Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1988630
Ik merkte vandaag een bultje aan zijn poot op, aan de binnenkant van zijn "hak" en ongeveer een cm groot. Het lijkt erop dat hij gestoken is door iets en ik verwacht dat het binnen een paar dagen open gaat. We denken dit omdat hij een paar dagen geleden ineens met pijn aan zijn poot uit de bosjes kwam. Ik wil alleen toch even navragen, binnen hoeveel dagen moet dit weg zijn als het een steek is ?
Door Esther Q
#1988725
Dat is afhankelijk van hoe de ontsteking (als het dat is) of reactie op een steek zich verder ontwikkelt. Als het puur een reactie op een steek is zonder ontsteking dan zou het denk ik niet meer groter moeten worden en niet naar buiten komen. Als het een ontsteking is hoeft het ook niet perse naar buiten te komen, kan ook in het lichaam zelf oplossen. Kan met een paar dagen wegtrekken, maar kan ook langer duren, tot enkele weken heb ik hier zelf wel eens aan de hand gehad bij een hond met een ontsteking op de poot, die toen openbarstte en daarna genas het snel.
Door kojak
#2008204
4 weken later zit het er nog steeds, het is niet groter geworden en hij heeft verder geen zichtbare pijn, je mag er ook gewoon aanzitten enz. Ik vind dat het op een nare plek zit want het zit naast zijn pezen en verder zit er niet veel anders in dat deel van zijn poot. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, zolang het niet groter word laat ik het denk ik maar met rust. Kan het natuurlijk wel even laten zien en mening van de d.a. vragen.
Door Lizzy
#2008422
kojak schreef: 4 weken later zit het er nog steeds, het is niet groter geworden en hij heeft verder geen zichtbare pijn, je mag er ook gewoon aanzitten enz. Ik vind dat het op een nare plek zit want het zit naast zijn pezen en verder zit er niet veel anders in dat deel van zijn poot. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, zolang het niet groter word laat ik het denk ik maar met rust. Kan het natuurlijk wel even laten zien en mening van de d.a. vragen.
Ik zou dat laatste even doen ja. Gewoon even naar laten kijken voor de zekerheid.
Door kojak
#2008791
Ik wilde morgen een afspraak gaan maken maar de d.a. blijkt voor nu niet nodig, gelukkig is het bultje vandaag vanzelf open gegaan. Hij rook aan zijn poot en begon te kokhalsen, dus we hadden al een vermoeden wat dat kon zijn. Naast pus en een beetje bloed kwam er ook iets zwarts uit. Nu even in de gaten houden of het normaal geneest en anders gaan we alsnog.  :) pfieuw !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door