Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1988928
Ik heb verleden week een lading van kukeleku binnen gehad, daar zat duif bij en fazant, de fazanten zaten nog helemaal, vol dus orgaan darmen alles erop en eraan.
Ik vond het heel smering werk en het stonk ook echt naar poep, ik moest die darm aan het eind doorknippen nou ik ben 10 keer liever met pens bezig.
Vanavond stond er duif op het programma nou Deja at het netjes op maar Beau die eigenlijk alles eet op witvis na liet het staan, is het dan zo anders als de rest hij eet eigenlijk alles dus snap het niet helemaal.
Ik hoop dat hij die fazanten wel eet want daar heb ik behoorlijk werk aan gehad.
#1988933
Basco vond in het begin houtduif heel lekker maar om de een of andere reden vind hij het niet lekker meer.
Met heel veel aanmoedigen ( bij ieder hapje moet ik zeggen dat hij een flinke jongen is  ::) ) eet hij het op.
Wanneer de houtduif op is bestel ik het ook niet meer.

Fazant vinden ze wel weer heerlijk en eten ze met veel plezier op.
#1988959
Mijn hond is gek op wildgevogelte, tenzij er orgaan, en met name darmen, is meegevroren geweest. Heb net 10 kilo fazant schoongemaakt en tegen beter weten in, geprobeerd te voeren maar hij liet zich niet om de tuin leiden... >:(

Duif was hier trouwens vanaf het begin een dikke nono...
#1989005
Baiko eet geen duif meer. In  het begin nog wel, maar op den duur hielp ook het aanmoedigen niet meer. Dus ik geef het hem niet meer. (En ik kan er heel makkelijk aan komen :-X) Jammer, dan maar geen duif meer.

Het is een typische smaak, veel anders dan fazant. Dat lijkt veel meer op kip.
#1989082
hier gister de duif gevoerd,
zoals verwacht, at de bonte kliko het zonder morren,
de zwarte, die iets kieskeuriger is, at tot mijn verbazing, anderhalve karkas.
(ze waren wel heeel hongerug vanwege de inspanning bij waterwerk ::)
bij belle kwam de hele maaltijd er na een paar minuten uit.
en heeft zij het nogmaals opgegeten, dat bleef binnen.
fazant staat deze week op het menu, ben benieuwd
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door