mengeling gezien:

Moerasspiraea, Berk, Brandnetel, Akkerpaardestaart, Wilgenbast en Jeneverbes

Nox en Didot krijgen nu allebei dagelijks gluco/chondro.
Misschien is dit een mooie aanvuliing?
Hoe geef je het? Door het voer of thee van zetten?

Boswella en catsclaw heb ik ook naar gekeken, maar dat ik volgens mij meer pijnstillend toch?
Door Eef+Stippels
#1988501
Boswellia is ook voor soepele gewrichten en duivelsklauw ook.
cats claw werkt weerstandverhogend.

Ik weet zo uit mijn hoofd niet van alle kruiden of ze geschikt zijn, maar wilgenbast (bijv salisprin) kan prima, en ook duivelsklauw kan goed (zijn er ook in capsules). Als je losse kruiden gebruikt zou ik er zelf thee van zetten.
Door Lizzy
#1988527
pallas schreef: Kan je je hond die geven? ik heb deze kruiden mengeling gezien:

Moerasspiraea, Berk, Brandnetel, Akkerpaardestaart, Wilgenbast en Jeneverbes

Nox en Didot krijgen nu allebei dagelijks gluco/chondro.
Misschien is dit een mooie aanvuliing?
Hoe geef je het? Door het voer of thee van zetten?

Boswella en catsclaw heb ik ook naar gekeken, maar dat ik volgens mij meer pijnstillend toch?

Met welke reden wil je hen deze kruiden geven? Is het een preventief iets? (ben nooit zo dol op preventief kruiden geven).

Dit geef je toch wel het gemakkelijkst in capsules, door de voeding.
Door pallas
#1988678
Lizzy schreef: Met welke reden wil je hen deze kruiden geven? Is het een preventief iets? (ben nooit zo dol op preventief kruiden geven).

Dit geef je toch wel het gemakkelijkst in capsules, door de voeding.
Nox heeft LSI. Gebruikt troxocil voor haar klachten, maar gaat best goed icm hydrotherapie.
Didot is aan beide voorpoten aan de sesam beentjes geopereerd, dus voor hem is het meer uit voorzorg. Na opereren is er nl meer kans op artrose.
De kruiden die ik gezien heb zijn los. Nu eten ze hier heel graag hun groentemix, zou ik het daar doorheen kunnen mengen?


Ik dacht dat cats claw en duivelsklauw hetzelfde was, heb ik dat verkeerd?
Door Lizzy
#1988727
pallas schreef: Nox heeft LSI. Gebruikt troxocil voor haar klachten, maar gaat best goed icm hydrotherapie.
Didot is aan beide voorpoten aan de sesam beentjes geopereerd, dus voor hem is het meer uit voorzorg. Na opereren is er nl meer kans op artrose.
De kruiden die ik gezien heb zijn los. Nu eten ze hier heel graag hun groentemix, zou ik het daar doorheen kunnen mengen?


Ik dacht dat cats claw en duivelsklauw hetzelfde was, heb ik dat verkeerd?

Mijn ervaring met LSI is dat er geen kruid tegen gewassen is, eerlijk gezegd. Ik vind geen van de genoemde kruiden eigenlijk iets hebben dat ik vind passen bij LSI. Maar goed, misschien heb jij andere kruidenboeken gelezen waaruit je op hebt gemaakt dat het wel heilzaam werkt bij LSI, dat kan natuurlijk. Van de genoemde kruiden zoals Moerasspiraea, Berk, Brandnetel, Akkerpaardestaart, Wilgenbast zou ik dan thee trekken of in capsules geven.

Cat's claw en duivelsklauw zijn 2 verschillende dingen. Latijnse naam voor cat's claw is: Uncaria tomentosa en voor duivelsklauw is: Harpagophytum procumbens. Ook de werking is totaal anders.

Ter voorkoming van artrose zou ik visolie en glucosamine/chondroitine en msm geven.
Door pallas
#1988755
Lizzy schreef: Mijn ervaring met LSI is dat er geen kruid tegen gewassen is, eerlijk gezegd. Ik vind geen van de genoemde kruiden eigenlijk iets hebben dat ik vind passen bij LSI. Maar goed, misschien heb jij andere kruidenboeken gelezen waaruit je op hebt gemaakt dat het wel heilzaam werkt bij LSI, dat kan natuurlijk. Van de genoemde kruiden zoals Moerasspiraea, Berk, Brandnetel, Akkerpaardestaart, Wilgenbast zou ik dan thee trekken of in capsules geven.

Cat's claw en duivelsklauw zijn 2 verschillende dingen. Latijnse naam voor cat's claw is: Uncaria tomentosa en voor duivelsklauw is: Harpagophytum procumbens. Ook de werking is totaal anders.

Ter voorkoming van artrose zou ik visolie en glucosamine/chondroitine en msm geven.

