Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#1985470
drie van mijn 7 honden houden absoluut niet van vis. Ik blijf het ze voorzetten, maar het lukt niet echt. Nu heb ik ook zalmolie en daar geef ik ze dan maar iedere dag een beetje van, maar ik heb begrepen dat de ene olie niet te vergelijken is met de andere. Welk merk kan ik mijn honden nu het beste geven. En kan het kwaad dat één van mijn honden uiteindelijk alle zalmkoppen ( die de anderen dus laten liggen) eet, dus ipv 1 zalmkop per week krijgt ze er wel 4 of 5(ze weegt ca 40 kg). Ze ziet er goed uit en heeft er zo te zien  geen last van,  Lida
Door hannabelgje
#1985479
Visolie kun je testen in de vriezer. als het bevriest zit er veel water in en is de kwaliteit niet goed.
Door Nynke
#1986392
ik zou, als ik jou was, toch niet vaker dan 1, maximaal 2 zalmkoppen per week voeren  :-\ :-\
Door Elizaw
#1987195
Ik ben ook wel benieuwd welke merken nu goed zijn van de zalmolie. De prijzen lopen ook enorm uiteen.
Bevriest het uiteindelijk niet allemaal?
Door Lida. S
#1987299
Ik heb ergens gelezen dat je beter zalmolie dan echte zalm kon geven omdat met zalm niet die hoeveelheid omega 3 (en 6) kon worden gegeven die de hond nodig zou hebben. Zalmolie zou veel geconcentreerder zijn en daarom beter en dat zouden de honden iedere dag moeten hebben. Zo ongeveer heb ik het tenminste geïnterpreteerd. Als dit waar is, waarom mag ik ze dan zo weinig zalm geven? zitten er andere stoffen in vis die niet goed voor de honden zijn? De zalmkoppen die ik heb wegen ongeveer 250 - 300 gram. Ze krijgen daarnaast ook nog ca 700 gram ander voer. Eén van de honden is gek op zalm en krijgt denk ik zo'n 3 a 4 koppen per week. Ze glanst wel als een opgepoetste spiegel. Lida
Door Kemi
#1988935
Hoi Lida,
7! Honden??! Wow! 8)
Ik heb laatst met de zalmolie in mijn handen gestaan in de dierenwinkel. Maar in de één zaten ook veel andere soorten olie, en de ander was érrug duur, maar waarschijnlijk wel de betere?
Ik geef nu 1 a 2 capsules Borage-olie per week. Iemand enig idee of dat gelijkwaardig is aan zalmolie? (gekocht toen Kemi last had van jeuk en plekken onder oksels). Ze doet het er mooi op, maar of het net zoveel nut heeft...???!!!
Ze heeft nu 1x een halve zalmkop op en dat ging met smaak naar binnen, maar ik heb al eerder gemerkt dat bij koppen/staart/graat ze last heeft met poepen. Ze piept dan en probeert het er uit te likken  :D. Blijkbaar verteren de graatjes nog niet helemaal. Dat is de reden dat ik liever geen vis meer geef.
Gebruikersavatar
Door pike
#1989090
hannabelgje schreef: Visolie kun je testen in de vriezer. als het bevriest zit er veel water in en is de kwaliteit niet goed.
Waarom is de kwaliteit goed als er veel water in zit, dat begrijp ik niet. Ik zou juist andersom denken; ik koop olie en geen water. Je betaalt toch niet water als je olie koopt.  ??? :-\
Door Barf
#1989142
pike schreef: Waarom is de kwaliteit goed als er veel water in zit, dat begrijp ik niet. Ik zou juist andersom denken; ik koop olie en geen water. Je betaalt toch niet water als je olie koopt.   ??? :-\
Goed lezen, ze schrijft veel water, slechte kwaliteit 8)
Door Lida. S
#1989612
Hoi Kemi,
Mijn honden hadden in het begin ook allerlei problemen, van diarree tot verstopping. Maar ik kan niet met alles en iedereen rekening houden dus ik ben gewoon door gegaan (wel voorzichtig). Ook dingen die ze niet lus(t) ten of durfden (durven) te eten krijgen ze nog steeds voorgeschoteld. Als ze het niet eten is dat jammer voor ze. dan hebben ze blijkbaar niet genoeg honger. Als ze aan de dunne gaan, dan krijgen ze de volgende dag wat meer bot (als het ontdooid is) en als het poepen te moeilijk gaat dan maar wat extra pens. Ik moet zeggen dat ze zich behoorlijk snel aanpassen. Het gaat steeds beter, ze vinden steeds meer lekker en de poep is steeds mooier. Zij moeten zich aanpassen aan mij, en aan wat gezond voor ze is. Het is wennen voor ze,na weet ik hoeveel jaar brok, maar ik ben ervan overtuigd dat ze het nu veel beter hebben.  Dus als jou hond wat problemen heeft met zijn ontlasting, na het eten van vis (kop/staart/graat) zou ik hem/haar wat wat minder van dat spul geven, maar toch wel wat. Je moet de hond toch ook de kans geven om om te schakelen. Lida
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door