Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1988683
Het is niet echt een medische vraag maar helemaal niet voedselgerelateerd...beetje moeilijk waar ik het dan juist het beste plaats maar ik gok hier.  Anders verplaatsen maar  :biggrin2:
Ons Nena heeft op haar ellebogen echte droge hardere plekken.  Ze moet nog twee jaar worden maar heeft hier toch al last van.  Ze heeft hier manden en dekens genoeg om op te liggen maar ligt zo graag op de gewone vloer, in de tuin op de ruwe tegels en ik verdenk dit van de "ligwondes". Nu pupper er bij is wordt er ook heel vaak gespeeld  :biggrin2: en zij ligt hierbij ook vaak op die tegels te wriemelen met de pupper.
Nu had ik graag geweten of er iets is wat ik er aan kan smeren om dit toch wat te verbeteren.
Nena is nu wel een "echte huidpatiënt" zoals de DA het noemde en krijgt al omega 3 rijke vleesjes, regelmatig haar vette vis,...
Hoe pak ik dit het beste aan?
Door Lizzy
#1989069
Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld. Is het inmiddels geen eelt, wat erop zit? Volgens mij kun je er goed tarwekiemolie (voor de vitamine E) opsmeren waar je bijv. calendula (goudsbloem) en tea tree aan toe voegt. Daarmee zou ik het dan een keer of 2 keer per dag zachtjes inwrijven.
Door Veerle-scrappyToo
#1989259
Lizzy schreef: Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld. Is het inmiddels geen eelt, wat erop zit? Volgens mij kun je er goed tarwekiemolie (voor de vitamine E) opsmeren waar je bijv. calendula (goudsbloem) en tea tree aan toe voegt. Daarmee zou ik het dan een keer of 2 keer per dag zachtjes inwrijven.
Dus die drie dingen kopen en zelf wat mengen? 
henneke schreef: of honingzalf dat maakt de plekken lekker zacht zodat de eelt nioet gaat scheuren  ;)
Honingzalf werkt bij haar ook altijd héél goed maar daar heeft ze ondertussen wel een "degout" van gekregen omdat dit altij dhet eerste is wat ik tussen haar tenen smeer  ::)  Dus eerst maar even proberen met een ander geurtje zodat ze het misschien als iets positiever ervaart want dit gaat niet pieken...aangezien het geen open wondjes zijn.

Bedankt voor de hulp!!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door