Oke...altijd gedacht dat het dezefde waren.
Ik heb me nog niet ingelezen in het complete kruiden gebeuren, vandaar dat ik het hier plaatste, weet dat er veel kennis is op BP.
Verder zijn er natuurlijk veel comerciele kruidenmixen voor honden, dus dacht..mischien is het wat.

Voor de duidelijkheid : gluco en chondo krijgen ze al en ook extra vis of vislolie.

Ik verwacht ook geen wonderen van kruiden en toevoegingen, maar als je verdere schade wat kan beperken of uitstellen zou dat natuurlijk wel mooi zijn.

CortaRx gaf bij Nox weinig tot geen verbetering, maar misschien zie je dat verschil pas als ze in een verder stadium komen met de LSI.
Voorlopig doet ze het erg goed op wat ze nu krijgt en met de hydro houden we haar sterk in de rug en achterhand.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1988880
pallas schreef: Kan je je hond die geven? ik heb deze kruiden mengeling gezien:

Moerasspiraea, Berk, Brandnetel, Akkerpaardestaart, Wilgenbast en Jeneverbes

Nox en Didot krijgen nu allebei dagelijks gluco/chondro.
Misschien is dit een mooie aanvuliing?
Hoe geef je het? Door het voer of thee van zetten?

Boswella en catsclaw heb ik ook naar gekeken, maar dat ik volgens mij meer pijnstillend toch?

Ik geef dit soort dingen in de vorm van een infusie. Ik zet dan 2 á 3 eetlepels in koud water, laat dit aan de kook komen, dan een poosje door laten pruttelen en nog een paar uur overstaan zonder vuur. Zeven en uiteraard afkoelen en dan is het circa 3 dagen houdbaar in de koelkast. Dit is dan voor circa 2 á 3 dagen en dan geef ik 3x daags een eetlepel ervan.

Deze kruiden zijn vaak erg grof gesneden en daardoor ongeschikt om te capsuleren, of je moet ze eerst weer fijnmalen.

Boswelia is pijnstillend en ontstekingsremmend, Cats Claw ken ik alleen als ontstekingsremmer. Boswelia geef ik in poedervorm, 1 gram per dag en ik capsuleer dat wel, omdat dat nu eenmaal makkelijker in een stuk worst propt. :biggrin2:
Door keetje
#1988899
Ik zit mee te lezen. ;) en breek even in in het topic, als dat mag.....?

Keetje krijgt al duivelsklauw en groenlipmossel ivm haar (vrij ernstige) artrose.
Toch merk ik de laatste weken dat ze steeds moeilijker begint te lopen, vooral in de startfase.
Is het misschien wijs om er ook nog Boswelia bij te geven?
En zoja, waar haal ik dat het best?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1989017
keetje schreef: Ik zit mee te lezen. ;) en breek even in in het topic, als dat mag.....?

Keetje krijgt al duivelsklauw en groenlipmossel ivm haar (vrij ernstige) artrose.
Toch merk ik de laatste weken dat ze steeds moeilijker begint te lopen, vooral in de startfase.
Is het misschien wijs om er ook nog Boswelia bij te geven?
En zoja, waar haal ik dat het best?
Het is het proberen waard :) MIjn oudje krijgt het ook, niet dat alleen, maar ik merk wel als er een pil vergeten is. Ik koop het van "De Cruydhof".
Door Lizzy
#1989081
Dit is trouwens wel een aardig stuk over duivelsklauw: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... chten.html

En dit over cat's claw: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alt ... ijden.html

Cat's claw kan dus wel gebruikt worden bij gewrichtsontsteking. Maar bij artrose is het volgens mij minder effectief, hoewel misschien (zeker als het pijnlijk is/wordt) toch geen kwaad kan om het te proberen.
Door keetje
#1989336
Angelique schreef: Het is het proberen waard :) MIjn oudje krijgt het ook, niet dat alleen, maar ik merk wel als er een pil vergeten is. Ik koop het van "De Cruydhof".
Tjee, ik zit op die site te kijken maar welke moet ik dan in vredesnaam hebben? ik zie door de bomen het bos niet meer. :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1989441
keetje schreef: Tjee, ik zit op die site te kijken maar welke moet ik dan in vredesnaam hebben? ik zie door de bomen het bos niet meer. :-\
De site van "de Cruydhof"? Als het goed is bieden die er maar 2 aan, poedervorm of pillen, maar omdat de pillen veel duurder in gebruik zijn, gebruik ik de poeder.
Door keetje
#1989452
OK, bedankt, dan ga ik voor de poeder! :)

Heb gekeken, bedoel je deze?

Boswellia poeder (Indiase wierook) 60 g 6,60
Laatst gewijzigd door keetje op ma 11 apr 2011, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1989460
keetje schreef: OK, bedankt, dan ga ik voor de poeder! :)

Heb gekeken, bedoel je deze?

Boswellia poeder (Indiase wierook) 60 g 6,60
Ja, dat zal 'm wezen. (de prijs komt in ieder geval bekend voor :biggrin2:)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door